به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، سرافراز موصلی مدیرکل نوسازی مدارس فارس در جمع خبرنگاران، با اشاره به طرح "آجر به آجر" در راستای نوسازی و احداث مدارس، این طرح را یکی از موفقترین طرحهای جلب مشارکت مردمی برای احداث واحدهای آموزشی دانست و با تصریح بر اینکه مدرسه سازی و مشارکت در آن، یکی از بارزترین مسائل در حوزه مسئولیت اجتماعی است، اظهار داشت: متاسفانه اهمیت مدرسه سازی آنگونه که باید به جامعه منتقل نشده است.
وی، اصلیترین هدف در طرح آجر به آجر را تلاش برای ترویج فرهنگ مشارکت در سطح جامعه و افزایش سطح مسئولیت اجتماعی دانست و گفت: استفاده از رویکرد جمع سپاری و مشارکت آحاد مردم در امر مدرسه سازی و استفاده از ظرفیتهای مختلف رسانهای از دیگر اهداف این طرح است.
مدیرکل نوسازی مدارس فارس در ادامه، با تصریح بر اینکه در میان شهرهای استان فارس، بیشترین نیاز به مدرسه در شیراز وجود دارد، یادآور شد: با توجه به افزایش جمعیت دانش آموزی، کمترین سرانه فضای آموزشی در سطح استان فارس مربوط به شهرستان شیراز است.
موصلی این افزایش جمعیت دانش آموزی شهر شیراز را نتیجه مهاجرت خانواده ها دانست و با اشاره به اینکه ۱۲۶ مدرسه با ۱۰۸۰ کلاس درس در سطح استان فارس مراحل ساخت را طی میکند، تصریح کرد: که طی سال ۹۸ تعداد ۵۸ پروژه شامل ۴۱۱ کلاس درس، در استان فارس افتتاح شده است.
وی با توصیف بسیار درخشان کارنامهی خیرین مدرسه ساز فارس گفت: تنها در سال ۹۸ بالغ بر ۶۵۱۴ کلاس درس در قالب ۱۲۵۷ مدرسه در استان فارس با مشارکت خیرین مدرسه ساز احداث شده است.
مدیرکل نوسازی مدارس فارس همچنین با یادآوری اینکه فارس بیشترین میزان استفاده از بخاری نفتی در مدرسه را داشته است، گفت: تا سال کنون بالغ بر ۹۰ درصد این بخاریها را جمعآوری کردهایم.
وی همچنین با تأکید بر اینکه در سال گذشته آخرین مدرسه خشت و گلی را جمعآوری کردیم و امسال چنین مدرسه ای را در استان نداریم، از وجود 780 مدرسه نیازمند تخریب، نوسازی یا بازسازی در فارس خبر داد و اظهار داشت: اعتبارات پیشبینی شده برای سال ۹۹ در استان فارس از محل مشارکت خیرین ۱۳۰ میلیارد تومان است که به همین میزان نیز منابع اعتباری دولتی اختصاص خواهد یافت.
موصلی همچنین از انعقاد 8تفاهم نامه با قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه فارس خبر داد که پروژه های مدنظر در این تفاهم نامه ها یا به بهره برداری رسیده و یا در حال اجراست.
در ادامه این نشست، اللهیار رضایی رئیس آموزش و پرورش ناحیه ۴ شهرستان شیراز هم که در جلسه حضور داشت، با بیان اینکه ناحیهی چهار آموزش و پرورش شیراز، محرومترین ناحیه به لحاظ توان مالی اولیای دانشآموزان محسوب میشود، از وجود بیش از ۴۰ مدرسه نیازمند بازسازی در این ناحیه خبر داد و افزود: معمولا نیک اندیشان مدرسه ساز، ترجیح میدهند که مشارکت در مدرسه سازی را در محدوده سکونت خود انجام دهند و این محدودهها عمدتا مربوط به نواحی یک و ۲ آموزش و پرورش است.
انتهای پیام/