جانشین نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج:

رسالت روحانیون مرزبانی دین در جامعه است

حجت الاسلام والمسلمین محمدی شاهرودی در جمع مسئولین نمایندگی ولی فقیه در سپاه قمربنی هاشم(ع) گفت: رسالت روحانیون مرزبانی دین در جامعه است.
کد خبر: ۹۲۸۷۱۶۴
|
۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ جانشین نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج که در رأس هیئتی برای نظارت ستادی از رده های نمایندگی ولی فقیه در بسیج به استان چهارمحال و بختیاری سفر کرده در نشست با مسئولین نمایندگی ولی فقیه در نواحی مقاومت بسیج سپاه قمربنی هاشم علیه السلام استان چهارمحال و بختیاری دیدار و گفتگو کرد.

در ابتدای این جلسه حجت الاسلام والمسلمین سیدامان الله حسینی صدر، مسئول نمایندگی ولی فقیه در  سپاه قمربنی هاشم علیه السلام ضمن خیرمقدم گفت: تلاش روحانیون در استان چهارمحال و بختیاری مثمر ثمر بوده و در تمام عرصها فعالیت جهادی و روشنگرانه داشته اند.

وی افزود: ارتباطات خوبی بین مجموعه نمایندگی ولی فقیه در سپاه قمربنی هاشم علیه السلام و ائمه جمعه و جماعات کل استان چهارمحال و بختیاری برقرار بوده، خصوصاً جلسات با حجت الاسلام والمسلمین نکونام، نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد بسیار مؤثر بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی صدر، ادامه داد: امسال طبق دستورات نماینده معزز ولی فقیه در سپاه، موضوع صالحین بسیج ویژه پیگیری شده و جلسات متعددی در شهرستان ها برگزار گردیده که با برنامه ریزی های انجام شده و هم اندیشی با استادیاران و جلسات با مسئولین تعلیم و تربیت بسیج، و فرماندهان محترم نواحی، اتحاد خوبی بین مجموعه روحانیون استان ایجاد شده است.

وی، جلسات با مسئولین نهادهای نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه ها را نیز تأثیرگذار دانست .

حجت الاسلام والمسلمین محمود محمدی شاهرودی نیز در این نشست با تبریک ماه ربیع الاول و تقدیر از اقدامات انجام شده در مجموعه نمایندگی ولی فقیه در سپاه قمربنی هاشم علیه السلام، روحانیون را مرکز رجوع دانست و گفت: برخی افراد تلاش می کنند بین روحانیون و مردم فاصله ایجاد کنند، که برگزاری این نشست ها اثرات بسیار زیادی دارد.

وی در سه بخش اخلاقی، انتظارات و فرمایشات بزرگان دین و رهبر معظم انقلاب، نکاتی را مطرح کرد و افزود: مهم تری رسالت روحانیت بر اساس آیات شریفه قرآن کریم، و روایات معصومین علیهم السلام تبلیغ دین و مرزبانی دین در جامعه است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی شاهرودی با تبیین روایتی از امام صادق علیه السلام، ادامه داد:  عالمان شیعه مرزبان دین هستند و باید با روشنگری خود باعث بسته شدن روزنه های نفوذ شیطان شوند.

وی، با اشاره به رتبه و جایگاه بالای عالمان دینی که بالاتر از مجاهد فی سبیل الله قرار می گیرند، اظهار کرد: وظیفه مجاهد فی سبیل الله ، دفاع از ابدان است و رسالت عالم صیانت و دفاع از روح مؤمنان می باشد.

این مقام مسئول، با اشاره به اینکه شیطان در هر زمانی با نمادی وجود دارد، آمریکا و همراهان او  را شیطان بزرگ در این زمان دانست و گفت: اولین خصوصیت رابط علم، خشیت و دومین خصوصیت بصیرت است که اگر این خصوصیات نباشد، کار انسان ناقص است.

وی، دشمن شناسی را نکته بسیار مهم برای عالمان و رابطان دین برشمرد و  تکلیف مداری با ارکان مختلف؛ احساس تکلیف، تکلیف شناسی، اولویت بندی تکلیف، عمل به تکلیف و استقامت در عمل به تکلیف را خصوصیات یک مؤمن مجاهد انقلابی برشمرد.

جانشین نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج، اظهار کرد: امیدآفرینی یکی دیگر از رسالت ها می باشد، مقام معظم رهبری همیشه روح امید در جامعه می دمد و باید از ایشان الگو بگیریم.

وی، تدین و تعهد را نیاز جامعه دانست و خواستار ارتباط بیشتر روحانیون با اقشار مختلف بسیجیان و مردم و بصیرت افزایی، آگاهی بخشی و روشنگری در عرصه های مختلف اخلاقی، اعتقادی و باورهای دینی و ارزش های اسلامی و انقلابی شد.

ارسال نظرات