حجت الاسلام والمسلمین محمدی گفت: بازگشت به ارتجاع جاهلیت اولی در زمان ائمه و بازگشت به جاهلیت مدرن در زمان ما از ویژگی های جریان تحریف و تحریم است.
کد خبر: ۹۲۸۶۸۲۱
|
۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام والمسلمین محمود محمدی شاهرودی،جانشین نمایندگی ولی فقیه سازمان بسیج مستضعفین، در جمع فرماندهان و مسئولین نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان چهارمحال و بختیاری که به صورت ارتباط تصویری از ستاد فرماندهی سپاه قمربنی هاشم علیه السلام برگزار شد، گفت: ایجاد دوگانه های ساختگی ای همچون؛ "دیانت و سلامت" و  "جنگ و صلح"  را عامل دور شدن از واقعیات جامعه دانست که توسط دشمنان و عوامل نفوذی طراحی شده است و این که "اسلام دین جنگ است یا صلح"، آن  را از اساس غلط دانست و انتساب امام صلح و امام جنگ به معصومین (علیهم السلام) را جفا به ائمه مظلوم برشمرد.

جانشین نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین،با اشاره به آیه شریفه 12 سوره توبه؛" گفت: مطابق این آیه شریفه اگر دشمنان پيمان‌هاى خود را پس از عهد خويش بشكنند، و دین شما را مورد تمسخر قرار دهند، باید با آنها جنگید و این اتفاق عهدشکنی را در همین برجام به خوبی همگان دیدند.

وی، با اشاره به مطرح شدن مسئله صلح امام حسن مجتبی علیه السلام در رسانه های مختلف، فضای مجازی و جامعه گفت: برای پاسخ به این مسئله باید دلایل صلح و در اصل تحمیل صلح به امام حسن مجتبی علیه السلام را بدانیم و با زمان خود مطابقت دهیم.

حجت الاسلام محمدی شاهرودی نگاه مقطعی به زندگی ائمه را اشتباه دانست و اظهار کرد: بهترین نگاه به امام(ع) را مقام معظم رهبری دارند که باید نگاه جامع به سیره زندگی امام معصوم علیه السلام داشت و نمی توان به دین نیز نگاه مطلق یک بُعدی داشت.

وی با اشاره به توطئه های مختلف دشمنان انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: دشمنی آنها با متدینین در عرصه حکومت نیست، بلکه آنها با دینی  مخالف هستند که در عرصه حکومت حرف برای گفتن دارد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی شاهرودی افزود: اینکه مطرح شده امام مجتبی علیه السلام با دشمن خود صلح کردند، غفلتی است که نمی گویند امام لشگر و سپاهی متشکل از 16هزار نفر نیرو آماده کرده بودند.

وی ادامه داد: این صلح به امام حسن مجتبی علیه السلام تحمیل شد؛ زیرا خیلی از مسلمانان بویژه مبارزین به خاطر سه جنگ جمل، صفین و نهروان خسته شده بودند و نکته دوم عدم استقامت در باورهای مؤمنین آن زمان بود و سومین عامل نداشتن تحلیل درست از اوضاع توسط آنانی که در رکاب امام بودند؛ زیرا دشمن در لباس دین به میدان آمده بود.

جانشین نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج گفت: یاران امام مجتبی علیه السلام جریان نفاق و دشمن را به خوبی نمی شناختند و نکته بعدی این است که جایگاه امام را نیز نمی دانستند؛ اما آیا امروز بعد از 40 سال بلکه بعد از 1400 سال، جایگاه امام را امت نمی دانند؟ و به وظایف متقابل امام و امت آشنا نیستند؟.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی شاهرودی، محاسبات اشتباه ناشی از برنامه ریزی دشمن را دلیل تحلیل های غلط از صلح تحمیلی به امام حسن مجتبی علیه السلام دانست و گفت: امروز بحمدالله بینات آشکار و تحلیل های سیاسی منطبق بر ادله و استدلال قرآنی و عقلی داریم.

وی نفوذ دشمن در لایه های سپاه امام مجتبی علیه السلام را دلیل دیگری برای قبول صلح تحمیلی توسط امام حسن مجتبی علیه السلام عنوان کرد و افزود: امروز یاران انقلاب همچون صفوف آهنین در رکاب ولایت هستند و با توجه به هشدارهای مکرر مقام معظم رهبری پیرامون نفوذ، باید بدانیم که گفتمان نفوذ با دو عامل انقلابی گری و جهاد کبیر خنثی می شود.

این کارشناس مسایل دینی و مذهبی، ادامه داد: امام حسن مجتبی علیه السلام مهلت داد تا جامعه معاویه و جریان نفاق را خوب بشناسد و در طول 40 سال گذشته با رهنمودهای امامین انقلاب اسلامی امت اسلام به صراحت جریان دشمن و نفاق را به خوبی شناخته اند.

وی همچنین، روش جریان نفاق امروز را همانند جریان نفاق زمان امام مجتبی علیه السلام دانست که بعد از صلح تحمیلی به سوی امام آمدند و به ایشان بخاطر صلح خرده می گرفتند و گفت: امروز هم می بینیم در جریان برجام، علی رغم موافقت مشروط مقام معظم رهبری، جریاناتی عهدشکنی دشمنان و ناموفق بودن آن را به گردن جریان مؤمن انقلابی می اندازند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی شاهرودی، به شرایط اقتصادی و معیشتی جامعه نیز اشاره کرد و گفت: جریان تحریف و تحریم به هم گره خورده اند و هدف نهایی این جریان استحاله انقلاب و براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی تصریح کرد: بازگشت به ارتجاع جاهلیت اولی در زمان ائمه و بازگشت به جاهلیت مدرن در زمان ما از ویژگی های جریان تحریف و تحریم است و همین جریان نمی خواهد دستاوردهای انقلاب اسلامی و برکات این نظام دیده شود.

جانشین نمایندگی ولی فقیه سازمان بسیج، تأکید کرد: امروز چشم انداز نظام اسلامی روشن و عقبه آن شفاف است و به یاری خداوند و هم افزایی نیروهای انقلاب، مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم که در اولویت مسایل قرار دارد و باید دغدغه همه دلسوزان باشد، با تکیه بر ظرفیت های داخلی حل شود.

ارسال نظرات