استاندار ایلام در گفتگوی زنده تلویزیونی:
قاسم سلیمانی دشتکیدر برنامه زنده تلویزیونی گفت: امکانات مختلفی در استان برای مبارزه با ویروس کرونا در نظر گرفته شده اما به همکاری مردم برای رعایت پروتکل های بهداشتی نیاز داریم.
کد خبر: ۹۲۸۷۲۹۸
|
۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج ، قاسم سلیمانی دشتکی در برنامه زنده تلویزیونی گفت: از همه مسئولان استان و مردم که با وحدت و همدلی باعث ایجاد هم افزایی در استان شده تا اتفاقات خوبی در استان بیفتد، تشکر می کنم. سفر اخیر بیش از ۲۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای استان در پی داشت.

وی اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۳۷۵ نفر مبتلا داشته ایم و این اوج ابتلا در استان بود. جمع فوتی های استان در مجموع بالای ۶۰۰ نفر است.

دشتکی در ادامه گفت: تعداد بستری ها ۲۴۰ نفر در بیمارستان ها و یک هزار و ۱۰۰ نفر در خانه ها بصورت قرنطینه و در جمع بالای ۱۳۰۰ نفر بستری داریم. حدود ۵۷ درصد مبتلایان مرد و ۴۳ درصد خانم ها هستند و میانگین سن ابتلا به ۴۰ سال رسیده است.

وی بیان داشت: شیوه برخورد با کرونا تغییر کرده است، الان ماسک زدن، فاصله گذاری اجتماعی و عدم شرکت در اجتماعات بسیار مهم است.

استاندار ایلام خاطرنشان کرد: تعطیلی مدارس در مناطق قرمز و نارجی ضرورت دارد. برای کنترل بیماری کرونا هر علائمی را بایست به حساب کرونا بگذاریم و افراد بایست خود را قرنطینه کنند و در محل کار و اجتماع حضور نیابند.

وی بیان داشت: تمان مدیران دولتی و غیر دولتی مواظب باشند هر کارمندی که علایم بیماری شبیه به کرونا دارد بایست در محل کار حضور نیابد.

سلیمانی عنوان کرد: هم بیمارستان مصطفی و هم در بیمارستان امام سیستم اکسیژن ساز تقویت شده است. به دانشگاه علوم گفته ایم در ارتباط با دستگاه اکسیژن ساز هرچه نیاز دارند بخرند.

وی در ادامه گفت: امروز با کمک سپاه، ورزش و جوانان، شهرداري و دانشگاه علوم پزشکی دو نقاهتگاه مجزا برای خانم ها و آقایان تجهیز و آماده‌ کرده ایم.

سلیمانی یادآور شد: بخش کرونا را در تمام بیمارستان های استان تجهیز، جداسازی و فعال کرده ایم تا جوابگوی بیماران باشند.

استاندار ایلام تصریح کرد: درپایان از زحمات صدا و سیمای مرکز ایلام، رسانه ها، فضای مجازی، مجموعه ستاد کرونا به ویژه مردم شریف استان در همه امور به ویژه در بحث کرونا تقدیر و تشکر می کنم.

ارسال نظرات