کارشناس دینی در گفتگو با بسیج عنوان کرد:

پایگاه های بسیج در خط مقدم فعالیت های فرهنگی و اجتماعی هستند

حجت الاسلام رفیعی گفت: امروز وظیفه بسیج و بسیجیان از دوران دفاع مقدس نیز سنگین تر است بنابراین حتی با حداقل امکانات نیز باید در میدان حضور داشت و برای دفاع از ارزش های انقلاب اسلامی تلاش کرد.
کد خبر: ۹۲۸۶۳۶۴
|
۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ با آغاز جنگ تحمیلی، بسیج بستری برای اعزام نیرو‌های مردمی به جبهه‌های نبرد شد؛ اما با پایان جنگ و تقویت نیرو‌های نظامی کشور، رویکرد نظامی بسیج، جای خود را به خدمات مختلف فرهنگی، علمی، اجتماعی و ...، داد؛ به طوری که امروزه بسیاری از مردم کشور، بسیج را با فعالیت‌های سازندگی، فرهنگی و جهادی می‌شناسند.

 به همین منظور گفتگویی با مسئول فرهنگی در روستای قرح از توابع شهرستان لردگان انجام دادیم تا رسالت بسیجیان در این زمان را از زبان ایشان بشنویم.

حجت الاسلام بهنام رفیعی، در این گفتگو، اظهار کرد: امروز وظیفه بسیج و بسیجیان از دوران دفاع مقدس نیز سنگین‌تر است، بنابراین حتی با حداقل امکانات نیز باید در میدان حضور داشت و برای دفاع از ارزش‌های نظام و انقلاب اسلامی تلاش کرد.

وی با اشاره به اینکه پایگاه بسیج امیرالمومنین (علیه السلام)  قرح با حداقل امکانات در سال ۱۳۹۸ به عنوان یکی از برترین پایگاه‌های بسیج در سطح شهرستان لردگان انتخاب شده است، گفت: این پایگاه حدود ۴ سال پیش با کمترین امکانات تاسیس شد، اما با صبر و پشتکار نیرو‌های مومن بسیجی در بسیاری از سطوح فرهنگی – اجتماعی حضور موثر و مثبتی داشته است.

رفیعی در ادامه گفت: برپایی گشت های رضویون با فعالیت‌های شبانه روزی نیرو‌های مومن بسیجی و ولایی امروز این روستا را به نمونه ای از فعالیت های فرهنگی تبدیل کرده که باعث از بین رفتن بسیاری از معضلات اجتماعی نیز شده است.

وی افزود: این پایگاه در ایام کرونا نیز به عنوان یکی از فعالترین پایگاه‌ها به همت نیرو‌های مومن و بسیجی طرح غربالگری ویروس کرونا در سه راهی پل قرح را اجرایی کرد، که قطعا پیامد‌های خوبی در منطقه داشته است.

حجت الاسلام رفیعی با اشاره به برگزاری جلساتی در مورد آسیب‌های اجتماعی گفت: بهرحال آسیب‌های اجتماعی در هر منطقه‌ای در درجات مختلف وجود دارد، اما پایگاه بسیج امیرالمومنین (علیه السلام) قرح برای بهبود وضعیت اجتماعی این منطقه نیز برنامه‌های مناسبی داشته به خصوص برگزاری جلسات مختلف با اهالی روستا جهت حل مشکلات و آسیب‌های موجود که دراین زمینه نیز اقدامات موثری انجام شده است.

وی با تأکید بر اهمیت مسجدمحوری برنامه های بسیج، افزود: برنامه‌های دیگری، چون نشست‌های  تربیتی حلقه صالحین به صورت مستمر و منظم در این پایگاه برگزار می‌شود.

رفیعی، با بیان اینکه پایگاه های بسیج در خط مقدم فعالیت های فرهنگی و اجتماعی هستند، گفت: امروز وظیفه بسیج و بسیجیان از دوران دفاع مقدس نیز سنگین تر است بنابراین حتی با حداقل امکانات نیز باید در میدان حضور داشت و برای دفاع از ارزش های انقلاب اسلامی تلاش کرد.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار