خبرهای داغ:
جانشین ستاد پیشگیری از کرونا استان قزوین

ساماندهی مجدد تیم های جهادی طلاب و روحانیون جهت مبارزه با ویروس کرونا

حبیبی گفت: گروه های جهادی طلاب و روحانیون مجددا ساماندهی شده و در پیشگیری و مقابله با کرونا فعالیت نمایند چرا که بیش از پیش نیازمند کمک روحانیون هستیم.
کد خبر: ۹۲۸۶۵۷۵
|
۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، صبح امروز جلسه هماهنگی آغاز بکار مجدد تیم های جهادی در مقابله با ویروس منحوس کرونا در موج سوم با حضور رییس ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان، حجت الاسلام معبودی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج)، مدیرکل مدیریت بحران، نماینده دانشگاه علوم پزشکی در مرکز مدیریت حوزه های علمیه استان قزوین به منظور هماهنگی های لازم جهت ورود مجدد و جدی طلاب و روحانیون به موضوع مقابله و مبارزه با ویروس کرونا برگزار شد.

ساماندهی ۴۵۰ روحانی در قالب ۶ گروه جهت کمک به کادر درمان

حجت الاسلام مصطفایی مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون سپاه صاحب الامر(عج) گفت: در یک‌ فراخوان ۴۵۰ نفر از روحانیون و طلبه های خواهر و برادر را سازماندهی کردیم و در ۶ گروه تقسیم بندی نموده ایم تا در بیمارستان ها به ارائه خدمات به بیماران کرونایی و کادر درمان بپردازند و ۲ گروه هم در آرامستان ها به متوفیان کرونایی خدمات رسانی نمایند.

دکتر حبیبی معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین در این جلسه گفت:
کرونا بعد از حدود ۸ ماه روان جامعه را پریشان کرده و خانواده ها از خانه ماندن عصبانی و به نوعی دچار افسردگی شدند و جامعه به شدت نیازمند یک بازسازی روحی و روانی است و طلاب و روحانیون در این امر می توانند کمک شایانی به جامعه داشته باشند.

جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان قزوین افزود: پزشکان و پرستاران و کادر بهداشت و درمان سخت ترین کار را بر دوش دارند و به شدت نیازمند روحیه مضاعف هستند که با ورود گروه های جهادی روحانی به بیمارستانها کمک فراوانی در این امر به کادر درمانی صورت می پذیرد چون روحانیون بسیجی با روحیه جهادی علاوه بر ارائه روحیه و آرامش به بیماران و کادر درمان، به امر خدمات هم مشغول هستند که بسیار کمک کننده است.

حبیبی اضافه کرد: در امر مبارزه با کرونا مردم همکاری فراوانی داشتند و در استان از ۳۹ هزار شغل ۳۵ هزار کسب و کار به مدت دو ماه تعطیل شد در حالی که منبع درآمد دیگری نداشتند و اکنون هم همکاری گسترده ای دارند.

وی عنوان کرد: متاسفانه در برخی موارد شاهدیم که عده ای با نهایت بی توجهی به پروتکل ها نسبت به چرخش سریع تر این بیماری ناخودآگاه کمک می کنند و گروه های جهادی طلاب و روحانی می توانند در فضای فیزیکی و مجازی نسبت به توجیه این افراد اقدام کنند چون همچنان مردم ایران اسلامی علیرغم فضاسازی های دشمنان به روحانیت تکریم می کنند و این گروه های جهادی مجددا ساماندهی شده و در پیشگیری و مقابله با کرونا فعالیت نمایند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین، بیان کرد: گروه های جهادی به ویژه طلاب و روحانیون در سخت ترین شرایط و در سخت ترین نقاط بهترین عملکرد را ارائه دادند و عاشقانه و خالصانه دل به خطر زدند.

این مسوول ادامه داد: روحانیون و طلاب در تمامی عرصه ها و مواقع حساس خط‌شکن و راهنما بوده اند و در عرصه مبارزه با ویروس مهلک کرونا نیز همین اتفاق افتاد و شاهد بودیم که مشتاقانه در کنار مدافعان سلامت به جامعه خدمت کردند.

وی افزود: توجیه مردم در رسانه ها، فضای مجازی و فیزیکی توسط روحانیون و طلاب می‌تواند بسیار اثرگذار باشد.

ذکر دعای هفتم صحیفه سجادیه همچون آبی بر آتش کروناست

حجت الاسلام و المسلمین سبحانی نیا، مدیر حوزه‌های علمیه استان نیز در این جلسه گفت: حوزه های علمیه همچنان آمادگی همکاری همه جانبه را در ابعاد مختلف با ستاد پیشگیری ومقابله باکرونا استان دارند.

۱۰۱۰/پ۳۰/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها