بستری 12 بیمار کرونایی به صورت روزانه در سبزوار

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: روزانه ۱۲ نفر مبتلا به بیماری کرونا در بیمارستان سبزوار بستری می‌شوند.
کد خبر: ۹۲۸۷۴۳۱
|
۰۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۹
علیرضا مسلم در گفت و گو با  خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی؛ با اشاره به افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در سبزوار اظهار داشت: ۶ شهرستان با جمعیت کلی ۵۰۰ هزار نفر است که در حال حاضر به لحاظ میزان بروز بیماری کرونا، آمار بالایی را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر روزانه ۱۲ نفر مبتلا به ویروس کرونا منجر به بستری در بیمارستان می‌شوند تصریح کرد: یکی از دلایل تعداد بالای میزان بروز بیماری، عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی توسط مردم است.

مسلم همچنین با بیان اینکه متاسفانه روند ابتلا به این ویروس در سبزوار روند افزایشی دارد افزود:بدون شک بی‌توجهی به هشدار‌های بهداشتی و شرکت در تجمعات، تاثیر زیادی در روند افزایشی شیوع بیماری دارد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه روند آمایش گیری از مراجعان افزایش پیدا کرده افزود: در حال حاضر تعداد نمونه‌گیری‌ها به ۱۲۰ عدد در روز رسیده است و در حداقل زمان ممکن نیز جواب نمونه‌گیری‌ها اعلام می‌شود.

وی همچنین در هشداری در خصوص افزایش مبتلایان به این ویروس عنوان کرد:اگر روند افزایش بیماران به همین شکل ادامه داشته باشد قطعا در روز‌های آینده ظرفیت بیمارستانی تکمیل خواهد شد.

گفتنی است، مردم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و جلوگیری از شیوع بیماری قدردان زحمت‌های کادر درمان باشند و با بی‌توجهی و جدی نگرفتن بیماری، عرصه را بر کادر درمان تنگ نکنند.

وضعیت شهرستان سبزوار به لحاظ شیوع بیماری از وضعیت قرمز عبور کرده و رو به هشدار است و مردم بیش از پیش باید این هشدار را جدی بگیرند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها