سعید زعفری هشجین
مسئول سازمان بسیج جامعه کشاورزی سپاه اردبیل در گفتگو با بسیج :
در قالب کمک مومنانه 300 هزار راس دام سبک و سنگین در روستاهای محروم بصورت رایگان ویزیت و واکسینه شد.
کد خبر: ۹۲۸۷۹۱۰
|
۰۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۶

یک هزار نفر از روستائیان ازخدمات تخصصی کشاورزی بهره مند شدند

سروان پاسدار یوسف جلودار در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در اردبیل   اظهار داشت: نهضت کمک مومنانه در قالب ارائه خدمات تخصصی توسط بسیج جامع کشاورزی استان اردبیل در آخرین روزهای ماه صفر با اعزام 30 گروه جهادی به مناطق محروم و کمک رسانی به یک هزار نفر از روستاییان استان انجام شد.

وی افزود: این رزمایش با حضور  گروه جهادی  متشکل از تیم های تخصصی زراعت ،باغبانی ،امور دام و با حضور مربیان بسیج همگام با کشاورز و کارشناسان ادارات در روستاهای محروم شهرستان های استان برگزار شد.

مسئول سازمان بسیج جامعه کشاورزی سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل گفت:  در قالب کمک مومنانه 300  هزار راس دام سبک و سنگین در روستاهای محروم بصورت رایگان ویزیت و واکسینه شد.

وی تصریح کرد: 500 هزار قطعه طیور نیز با توجه به آغاز فصل سرما مورد واکسینه قرار گرفتند  و نهاده های رایگان کشاورزی به میزان 4 تن کنسانتره ،10 تن سبوس یارانه دار و 100 لیتر کود مایع در روستاهای محروم توزیع شد.

جلودار با بیان اینکه از ظرفیت گروه‌های جهادی فعال در استان استفاده خواهد شد، اظهار داشت: امروزه یکی از مصادیق عملی کارآمدی نظام مقدس جمهوی اسلامی ایران در رفع مشکلات مناطق محروم می‌باشد و در همین راستا گروه‌های جهادی اعزامی در حوزه‌های آموزش و ترویج کشاورزی، ارائه خدمات مشاوره به کشاورزان، بهداشت و درمان دامها، محدودیت یابی و نیازسنجی اراضی کشاورزی فعالیت خواهند کردند.

وی تاکید کرد: با توجه به آغاز فصل کشت 4 هزار و 700 کیلو گرم بذر یونجه، در مناطق روستایی و در بین افراد بی بضاعت جهت تسهیل در امور زراعت توزیع شد.

مسئول سازمان بسیج جامعه کشاورزی  استان اردبیل با اشاره به طرح اعتلای بسیج همگام با کشاورز بیان کرد: در این رزمایش از ظرفیت‌های مربیان و کارشناسان فعال این طرح به صورت تیم تک تخصصی از رشته‌های مختلف کشاورزی در حوزه زراعت، باغبانی، دامپروری و امور دام استفاده شد.

ارسال نظرات