مسئول دفترنمایندگی ولی فقیه در سپاه ثارالله کرمان:

کاری کنیم که مایه افتخار اهل بیت باشیم نه باعث سرشکستگی

حجت الاسلام علی عربپور اظهارداشت:سپاه پاسداران باید یکی از مصادیق زینت اسلام باشد وهست چرا که هر زمان مشکلی برمملکت ومردم حادث شود سپاه پاسداران در راس خدمت رسانی است و سپر بلای مردم می شود.
کد خبر: ۹۲۸۷۷۸۰
|
۰۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان ؛حجت الاسلام علی عرب پور مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ثارالله استان کرمان صبحکاری کنیم که مایه افتخار اهل بیت باشیم  نه باعث سرشکستگی امروز در فاطمیه سپاه ثارالله در مراسم سوگواری شهادت امام حسن عسکری علیه السلام بیان داشت: انتظارات و توقعات امام حسن عسکری ( علیه السلام) به عنوان آخرین امامی که در جامعه حضور عینی داشته، و بعد از او غیبت صغری و کبرا فرزندش مهدی موعود ( علیه السلام) آغاز می گردد و برای مدت مدیدی مردم و جامعه از درک حضور او محروم خواهند بود قابل اهمیت و دقت است، و می تواند رهنمودهای گرانبها و ارزشمندی باشد برای دوران غربت تشیع و دورانی که غبار غم هجرت مولا و محبوبشان بر دلها و پیشانی آنها سایه افکنده است
 

حجت الاسلام عرب پور یکی از مهمترین انتظارات امامان مخصوصا امام حسن عسکری ( علیه السلام) از شیعیان را الگو بودن شیعیان نام برد و اظهارداشت:شیعیان از نظر رفتاری و اخلاقی به گونه ای رفتار کنند که در بین جامعه بشری عموما و در بین مسلمانان خصوصا الگو و نمونه باشند تا آنجا که مردم بگویند این ها شیعیان علی ( علیه السلام) و امامان معصوم هستند، و این ها تربیت یافتگان مکتب اهل بیت می باشند .

به همین جهت حضرت امام حسن عسکری علیه السلام  عاجزانه درخواست می فرماید: «اتقوا الله و کونوا زینا ولا تکونو شینا، جروا الینا کل مودة، و ادفعوا عنا کل قبیح، فانه ما قیل فینا من حسن فنحن اهله و ما قیل فینا من سوء فما نحن کذلک ... از خدا پروا نمایید و زینت (و مایه سرافرازی ما) باشید نه مایه ملامت (و سرافکندگی) همه دوستی ها را به سوی ما جذب کنید و هر زشتی را از ما دور نمایید; زیرا هر خوبی که در حق ما گفته آید ما شایستگی آن را داریم و هر بدی که درباره ما بر زبان برآید ما چنان نیستیم ... (چرا که) خداوند ما را پاک شمرده و هیچ کس غیر از ما نمی تواند ادعای چنین مقامی را نماید مگر این که دروغ پرداز باشد
 

حجت الاسلام عربپور افزود:سپاه پاسداران باید یکی از این مصادیق زینت اسلام باشد وهست چرا که هر زمان مشکلی برمملکت ومردم حادث شود سپاه پاسداران در راس کمک است وسپر بلای مردم می شود.
 

این مقام مسئول با تاکید برتفکر وتعقل درانجام امورخاطرنشان کرد: اساس تمام پیشرفتهای مادی و معنوی بشر در طول تاریخ، اندیشه و تفکر از یک طرف، و سعی و تلاش و عمل از طرف دیگر بوده است . اگر بشر قرن بیستم و بیست و یکم از نظر صنعتی و تکنولوژی به موفقیتهای چشمگیری دست یافته، بر اثر اندیشه و تلاش بوده است; چنان که پیشرفتهای معنوی جوامع و افراد نیز بر اثر بهره وری از توان عقل و تفکر و قدرت عمل و تلاش بوده است لذا با توجه به این اهمیت اندیشه و تفکر است که امام حسن عسکری ( علیه السلام) از شیعیان خویش انتظار دارد، که اهل اندیشه و تفکر باشند . لذا فرمود: «علیکم بالفکر فانه حیاة قلب البصیر و مفاتیح ابواب الحکمة ; بر شما باد به اندیشیدن! پس به حقیقت، تفکر موجب حیات و زندگی دل آگاه و کلیدهای دربهای حکمت است .
 

حجت الاسلام عربپور یکی دیگر از مهمترین انتظارات امام عسکری علیه السلام از شیعیانش را رعایت تقوای الهی برشمرد وبیان داشت:از مهم ترین و بارزترین ویژگی های مورد انتظار برای شیعیان و مؤمنان دو صفت نفسانی تقوا و ورع است که انسان را در مقابل انجام گناه و دوری از محرمات حفظ و تقویت می کند، و در کنار آن دو، دو صفت والای امانتداری و راستگویی است که آنچنان اهمیت دارد که اساس نظم و انسجام و آرامش هر جامعه ای را می توان با تقویت و ترویج این اوصاف در میان افراد جامعه پی ریزی نمود و مشکلات را حل و سعادت جوامع را تضمین نمود . امام حسن عسکری ( علیه السلام) با تاکید بر اوصاف فوق و برخی اوصاف دیگر خطاب به شیعیان خود می فرماید: «اوصیکم بتقوی الله و الورع فی دینکم والاجتهاد لله و صدق الحدیث و اداء الامانة الی من ائتمنکم من بر اوفاجر و طول السجود و حسن الجوار فبهذا جاء محمد (ص) صلوا فی عشایرهم و اشهدوا جنائزهم وعودوا مرضاهم، و ادوا حقوقهم، فان الرجل منکم اذا ورع فی دینه و صدق فی حدیثه و ادی الامانة و حسن خلقه مع الناس قیل هذا شیعی فیسرنی ذلک; (17) شما را سفارش می کنم به تقوای الهی و ورع در دین خود و کوشش در راه خدا، راستگویی و رد امانت به هرکه به شما امانت سپرد - خوب یا بد - و طولانی بودن سجده و خوب همسایه داری; چرا که محمد (ص) برای این ها آمده است . در گروههای آنها (مخالفان) نماز بخوانید (یعنی در نماز جماعت شرکت کنید) و در تشییع جنازه آنها حضور داشته باشید و بیمارانشان را عیادت، و حقوق آنان را ادا نمایید، زیرا اگر مردی (و فردی) از شما در دین خود ورع داشت و در سخنش راست گفت و امانت را رد کرد و اخلاقش با مردم خوب بود گفته می شود این شیعه است . پس من از این (گفته) شادمان می شوم .
 

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه درسپاه ثارالله درپایان با ذکر دیگر انتظارات امام یازدم از شیعیانش به مواسات اشاره نمود و ابراز داشت:مومن باید اهل خیرات ومبرات باشد و در این راه نگاه به جیبش نکند گرچه خودش نیازمند باشد چرا که این سیره اهل بیت علیهم السلام بوده ، لذا فکر و اندیشه، و یا تامل و تدبر آن گاه ارزش حقیقی و عینی خویش را نشان می دهد که منجر به ایمان و عمل و تلاش شود وگرنه تفکری که بدنبالش ایمان و عمل نباشد مطلوب و کارساز نیست . به همین جهت آن حضرت تاکید فرمود که شیعیان به دو خصلت توجه داشته باشند «خصلتان لیس فوقهما شی ء الایمان بالله، و نفع الاخوان ..دو خصلت است که برتر از آن چیزی نیست، ایمان به خداوند و فایده رساندن به برادران دینی


ارسال نظرات
آخرین اخبار