مدیرکل انتقال خون استان گیلان اعلام کرد:
مدیرکل انتقال خون استان گیلان گفت: افراد دارای بیماری خاص در سطح استان گیلان نیازمند کمک فوری اهداکنندگان خون هستند.
کد خبر: ۹۲۸۷۹۲۰
|
۰۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، بابک پاکدل در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در حال حاضر بسیاری از بیماران در سطح استان گیلان نیازمند گروه‌های خونی مختلف هستند اظهار داشت: نیاز به خون یک نیاز حیاتی است و بیماران خاص در سطح استان نیازمند کمک فوری اهداکنندگان خون هستند.

مدیرکل انتقال خون استان گیلان با بیان اینکه تمام پروتکل‌های بهداشتی در مراکز انتقال خون از جمله اداره‌کل انتقال خون استان با توجه به شرایط کرونا رعایت می‌شود خاطرنشان کرد: هدف این است که به اهداکنندگان اطمینان خاطر دهیم که تمامی پروتکل‌ها در این اداره رعایت می‌شود و اهداکنندگان نگرانی نداشته باشند.

مدیر پزشکی اداره‌کل انتقال خون استان گیلان نیز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در سال 98، بیش از 79 هزار و 679 واحد کامل خون از اهداکنندگان در استان جمع‌آوری شد اظهارداشت: برخی اهداکنندگان سالانه تا چهار بار خون اهدا می‌کنند و سال گذشته در مجموع 65 هزار نفر اهداکننده فعال داشتیم.

گیتی ایزدی‌پور با اشاره به استحصال فرآورده‌های خونی مختلف از واحدهای خون جمع‌آوری شده خاطرنشان کرد: این فرآورده‌های خونی براساس نیاز بیماران در بیمارستان‌های مختلف توزیع می‌شوند و فرآورده‌هایی که از خون کامل تهیه می‌شوند شامل گلبول قرمز فشرده، پلاکت و پلاسما هستند.

وی با بیان اینکه از هر واحد خون کامل حداقل سه فرآورده خونی به‌دست می‌آید تصریح کرد: هر یک از فرآورده‌های خونی برای یک سری از بیماران مصرف می‌شود به‌عنوان مثال بیماران تالاسمی، تروما، تصادفی و جراحی‌های مختلف به گلبول قرمز فشرده نیاز دارند.

مدیر پزشکی اداره‌کل انتقال خون استان گیلان افزود: "پلاکت خون" برای آن دسته از بیماران که میزان پلاکت خون آنها کاهش یافته مصرف می‌شود مانند بیمارانی که دچار خونریزی‌های مکرر یا سرطانی هستند و "پلاسما خون" نیز برای بیماران دچار سوختگی و سایر افراد مورد مصرف قرار می‌گیرد.

ایزدی‌پور با بیان اینکه کمبود هر یک از این فرآورده‌های خونی روند درمان برخی بیماران را با مشکلات اساسی روبه‌رو می‌کند خاطرنشان کرد: به همین دلیل است که نیاز به خون یک نیاز حیاتی است و این نیاز در تمام کشورها از جمله کشور ایران وجود دارد و همواره نیازمند کمک اهداکنندگان متعهد در کشور هستیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات