فرماندار ایوان با بیان اینکه این شهرستان از مناطق پرخطر کرونا در کشور است، گفت: بر اساس مصوبات ستاد استانی مبارزه با کرونا محدودیت های شدیدتری اعمال می شود و مردم نیز ملزم به رعایت آنها هستند.
کد خبر: ۹۲۸۸۰۱۳
|
۰۵ آبان ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، "امیدعلی سبزی" اظهار داشت: این شهرستان از جمله شهرهای دارای آمار بالای ابتلا به کرونا در استان و کشور است و در رتبه پنجم فوتی ناشی از این بیماری در استان قرار دارد.

وی یادآور شد: یکی از دلایل آمار بالای تعداد مبتلایان در ایوان، افزایش بیماریابی و انجام تست کرونا به تعداد زیاد است.

وی افزود: ۶ مرکز در این شهرستان از افرادی که دارای علائم هستند نمونه گیری می کنند و همین عامل سبب شناسایی بیش از پیش بیماری شده است.

فرماندار ایوان به برگزاری مراسمات اشاره کرد و گفت: بیشتر مراسم های عروسی تعطیل شده و گاهی بصورت پنهانی برگزار می شوند و مراسم تدفین نیز تا حدودی تعطیل است اما مردم در این زمینه همکاری لازم را ندارند و با وجود تعطیلی آرامستان های این شهرستان در این اماکن حضور دارند.

سبزی اظهار داشت: مراکز چاپ نیز اجازه چاپ آگهی های ترحیم را ندارند اما بدلیل مشکلات اقتصادی این قشر، آگهی های فوت یک روز با تاخیر و بدون دعوت از بستگان چاپ می شوند.

وی افزود: با وجود تذکرات مستمر بعضی از آگهی ها در شهرستان مجاور چاپ می شوند و همین باعث ایجاد تجمعات در آرامستان ها و برگزاری مراسم تشییع و تدفین می شود.

سبزی یادآور شد: بازدیدها بصورت مستمر در سطح شهر و بین اصناف صورت می گیرد و در صورت تخلف از پروتکل های بهداشتی با چنین افرادی برخورد جدی می شود.

فرماندار ایوان در خصوص ادارات این شهرستان نیز گفت: هر کارمندی که دارای علائم باشد باید بلافاصله محل کار خود را ترک کند و تا اعلام نتیجه تست کرونا در اداره حاضر نشود و مدیران نیز با افراد مبتلا و دارای بیمادی زمینه ای از لحاظ دورکاری همکاری کنند.

سبزی تاکید کرد: اجرای محدودیت ها و مصوبات بدون همکاری و رعایت پروتکل های بهداشتی امکانپذیر نیست و امیدواریم مردم با سهل انگاری در خصوص این بیماری جان عزیزان خود را در معرض خطر قرار ندهند.

شهرستان ۵۵ هزار نفری ایوان در ۳۵ کیلومتری ایلام قرار دارد و دومین شهرستان در استان است که دارای بالاترین تعداد مبتلا به کرونا است.

شهرستان های ایوان و دره شهر استان ایلام جزو 43 شهر بحرانی و پرخطر کرونا در کشور هستند.

ارسال نظرات