سخنگوی ستاد مبارزه با کرونا در استان البرز مطرح کرد:

افزایش جدی آمار بستری ناشی از کرونا در البرز

سخنگوی ستاد مبارزه با کرونا در استان البرز گفت: ما هیچ راهی جز این نداریم که این بیماری را جدی بگیریم، این بیماری صرفاً برای سنین پیری و یا جوانی و حتی نوزادی ندارد و همه را دگیر می کند.
کد خبر: ۹۲۸۷۲۲۲
|
۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، بابایی با اشاره وضعیت کنونی استان البرز در شیوع ویروس کرونا، اظهار داشت: وضعیت شیوع ویروس در استان و کشور در حال حاظر قرمز و حاد است، ما سه موج بیماری را پشت سر گذاشتیم که در موج اول ۵۰۴بیمار و در موج دوم در اوخر تیر و اوایل مرداد این بیماران به ۶۵۲ نفر و در حال حاضر بیش از ۸۰۰ بیمار در بیمارستان ها بستری هستند .

وی با تاکید بر ضرورت پیشگیری و مقابله با شیوع این ویروس، افزود: البته هم مردم و هم مسئولین باید تدابیری را در این راستا انجام بدهند و از بین رفتن این بیماری هیچ راه دیگری جز جدی گرفتن این موضوع ندارد و در تمام دنیا این موضوع در الویت است و بزرگ ترین و پیشرفته ترین کشور های دنیا درگیر آن می باشند .

وی یادآور شد: ما با توجه به محدودیت هایی که در جامعه حاکم هست، مشکلات اقتصادی بزرگی را داریم ولی ما هیچ راهی جز این نداریم که این بیماری را جدی بگیریم، این بیماری صرفاً برای سنین پیری و یا جوانی و حتی نوزادی ندارد و همه را دگیر می کند.

وی با بیان اینکه بیماری کووید -19 در تمام سنین مشاهده می شود، عنوان کرد: مجموعه کادر درمان بیمار نوزاد تازه به دنیا آمده تا نوجوان، جوان و پیر در گیر این بیماری داشته و خوشبختانه مرگ و میر در سنین جوانانی و کودکی کم تر بوده اما صفر نبوده است .

وی متذکر شد: آمار بیماران کرونایی مشخص شده در حاضر ۷۸۰ بیمار در بیمارستان های استان بستری و ۲۲ بیمار در ۲۴ ساعت گذشته فوت کردند و نیز 134 نفر بستری شدند.

سخنگوی ستاد مبارزه با کرونا در استان البرز در پایان با اشاره به وضعیت حاد و هشدار در بیمارستان های استان، خاطر نشان کرد: تخت های ویژه بیمارستان های در سطح استان کاملا پر و تخت های دیگر نیز در حال پر شدن هستند، سهمیه ای از طرف علوم پزشکی برای بیمارستان ها اعلام شده است و ملزم به بستری و کمک به بیماران هستند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها