خبرهای داغ:

از راه اندازی دو مرکز یادگیری محلی تا کسب رتبه عالی شورای سواد آموزی شاهرود

رئیس شورای سوادآموزی شاهرود با اشاره به راه‌اندازی دو مرکز یادگیری محلی در زندان و شهرک ولیعصر (عج) این شهر گفت: شورای سوادآموزی شاهرود رتبه عالی را در برگزاری جلسات این شورا کسب کرد
کد خبر: ۹۲۸۷۲۹۰
|
۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، نادر فخری در نشست شورای پشتیبانی سوادآموزی شهرستان شاهرود، که با حضور معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش شهرستان، رئیس اداره سوادآموزی شهرستان و دیگر اعضا در محل سالن ولایت فرمانداری برگزار شد در سخنانی اظهار کرد: سوادآموزی براساس تاکید امام (ره) و مقام معظم رهبری در بسیج همه امکانات و ریشه کنی این معضل اساسی در جامعه سر لوحه کار قرار گرفته است.
معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان شاهرود با اشاره به اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون نرخ باسوادی در کشور به ۹۰ درصد رسیده است، افزود: استان سمنان از بابت معیار باسوادی در رتبه دوم کشور قرار دارد.
وی با بیان اینکه یکی از مهمترین وظایف این شورا بررسی راهکار‌های شناسایی، جذب و نگهداشت سوادآموزان است، تصریح کرد: تلاش آموزش و پرورش شاهرود موجب شده کمترین بازمانده از تحصیل را داشته باشیم و با توجه به این امر توانسته مبادی بی سوادی را در این شهرستان مسدود کند.
رئیس شورای پشتیبانی سوادآموزی شهرستان شاهرود از کسب رتبه عالی این شورا در برگزاری نشست‌های شورای پشتیبانی و اجرای مصوبات خبر داد و ابراز کرد: امسال ۲ مرکز یادگیری محلی مشارکتی در زندان این شهرستان و مرکز غیر دولتی، ولی عصر (عج) در شهرک ولیعصر آغاز به کار کرده است.
معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش شهرستان شاهرود در این نشست تبیین سیاست‌ها و برنامه‌های سوادآموزی را ضروری خواند و افزود: سال گذشته فعالیت‌های سواد آموزی در سه دوره سوادآموزی، انتقال و تحکیم با تعداد ۴۲۳ نفر در قالب برون سپاری به موسسه و تشکل مردم نهاد انجام شد و دستیابی به نرخ باسوادی ۹۸/۵ درصد و کسب عنوان باسوادترین شهرستان استان، حاکی از موفقیت شهرستان در دستیابی به اهداف حوزه سوادآموزی است.
سیدمحمد موسوی ادامه داد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا به منظور حفظ سلامت سوادآموزان و آموزش دهندگان، مشاوره آموزشی از طریق تماس تلفنی، آموزش فرد به فرد، آموزش از طریق فرزندان و افراد با سواد، ارسال پیام‌های صوتی و فیلم‌های آموزشی و برنامه‌های لوح و قلم پیگیری شد.
وی اظهار کرد: طبق سال‌های گذشته طرح‌های آموزش عملی نماز کلید بهشت، طرح خواندن با خانواده، حلقه‌های کتابخوانی و آموزش رایانه برای سواد آموزان اجرا شد.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان شاهرود افزود: نشریه فرصت دوم ویژه نوسوادان نیز به صورت ماهنامه توسط آموزش دهندگان در اختیار سواد آموزان قرار گرفت.
معاون مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان از ایجاد دو مرکز یادگیری محلی با شروع سال تحصیلی خبر داد و هدف از ایجاد این ۲ مرکز یادگیری را جذب بی سوادان، آموزش‌های مختلف در موضوع مهارت‌های زندگی، آموزش‌های فنی و رفتار شهروندی عنوان کرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها