خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی اظهارداشت: رفع فقر، از بین بردن فاصله طبقاتی و همچنین جلوگیری از تمرکز ثروت و قدرت بین یک سری افراد از دیگر برکات وقف است.
کد خبر: ۹۲۸۷۰۰۰
|
۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم در دیدار مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان با وی به مناسبت هفته وقف با بیان این‌که وقف یک ابزار مناسب برای تحقق عدالت اجتماعی بوده و بر این اساس مسئله بسیار مهمی است، گفت: تحقق عدالت اجتماعی یکی از برکات عظیم سنت و فرهنگ متعالی وقف است.

وی تاکید کرد: واقف صرفا اهل مواسات، ایثار و بخشش نیست، بلکه کسی است که مسئولیت فرهنگ‌سازی در جامعه را برعهده داشته و به دیگران هم یاد می‌دهد که باید به مسائل اجتماعی ورود کرد.

حجت الاسلام آل هاشم با بیان این‌که پیش از پیروزی انقلاب اسلامی بسیاری از موقوفات مورد تعرض واقع و نابود شد، افزود: احیای موقوفات یکی از برکات انقلاب است و جا دارد از مسئولان وقت در دوران انقلاب هم قدردانی کنیم که بعد از پیروزی انقلاب، در این رابطه زحمات بسیاری کشیدند.

امام جمعه تبریز با تاکید بر این‌که وقف هویت اجتماعی داشته و یک نهاد کلان اجتماعی است، گفت: وقف در تمام شئون جامعه از فرهنگ گرفته تا سیاست و اقتصاد، اثرگذار است.

حجت الاسلام آل هاشم با اشاره به وقف‌های ثبت شده در حوزه فناوری نانو، تاکید کرد: امروز لازم است که واقفان و خیراندیشان در رابطه با دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه، رفع معضل بیکاری، راه‌اندازی کارگاه و... نیز پیشقدم شوند.

ارسال نظرات