خبرهای داغ:
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین
گونجی گفت: زلزله بعدازظهر روز گذشته آوج خوشبختانه علاوه بر اینکه خسارت جانی نداشت، به منازل روستایی این شهرستان نیز صدمات سنگینی وارد نکرد.
کد خبر: ۹۲۸۷۸۹۸
|
۰۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۴

اصغر گونجی در گفت و گو با خبرنگار بسیج قزوین بیان کرد: پس از وقع زلزله در ساعت ۱۵ و ۴ دقیقه بعدازظهر روز گذشته «شنبه»، بلافاصله بازدید میدانی توسط تیم‌های کارشناسی بنیاد مرکز استان و شهرستان آوج که در محل حادثه حاضر شده بودند، آغاز شد.

 

وی، کانون وقوع زلزله را روستای خنداب واقع در ۲۵ کیلومتری شهرستان آوج اعلام و تصریح کرد: تیم‌های کارشناسی کار خود را از این محل و سپس سایر روستاهای شهرستان آغاز و نسبت به ارزیابی خسارت‌های وارده به منازل روستایی را آغاز کردند.

 

گونجی با بیان اینکه هیچ یک از واحدهای مسکونی روستایی بازسازی و مقاوم سازی شده و همچنین واحدهایی که از محل طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی تحت نظارت این نهاد احداث شده بودند در این حادثه آسیبی ندیدند، خاطر نشان کرد: منازلی هم که با آسیب دیدگی‌های جزیی در این حادثه روبرو شده بودند بناهای غیرمجاز و یا آنهایی که اقدام به مقاوم سازی نکرده بودند، مربوط بوده است.

 

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین افزود: برهمین اساس، پس از ارزیابی‌های تکمیلی از واحدهای آسیب دیده که نیازمند به مرمت و تعمیرات دارند و تکمیل گزارش‌های اولیه و ارایه آن به مراکز ذیربط، در صورت تامین اعتبار برای عملیات بازسازی آن اقدام لازم به عمل خواهد آمد.

 

زمین‌لرزه‌ای به قدرت ۵.۴ ریشتر در مقیاس امواج درونی، عصر روز شنبه در ساعت ۱۵ و ۴ دقیقه و ۱۵ ثانیه شهرستان آوج را لرزاند.

 

کانون اصلی این حادثه روستای خنداب واقع در ۲۵ کیلومتری شهرستان آوج بود.

استان قزوین دارای ۸۴۰ روستا است که ۱۰۰ روستای آن در شهرستان آوج که در ۱۲۰ کیلومتری جنوب قزوین قرار دارد، واقع شده است. 

 

۱۰۱۰/ت

ارسال نظرات
پر بیننده ها