فرماندار میانه:

تسریع مقابله با کرونا مستلزم خروج عادی انگاری از اذهان مردم است

فرماندار میانه با اظهار نگرانی از روند افزایشی بیماری کرونا، گفت: تسریع در مقابله با این بیماری، مستلزم خروج عادی انگاری از اذهان مردم است.
کد خبر: ۹۲۸۷۷۷۹
|
۰۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمدرضا مشایخی در جلسه ستاد مقابله با شیوع کرونا با اشاره به اینکه در برخی شرایط انتظارات شهرستان در مقابله با شیوع ویروس کرونا برآورده نشده و بنابر ظرفیت شهرستان قابل قبول نیست، از اداره صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف خواست تا در برخورد با کسبه و اصناف متخلف و با در دست داشتن دستگاه پلمپ اقدام به پلمپ مکان با نصب بنر در جهت آگاه سازی سایر اصناف و کسبه کنند.

   وی با تصریح بر اینکه کلیات این بیماری تا زمان کنترل جهانی و کشوری در دست ما نیست، تاکید کرد: با توجه به تعطیل بردار نبودن اقتصاد و معیشت مردم، باید در حوزه نظارت، کنترل و مدیریت صحیح و ایجاد حساسیت هر چه بیشتر در بین مردم تلاش کنیم.

   مشایخی همچنین آمار مثبت شدن ۵۰ درصد نمونه های ارسالی هر روز، فوت روزانه ۲۲ نفر در سطح استان و روند افزایش مبتلایان را نگران کننده خوانده و اضافه کرد: با توجه به نبود تاب آوری اجتماعی در موضوع معیشت و اقتصاد و به جهت مقابله و پیشگیری از شیوع بیماری باید اجرای پروتکل های بهداشتی، فاصله گذاری ها و مراقبتهای لازم تشدید یابد.

   فرماندار ویژه میانه با تصریح بر اینکه اقدامات و تصمیمات فعلی ستاد در راستای تصمیمات قبلی و تکمیل کننده مصوبات ستاد ملی و استانی مقابله با کروناست گفت: غیرحضوری بودن مدارس در آبان ماه نیز ادامه خواهد یافت، آموزش گروهی در آموزشگاهها تعطیل بوده و آموزش انفرادی با رعایت پروتکل ها برقرار خواهد بود.

   مشایخی غیرحضوری شدن کلاس های آموزشی فنی و حرفه ای و یا لزوم کوچک شدن گروهها در آن با رعایت تمامی موارد بهداشتی، عدم حضور در کتابخانه ها، محدودیت برگزاری مراسمات در گلزار ها و بکار گیری پلیس مربوطه در صورت مشاهده تجمع برای پراکنده سازی، غیر حضوری شدن دوره های مربوطه در ادارات، لزوم سوخت گیری در جایگاه ها از سوی متصدیان جایگاه و در صورت عدم رعایت برخورد شدید با آنها، رسیدگی به وضعیت اسفبار میدان تره بار با نظارت شبکه بهداشت و شهرداری، رسیدگی به وضعیت مرکز شماره گذاری خودرو، تصویب نوبت دهی در بانک رفاه و کاهش تجمع در بانک با افزایش سقف برداشت از خودپردازها را از اقداماتی برشمرد که باید به جد اجرا شود.

   وی با تاکید بر لزوم نظارت هر چه بیشتر بر نانوایی ها، کسبه و اصناف، رسیدگی برای رعایت هر چه بیشتر موارد بهداشتی در ستادهای بازسازی مناطق زلزله زده، تاکسی ها، ناوگان حمل و نقل عمومی، عدم اتراق در پاتوقها، پارک ها و بوستانها، نظارت بر تعطیلی تالارها، بیرون بر بودن غذا در فست فودها و رستورانها، تعطلیلی باشگاهها را خواستار شد.

   فرماندار ویژه میانه بر لزوم آگاه سازی و اطلاع رسانی هر چه بیشتر در راستای خروج عادی انگاری از اذهان مردم با پیامها و مضامین جدید تصریح کرد: متوسط زدن ماسک در سطح استان علی رغم تبلیغات و آگاه سازی ۶۰ درصد است که با این روند در کاهش ابتلا موفق نخواهیم بود بنابراین باید بر شدت برخوردها و آگاه سازی در بین مردم بیافزاییم.   

ارسال نظرات