خبرهای داغ:
مدیر شرکت آب و فاضلاب بوکان:

مشکل کمبود آب آشامیدنی در بوکان برطرف می‌شود

مدیر شرکت آب و فاضلاب بوکان گفت: با احداث مخزن ۲ هزار متر مکعبی «ناله‌شکینه» و اتمام کار آبگیری این مخزن مشکل کمبود آب آشامیدنی در بخشی از این شهر رفع شد.
کد خبر: ۹۲۸۶۳۴۳
|
۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۶

 

سلمان خدایاری امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در این شهرستان، اظهار داشت: این مخزن در راستای تامین آب اضطراری و تامین آب شرب مناطق بالادست جنوب شهر بوکان احداث می‌شود، که مناطق شهرک پردیس، شهرک فرهنگیان، حدفاصل فرهنگیان و کلتپه، منطقه کلتپه، بلوار عشایر، کوی مهندسین، منطقه سنگ‌شکن، کوچه‌های منطقه حسن‌ زیرک و پشت ۳۰ متری را زیرپوشش قرار می‌دهد.

این مسئول ادامه داد: این طرح شامل چهار کیلومتر خط انتقال و پنج کیلومتر شبکه توزیع است، که مراحل احداث سازه مخزن، خطوط انتقال و شبکه توزیع آن به اتمام رسیده است و حداکثر تا پایان مهر ماه ‌سال جاری به صورت کامل به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیر شرکت آب و فاضلاب بوکان گفت: اعتبار اختصاص یافته برای تکمیل و محوطه‌سازی این مخزن حدود ۶۰ میلیارد ریال است و با وارد فاز شدن آن، مشکل کمبود آب یا فشار شبکه در این مناطق رفع شده و کیفیت آب شرب ارتقا خواهد یافت.

وی اضافه کرد: تاکنون ۴۵۰ میلیارد ریال از این اعتبار برای احداث مخزن هزینه شده و برای اجرای حصارکشی و دیگر مراحل اجرایی آن نیز به ۱۵۰ میلیارد ریال دیگر نیاز است.

خدایاری با بیان اینکه در بوکان ۷۰ هزار مشترک آب وجود دارد، اظهار داشت: با وارد مدار شدن این مخزن در شهر بوکان، آب شرب ۴۵ هزار نفر از جمعیت این شهر تامین می‌شود.

انتهای پیام

اخبار مرتبط
ارسال نظرات