استاندار لرستان، تاکید کرد: تخصیص اعتبارات برای امورات عمرانی و حقوق کارکنان دولت، منوط به تحقق درآمدها از طریق مالیات اخذ شده در استان‌ها می‌شود.
کد خبر: ۹۲۸۷۳۰۱
|
۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، سید موسی خادمی امروز در حاشیه جلسه ویدئو کنفرانس کارگروه درآمد و تجهیز منابع لرستان، گفت: در سال جاری به دلیل محدودیت‌هایی که در بودجه دولت وجود دارد، مصوبه‌ای به استان‌ها اعلام شد که بر اساس آن تخصیص اعتبارات برای امورات عمرانی و حقوق کارکنان دولت، منوط به تحقق درآمدها از طریق مالیات اخذ شده در استان‌ها می‌شود.

وی، اظهار داشت: برای استان لرستان در سال ۹۹ حدود ۶۹۰ میلیارد تومان سهم درآمدی در نظر گرفته شده که این رقم به صورت مالیات، از فعالیت‌های مربوط به دستگاه‌های اجرایی استان که به واسطه ارائه خدمت به مردم مبالغی را دریافت می‌کنند، باید کسب شود.

استاندار لرستان، عنوان کرد: در شش ماهه نخست امسال تا حدودی این سهم کسب شده اما اعتباری که در نیمه دوم سال به استان اختصاص می‌یابد، به اخذ ۱۰۰ درصدی سهم درآمدی مرتبط خواهد بود.

خادمی با تأکید بر رعایت وضعیت اقتصادی مردم و شرایط کنونی استان به لحاظ شیوع کرونا، افزود: دستگاه‌های اجرایی حاضر در جلسه امروز موظف شدند تا با در نظر گرفتن شرایط مردم و اقشار آسیب دیده از کرونا، کسب سهم درآمدی از طریق مالیات‌ها را محقق کنند.

وی با بیان اینکه سهم ۹ درصدی از فروش کالا و خدمات که فروشندگان از مشتریان اخذ می‌کنند باید به حساب خزانه دولت واریز شود، تصریح کرد: برخی از اصناف این هزینه را از مردم اخذ کرده ولی از پرداخت آن به خزانه دولت خودداری می‌کنند که به دنبال شناسایی این دسته از افراد و واریز این مبالغ به حساب دولت هستیم.

استاندار لرستان، بیان داشت: مبالغ اخذ شده در قالب مالیات و واریز آن به حساب دولت به عنوان پشتوانه‌ای مالی برای انجام عمران و آبادانی در استان هزینه می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات