خبرهای داغ:

مدیریت بحران امام حسن عسکری (ع)؛ الگوی مدیران امروز

امام جمعه بسطام گفت: دوران امامت شش‌ساله امام حسن عسکری (ع) نمونه‌ای کامل از مدیریت بحران است که مدیران امروز باید از آن الگو بگیرند.
کد خبر: ۹۲۸۷۹۹۶
|
۰۴ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۶
مدیریت بحران امام حسن عسکری (ع)؛ الگوی مدیران امروزبه گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت‌الاسلام سیدعلی رضوی‌نسب در مراسم سالروز شهادت امام حسن عسکری (ع) شاهرود در جوار مسجد تاریخی امام حسن عسکری (ع)، با حضور اقشار مختلف مردم و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بیان کرد: ویژگی مهم امام حسن عسکری (ع) در دوران امامت شش‌ساله خود که کمترین دوران امامت در بین ائمه اطهار (ع) محسوب می‌شود، مدیریت بحران ایشان است.
وی افزود: این مدیریت بحران در شرایط اختناق حاکم در آن دوران که امام بیش از ۲۵ سال عمر خود را در پادگان‌ها و تحت نظر شدید عمال بنی‌عباس بودند، انجام شده و الگویی برای مدیران امروز جامعه باید باشد.
امام جمعه بسطام با بیان اینکه بیش از ۱۳۶ کرامت از امام حسن عسکری (ع) نقل شده که بیشترین کرامت نقل شده بین امامان معصوم (ع) است، اظهار کرد: امام با کراماتشان، افراد را به خود جلب و شیعه و در عین حال، تلاش می‌کردند تا جان شیعیان را نیز حفظ کنند؛ چراکه در این زمان، حکومت عباسیان بیش از ۵۰۰ هزار نفر از شیعیان را به بدترین وضع به شهادت رساندند.
رضوی‌نسب با تأکید بر اینکه زندگی ائمه اطهار (ع) الگویی برای تداوم راه و زندگی ماست، گفت: ائمه طاهرین (ع) برای هدایت نسل بشر تلاش‌های فراوانی کردند و باید برای حفظ این مبانی تلاش کنیم و آن را در جهان نشر داده و زمینه‌سازی ظهور منجی عالم بشریت (عج) را فراهم آوریم.
وی با اشاره به شرایط خاص جهان با شیوع ویروس منحوس کرونا، از همگان خواست تا نکات بهداشتی را رعایت کنند و با توجه به فرامین رهبر انقلاب، از دعا و ثنا به درگاه خداوند برای برطرف شدن این بلا غفلت نکنند.
امام جمعه بسطام گفت: مردم باید در راستای کمک مؤمنانه و مقابله با آسیب‌های این ویروس منحوس تلاش و از مال خود در این راه خرج کنند.
رضوی‌نسب از تلاش‌های کادر درمانی و جهادگران عرصه سلامت تشکر و بهترین راه برای جبران جهاد‌های آنان را رعایت کامل مسائل بهداشتی عنوان کرد.
در این مراسم که مزین به امثال شهدای محله محمدآباد بود، محمدرضا اسلامی و مرتضی جلالی به مرثیه‌سرایی پرداختند.
این مراسم هر ساله به مناسبت شهادت امام حسن عسکری (ع) در این مسجد به همت هیأت امنا و‌امام جماعت مسجد برگزار می‌شود که امسال با توجه به شرایط خاص در فضای باز بیرون این مسجد و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها