خبرهای داغ:
رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و مالی شورای اسلامی شهر همدان عنوان کرد
رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و مالی شورای اسلامی شهر همدان گفت: شهرداری منطقه چهار توانست با همت جهادی و در راستای حل مشکلات شهروندی و ترافیکی، کوچه‌های خاکی و فرسوده کوی منوچهری را بهسازی و ترمیم کند
کد خبر: ۹۲۸۶۶۳۰
|
۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۱
بهسازی و ترمیم کوی منوچهری همدان با همت جهادی شهرداری منطقه چهاربه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حمید بادامی‌نجات با بیان اینکه شهرداری منطقه چهار توانست با همت جهادی و در راستای حل مشکلات شهروندی و ترافیکی، کوچه‌های خاکی و فرسوده کوی منوچهری را بهسازی و ترمیم کند، اظهار داشت: به لحاظ جغرافیایی بخش عمده‌ای از مناطق کم‌برخوردار همدان در منطقه چهار واقع شده است، که اقدامات خوب عمرانی، خدماتی و فرهنگی شهرداری منطقه چهار در این مناطق قابل تقدیر است.

وی گفت: اقدامات عمرانی شهردای منطقه چهار، از قبیل: پوشش رودخانه‌ها، آسفالت معابر، گسترش فضای سبز و احداث فرهنگسرا، موجب افزایش امید در شهروندان این مناطق شده و سطح رضایتمندی را افزایش داده است که این نتیجه برنامه‌ریزی خوب شهرداری منطقه چهار به‌ویژه شهرداری همدان بوده است.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و مالی شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه کوی منوچهری از دیرباز دارای مشکلات زیادی ازجمله آسفالت نامناسب معابر و کمبود فضای سبز بوده است، گفت: اقدامات سال ۹۸ و ۶ ماهه ۹۹ در زمینه آسفالت کوچه‌های خاکی و فرسوده منوچهری، ایجاد فضای سبز، زمین ورزشی و پیاده‌رو‌سازی خیابان نواب، بسیار ارزشمند است به‌طوری که منطقه چهار توانست بخشی از سرانه‌ها را جبران کند و موجب رضایت کسبه و اهالی منوچهری شود.

وی با اشاره به کمبود فضا‌های فرهنگی و همچینن مشکلات ترافیکی در بلوار شهید رجایی و خیابان‌های منشعب به کوی منوچهری، گفت: شهروندان هنوز مطالباتی را دارند و امید است شورای اسلامی شهر بتواند در بودجه ۱۴۰۰، این مناطق را به طور ویژه درنظر بگیرد که شهرداری بتواند در توسعه بیشتر این مناطق گام‌های بزرگ‌تری بردارد.

بادامی نجات مجموع اقدامات شهرداری را رضایت‌مندانه ارزیابی کرد و گفت: امید است اقدامات خوب شهرداری منطقه چهار در توسعه، پیشرفت و پویایی مناطق حاشیه‌ای به ویژه شهرک‌ها همچون گذشته با قوت ادامه یابد.

عضو شورای اسلامی شهر همدان همچنین به ساخت و ساز‌های غیرمجاز اشاره کرد و گفت: توصیه من به مجموعه‌های تصمیم‌گیر از جمله استانداری، راه‌وشهرسازی، شهرداری و شورای شهر این است که با تنظیم ضوابط و دستورالعمل‌های مناسب، شهروندان را در دریافت آسان پروانه ساختمان کمک کنند.

وی با اشاره به وجود زمین‌هایی که در گذشته به صورت خرد تفکیک شده و اغلب قانونی نبوده‌اند، گفت: مجموعه‌های تصمیم‌گیر باید اقداماتی را انجام دهند که با حل‌وفصل این مسائل، شهروندان بتوانند به صورت آسان و قانونی پروانه ساختمان دریافت کنند.

بادامی نجات با تاکید بر اینکه شورای اسلامی شهر در دوره پنجم توانست صدور پروانه ساختمان را در مناطق کم‌برخوردار رایگان کند، تاکید کرد: انتظار ما از شهروندان این است که در محدوده شهر و کاربری‌های مجاز زمین خریداری کنند که در آینده درگیر مشکل نشوند و دوم اینکه با مراجعه به شهرداری و دریافت پروانه ساختمانی و نیز رعایت ضوابط و استاندارد‌های تعریف شده در آینده بتوانند از امتیازات و انشعابات قانونی بهره‌مند شوند.

* آسفالت ۹۰۰۰ مترمربع از کوی منوچهری با هزینه ۹ میلیارد ریالی

مدیر منطقه چهار شهرداری همدان نیز گفت: با توجه به مشکلات عمده رفت و آمد در کوی منوچهری و وجود کوچه‌های متعدد خاکی و فرسودگی آسفالت معابر، بهسازی و ترمیم این معابر در اولویت‌های شهرداری منطقه چهار قرار گرفت.

مجید یوسفی نوید با بیان اینکه درخواست‌های مکرر مردمی، معتمدین محله و شورای اجتماعی محلات و نیز همت جهادی شهرداری منطقه چهار موجب شد در ۴ ماه تلاش بی‌وقفه، با حدود ۱۵۰۰ تن آسفالت و هزینه ۹ میلیارد ریالی، حدود ۹۰۰۰ مترمربع از کوچه‌های خاکی و فرسوده کوی منوچهری، بهسازی و ترمیم شود.

وی ضمن تاکید بر اینکه کوی منوچهری جزء مناطق کم‌برخوردار محسوب می‌شود و درآمد پایدار شهری از این محلات عمدا کم است، افزود: هزینه این پروژه از محل منابع دیگر تامین شد و امید است موجب رضایت شهروندان در این منطقه گردد.

مدیر منطقه چهار شهرداری همدان با تاکید بر اینکه آسفالت این منطقه با اولویت کوچه‌های خاکی و سپس کوچه‌های فرسوده و پرتردد صورت گرفته است، تاکید کرد: ممکن است هنوز قسمت‌های معیوب و چاله‌هایی وجود داشته باشد که در اولویت سوم هستند و در آینده مورد ترمیم قرار خواهند گرفت.

وی گفت: آبگرفتگی‌های احتمالی در این محله به دلیل ساخت وساز‌های غیراصولی و خارج از ضوابط شهرداری است که از شهروندان تقاضا داریم هرگونه ساخت و ساز را با دریافت مجوز‌های شهرداری انجام دهند که در آینده بتوانند از تمامی خدمات و امتیازات شهری بهره‌ببرند.

یوسفی نوید با اشاره به اینکه اولویت اول شهرداری در کوی منوچهری آسفالت و اولویت دوم ایجاد پارک و فضای سبز بوده است، گفت: به لطف خدا هر دو اولویت در این منطقه انجام گردیده است و آسفالت به عنوان درخواست اصلی و یک مطالبه جدی و مهم همشهریان و ساکنین محترم این محله رفع شد، امید است در سال آینده و با کمک شهروندان در بهسازی ساختمان‌ها و بهبود محیط شهری و ارتقاء سطح زندگی در این محله، گام‌های موثرتری برداریم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات