خبرهای داغ:
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان بیرجند:

توسعه کمی و کیفی دانشگاه فرهنگیان ضروری‌تر از جذب معلمان حق‌التدریسی است

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان بیرجند در نامه‌ای خطاب به نماینده مردم قائن و زیرکوه در مجلس اعلام کرد که مجلس به جای ارائه طرح جذب معلمان حق‌التدریسی، توسعه کمی و کیفی دانشگاه فرهنگیان را مدنظر قرار دهد.
کد خبر: ۹۲۸۶۴۸۶
|
۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان بیرجند در نامه‌ای به سلمان اسحاقی، نماینده مردم قائن و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی، اعتراض خود را به امضای طرح تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق التدریسی اعلام کردند.

در این نامه آمده است:

اخیرا مطلع شدیم جنابعالی به همراه ۶۵ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، طرح خطرناک الحاق تبصره ۱۱ به ماده ۱۷ قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق التدریسی را امضاء نموده اید. بر خود لازم می‌دانیم تا به عنوان مؤذنان جامعه نکاتی مشتمل بر موضوع مطروحه را گوشزد کنیم:

۱. با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر جذب نیرو‌های باکیفیت در وزارت آموزش و پرورش و همچنین معرفی دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی به عنوان تنها مسیر ورود معلمان، اقدام اخیر جمعی از نمایندگان را، نوعی بی اعتنایی به بیانات اخیر معظم له در اجلاسیه اخیر با وزیر و مدیران آموزش و پرورش می‌دانیم و از جنابعالی به عنوان نماینده‌ای انقلابی انتظار می‌رود در اقدام خود تجدید نظر فرمایید.

۲. باتوجه به کمبود شدید معلم در چند سال آینده و بیانات مکرر مقام معظم رهبری مبنی بر برنامه ریزی دقیق برای رفع این مسئله، از جنابعالی انتظار می‌رود تا با بررسی علمی موضوع، حمایت از توسعه کمی و کیفی دانشگاه فرهنگیان را مد نظر قرار داده و از گرفتن تصمیماتی که مضرات آن در چند سال آینده پدید خواهد آمد اجتناب کنید.

۳. استخدام ۲۰۰ هزار نیرو که به طرق مختلف (حق التدریس، آموزشیار نهضت سوادآموزی، خرید خدمات و نیرو‌های پیش دبستانی) مغایر با بند (۳-۲) سیاست‌های کلی ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش ابلاغی مقام معظم رهبری درخصوص بازنگری در شیوه‌های جذب، تربیت، نگه داشت و به کارگیری بهینه نیروی انسانی مورد نیاز آموزش و پرورش و بسترسازی برای جذب معلمان کارامد، دارای شایستگی‌های لازم آموزشی، تربیتی و اخلاقی و مغایر با راهکار‌های ۱-۱۱، ۲-۱۱، ۳-۱۱، ۴-۱۱ سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص استقرار نظام ملی تربیت معلم و راه اندازی دانشگاه ویژه فرهنگیان، ارتقای نظام تربیت حرفه‌ای معلمان در آموزش و پرورش، جذب و نگه داشت استعداد‌های برتر به رشته‌های تربیت معلم است.

گفتنی است، این نامه به دفتر حجت الاسلام سیدعلیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، حسین خسروی، مجید نصیرایی و مصطفی نخعی نمایندگان مردم خراسان جنوبی در مجلس شورای اسلامی نیز رونوشت شده است.
 
انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها