خبرهای داغ:
مسئول بسیج طلاب و روحانیون اصفهان: سازمان بسیج طلاب استان اصفهان در بدو آغاز بیمار کرونا قرارگاه جهادی زیستی-بهداشتی را تشکیل داد و دو هزار طلبه خواهر و برادر بسیجی در این قرارگاه مشغول به فعالیت های جهادی شدند
کد خبر: ۹۲۸۶۲۶۳
|
۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان؛ حجت‌ الاسلام محمدرضا کیانی صبح امروز در نشست خبری با توضیح اینکه بسیج طلاب در سال 67 به فرمان امام خمینی (ره) با هدف از دفاع از اسلام و انقلاب، پاسداری از اصول تغییر ناپذیر نه شرقی و نه غربی تشکیل شد، اظهار کرد: این سازمان از سال 67 تاکنون با هدف اجرای منویان رهبری و حضور و ارتباط بسیج در بدنه حوزه های علمیه در حال فعالیت است؛ از ظرفیت بالایی که حوزه های علمیه دارند و نقش روشنگری و هدایتگری برای مردم توامان با بصیرت افزایی برای اجرای منویات رهبری مظعم انقلاب و نقش هدایت گری خود را بهتر و ویژه تر انجام دهد.

مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان اصفهان گفت: 120 حوزه مقاومت بسیج طلاب در سراسر استان است؛ 97 درصد از جماعه هدف ما در استان تحت وشش بسیج طلاب هستند که این نشان از دغدغه و دلدادگی طلبه ها به اسلام و انقلاب است.

وی افزود: بخشی از فعالیت های  ما در بسیج طلاب، آموزش های بصیرت افزایی است که سالانه بیش از یک هزار نشست بصیری در حوزه های علمیه سطح استان اصفهان برگزار می شود و به دنبال این هستیم که از ظرفیت طلاب و روحانیون برای حضور در بدنه بسیج و حوزه های مقاومت محلی و مساجد استفاده کنیم.

تشکیل قرارگاه جهادی زیستی-بهداشتی در بدو شیوع کرونا

حجت‌ الاسلام کیانی با اشاره به حضور طلاب بسیجی در روزهای ابتدایی شیوع کرونا در اصفهان بیان کرد: سازمان بسیج طلاب استان اصفهان در بدو آغاز بیمار کرونا قرارگاه جهادی زیستی-بهداشتی را تشکیل داد و دو هزار طلبه خواهر و برادر بسیجی در این قرارگاه مشغول به فعالیت های جهادی شدند.

وی اضافه کرد: 80 درصد از پایگاه های بسیج طلاب استان در این قرارگاه فعال و فعالیت جهادی انجام دادند؛ طلبه و روحانوین بسیجی برای کمک به کادر درمان و روحیه بخشی به مبتلایان، وارد بیمارستان ها شدند و از فعالیت های خدماتی تا آموزش های فقهی بخشی از این فعالیت ها بود.

حضور 500 طلبه بسیجی در بیمارستان ها از ابتدای کرونا تاکنون

مسئول سازمان بسیج طلاب اصفهان با بیان اینکه وضعیت کشور و اصفهان در بحث کرونا نگران کننده است و مشغله کادر درمان هم زیاد شده است، خاطر نشان کرد: بیش از 500 طلبه خواهر و برادر از ابتدای کرونا، پس از دیدن آموزش های لازم در بیمارستان ها و مراکز درمانی حضور پیدا کردند.

وی تصریح کرد: امروز با پیدایش موج سوم کرونا و درگیری بیش از حد کادر درمان، بیش از 230 نفر از طلاب خواهر و برادر برای حضور در بیمارستان ها و کارهای خدماتی، پرستانی و کمک به پزشکان داوطلب شدند و تا 70 نفر از آن ها که آموزش های لازم را دیدند در مراکز بهداشتی و درمانی مشغول شدند.

غربالگری بیش از 500 هزار نفر از شهروندان اصفهانی توسط خواهر طلبه بسیجی

حجت‌ الاسلام کیانی با توضیح اینکه غربالگری بیش از 500 هزار نفر از شهروندان اصفهانی توسط خواهر طلبه بسیجی انجام شد، ادامه داد: این طلاب پس از آموزش های لازم را توسط مراکز بهداشتی دیدند، مشغول به فعالیت شدند؛ پس از بروز مشکلات در حوزه ماسک، 80 کارگره های خانگی و عمومی تولید ماسک را راه اندازی کردیم.

مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان اصفهان اظهار کرد: پایگاه های بسیج طلاب با توجه به اینکه مردم در ابتدای شیوع کرونا آموزش های لازم مقابله با کرونا را ندیده بوند، متولی آموزش های لازم به مردم شد و با حضور درب خانه ها این وظیفه انجام شد.

حضور 80 طلبه بسیجی در تدفین شرعی سطح استان

وی با بیان اینکه در ابتدای کرونا به دلیل ناشناخته بودن ابعاد عفونی و انتقال ویروس از این بیماری، متوفیان گاها به صورت شرعی دفع نمی شدند، تأکید کرد: طلاب بسیجی در شهرستان اصفهان و برخی از شهرستان های سطح استان هم به آرمستان ها مراجعه و بحث تدفین شرعی را انجام دادند که تاکنون 80 نفر از طلاب خواهر و برادر در این زمینه فعالیت می کنند.

حجت‌ الاسلام کیانی با اشاره به حضور بسیجیان سازمان بسیج طلاب استان اصفهان در رزمایش مواسات و کمک مؤمنانه گفت: 100 هزار بسته میعشتی، فرهنگی و بهداشتی توسط پایگاه های بسیج طلاب در سطح استان در بین خانواده های نیازمند توزیع شد؛ این بسته های با کمک خرین و ظرفیت بسیجیان روحانی جمع آوری و توزیع شد.

جمع آوری 40 میلیارد کمک های نقدی و غیر نقدی برای نیازمندان

وی افزود: 40 میلیارد ریال ارزش کمک های نقدی و غیر نقدی از ابتدای کرونا تا کنون است؛ 100 هزار قرض نان را در بین نیازمندان توزیع شده است.

مسئول سازمان بسیج طلاب اصفهان با توضیح اینکه بسیجیان طلبه و روحانی در ضدعفنونی اماکن و معابر عمومی حضور پیدا کردند، خاطر نشان کرد: 700 مکان در سراسر استان با بیش از 50 هزار لیتر محلول ضدعفونی توسط طلاب بسیجی ضدعفونی شد و همچنین طلبه و روحانی ها در فضای مجازی سوالات شهروندان در زمینه های احکام، معرفت افزایی و رفع شبهات و انجام فعالیت کردند.

برگزاری یک هزار و 500 روضه خانگی

وی با اشاره به خرید و اهدای ملزومات بیمارستانی، تصریح کرد: چهار دستگاه ونتیلاتور و تنفس مصنوعی توسط پایگاه ها تهیه و به بیمارستان ها اهدا شد؛ 15 هزار غذای گرم در مراسمات مذهبی چند ماه اخیر بین نیازمندان سطح استان توزیع و همچنین یک هزار و 500 روضه خانگی در پویش «هر خانه یک حسینه» در سراسر استان حضور یافتند.

حجت‌ الاسلام کیانی در پایان گفت: برخی از فعالیت های جهادی ادامه دار است و همچنین در موج آینده کرونا امیداور هستیم بتوانیم از ظرفیت های بسیجیان طلبه برای امیدآفرینی به مردم استفاده کنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها