شهرک عزیزی شهرستان قدس با حدود ده هزار نفرجمعیت از کمبود امکانات و خدمات مناسب زندگی رنج می برد.
کد خبر: ۹۲۸۶۳۲۱
|
۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۴

به گزارش سپاه استان تهران خبرگزاری بسیج؛ شهرک عزیزی یکی از شهرک های محروم و کم برخوردارشهرستان قدس بوده که فاقد امکانات و خدمات مناسب زندگی است به طوری مردم این شهرک با انتقاد از این مشکلات خواستار رسیدگی  مسولین هستند.

مسولین شهرستان قدس نیز در بازدید میدانی از این شهرک از نزدیک با مشکلات و معضلات  این شهرک آشنا شده و قول پیگیری دادند.این در حالی است که مردم این شهر در گفتگو با خبرنگار ما اعلام کردند:  این بازدید ها تکراری است و تاکنون نتیجه ای ندیده اند.

ساخت و سازهای غیراصولی و ناایمن ،حاشیه نشینی ، فقدان سیستم دفع فاضلاب و جاری شدن فاضلاب منازل درکوچه ومعابر، کمبود سرانه های عمومی ورزشی ، فرهنگی آموزشی ،بهداشتی و درمانی و فقدان خدمات مناسب شهری از جمله مهمترین مشکلات مردم این شهرک است.

 حیدرنیا جانشین فرمانده سپاه حضرت سید الشهدا علیه السلام استان تهران در بازدید میدانی از شهرک عزیزی شهرقدس گفت: در شهرستان های اطراف تهران به ویژه شهرستان‌های غرب استان، رشد زیرساخت ها مطابق و متوازن با رشد جمعیت نبوده و به همین نسبت مشکلات، معضلات و آسیب های اجتماعی به صورت ناخواسته در این منطقه زیاد به چشم می خورد. وی گفت : در صورتی که اداره اوقاف زمین برای ساخت مسجد اختصاص دهد سپاه آماده احداث آن است.

سرگرد حسین حبیبی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج  شهرستان قدس نیزگفت : این شهرک دارای مشکلات زیربنایی است و ریشه در کم توجهی مسئولان درسال های گذشته دارد و لازم است کمبودهای فرهنگی، اجتماعی و عمرانی توسط ادارات مربوطه جبران شود. وی گفت : طرح محله اسلامی با هدف محرومیت زدایی در این شهرک در حال پیگیری است و از دستگاه های خدماتی و اجرایی انتظار می رود با مشارکت مردم و خیرین در شناسایی و حل مشکلات این شهرک جدی باشند.

مسعود مختاری شهرداری قدس نیز گفت :  متاسفانه ساخت وسازهای شبانه و غیرمجاز و بدون نظارت در گذشته باعث شکل گیری این شهرک شده و خدمات رسانی اصولی به این شهرک را با مشکل مواجه کرده است.وی افزود: مدیریت شهری برای مناطق محروم اعتبار، طرح وبرنامه داردواین منطقه رها نشده   و طرح های محرومیت زدایی شامل تامین روشنایی ،جدولگذاری ، پیاده رو سازی ، آسفالت و ارتقاء خدمات شهری توسط شهرداری در حال پیگیری و اجراست.

محمودغلامی

ارسال نظرات