خبرهای داغ:
مسئول بسیج دانش آموزی خراسان جنوبی، تربیت دانش آموز انقلابی را رسالت اصلی بسیج دانش آموزی دانست و گفت: در حال حاضر ۷۸ درصد از جامعه دانش آموزی استان افتخار عضویت در بسیج را دارند.
کد خبر: ۹۲۸۷۱۰۶
|
۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، سرهنگ محسن امانتی مسئول بسیج دانش آموزی سپاه انصار الرضا (ع) خراسان جنوبی امروز در دیدار با آیت الله سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در استان ضمن گرامیداشت یاد شهید حسین فهمیده، ۳۶ هزار شهید دانش آموز کشور و ۳۴۲ شهید دانش آموز استان گفت: در تقویم جمهوری اسلامی هشتم آبان به عنوان روز بسیج دانش آموزی و ۱۳ آبان روز دانش آموز و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی نامگذاری شده است.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که بسیج دانش آموزی را یک تشکل امین و متدین دانستند و فرمودند: بسیج دانش آموزی باید کانون رشد و توسعه تفکر بسیجی باشد، و فصل مشترک آموزش و پرورش و سپاه است، گفت: این کلام رهبر معظم انقلاب رهنمودی در بسیج دانش آموزی است.

امانتی ادامه داد: آنچه بسیج دانش آموزی به آن مفتخر است؛ سازماندهی مدارس در سطح امیدان، پویندگان و پیشگامان است که نیاز امروز جامعه است که در حال حاضر ۷۸ درصد از جامعه دانش آموزی استان افتخار عضویت در بسیج را دارند و همچنین در ۷۳ درصد از مدارس استان واحد بسیج وجود دارد.

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی خراسان جنوبی با اشاره به فرمایش رهبری که فرمودند: "آمریکا از رشد انقلابی دانش آموزان ما بیمناک است"،  گفت: در سطح استان ۲۰ فرمانده بسیج دانش آموزی مناسب با شرایط استان در راستای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که دغدغه رهبری نیز هست با آموزش و پرورش همکاری دارند.

وی با بیان اینکه در مجموعه بسیج دانش آموزی تمرکز ما با حوزه علمیه، آموزش و پرورش و سپاه دست یابی و تربیت دانش آموزان انقلابی است، گفت: برای رسیدن به این مهم طرح‌هایی همچون شهید بهنام محمدی که سه سال است در مدارس دنبال می‌شود، حضور مدیران داوطلب بسیجی و همکاری با پایگاه بسیج محل و اتصال آن‌ها به یکدیگر است که در قالب ۹ مرحله در ۳۴ مدرسه استان برگزار شده که برنامه‌های فرهنگی و اردویی را اجرا و دنبال می‌کنند.

امانتی گفت: اتصال سه رکن تربیتی مدرسه، منزل و مسجد منجر به برکاتی فراونی از قبیل ارتباط والدین با مدارس و انجام کار‌های پرورشی و فرهنگی می‌شود که باعث استقبال والدین در ثبت نام فرزندانشان در این گونه مدارس می‌شود.

مسئول بسیج دانش آموزی خراسان جنوبی عنوان کرد: برگزاری اردو‌های جهادی دانش آموزی یکی دیگر از برنامه‌های بسیج دانش آموزی است که با همکاری بسیج سازندگی دانش آموزان کار مرمت، بهسازی، تعمیر میز و صندلی، رنگ آمیزی مدارس و طراحی حیاط پویا را انجام می‌دهند.
 
وی افزود: در سال گذشته با وجود بیماری کرونا دانش آموزان بسیجی کار زیبا سازی و مرمت ۷۲ مدرسه استان را انجام دادند که در مجموع ۸ هزار و ۶۴۰ روز نفر کار با حضور ۸۶۴ دانش آموز انجام شد که حدود ۱۰۷ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان در زمینه سرمایه‌های مالی صرفه جویی و به آموزی و پرورش کمک شد.

امانتی با اشاره به اجرای طرح یاوران ولایت در بسیج دانش آموزی، گفت: در این طرح در مقطع پیشگامان از ظرفیت دانش آموزان نخبه به عنوان فرمانده واحد های بسیج دانش آموزی در مدارس استفاده می‌شود که در حال حاضر ۲۱۵ دانش آموز در طرح ولایت بسیج دانش آموزی فرمانده واحدهای بسیج را در سطح استان بر عهده دارند.

مسئول بسیج دانش آموزی خراسان جنوبی، برگزاری ۵۲۰ یادواره شهدا دانش آموز استان با همکاری آموزش و پرورش با عنوان لاله‌های روشن در سال گذشته، گرامیداشت یوم الله‌های هفته بسیج، دفاع مقدس، دهه فجر، بسیج دانش آموزی، برگزاری نشست‌های بصیرت و گفتمان اسلامی در مدارس را از دیگر برنامه‌های  فرهنگی بسیج دانش آموزی دانست.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که اردو‌های راهیان نور را فناوری نامیدند، گفت: خوشبختانه اردو‌های راهیان نور با استقبال بالای دانش آموزان روبه رو شده است.

امانتی ادامه داد: در سال گذشته هزار و ۴۰۰ دانش آموز استان را در قالب ۳۴ دستگاه اتوبوس به مناطق عملیاتی اعزام کردیم.
 
مسئول بسیج دانش آموزی خراسان جنوبی به برگزاری لیگ علمی پایا در بسیج دانش آموزی  در زمینه علمی اشاره کرد و گفت: این آزمون در مرحله پیشگامان در ۱۳ دوره برگزار شده که سال گذشته ۱۶۹ تیم پنج نفره  از استان در این مسابقات شرکت کردند که پنج تیم به مرحله نهایی راه یافتند.
 
وی افزود: درس آمادگی دفاعی  توسط بسیج دانش آموزی در سه مرحله در پایه های نهم و دهم با آموزش سیره شهدا و سلاح شناسی به دانش آموزان در زمینه تحقق ارتش دهها میلیونی بسیج و مقابله با جنگ نرم  در مدارس تدریس  و ارائه می شود.
 
 انتهای پیام/
 
ارسال نظرات
پر بیننده ها