خبرهای داغ:
محمد شایسته راد
نماینده ولی فقیه در کاشان مطرح کرد؛
آیت الله سلیمانی روح جمعی در فرهنگ ایرانی را ضعیف دانست و گفت: فرهنگ ایرانی با کارگروهی و جمعی سازگار نیست.
کد خبر: ۹۲۸۸۰۳۳
|
۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از کاشان، آیت الله عباسعلی سلیمانی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان  در دیدار با اعضای حزب موتلفه اسلامی دفتر کاشان تأثیرگذاری و موفقیت در هر فعالیتی را در گرو انجام کارگروهی و حرکت جمعی دانست و افزود: پیامبراکرم (ص) برای حفظ و صیانت از آئین خود سه سال دین خود را آشکار نکرد و بعد از جذب ۴۴ نیرو در قالب یک جریان، رسالت خود را اعلام کرد.

وی یادآور شد: قیام امام خمینی (ره) نیز در قالب یک جریان ۱۵ سال طول کشید تا تبدیل به یک خیزش مردمی شد و چون رژیم طاغوت توان مقابله با مردم متحد را نداشت فراری شد تا اینکه در ۲۲ بهمن ۵۷ انقلاب اسلامی به پیروزی رسید.

آیت الله سلیمانی روح جمعی در فعالیت‌های جمعی و گروهی را ضعیف دانست و افزود: امروز اتحاد، همگرایی، همسویی و همنوایی در جامعه کم رنگ شده است. 

وی برای اثبات این ادعا با یک مثال ورزشی یادآور شد: بعد از شکست تیم ملی در جام جهانی، کارشناسان دنیا اعتراف کردند ایرانی‌ها از استعداد و ضریب هوشی بسیار قوی برخوردار هستند، اما شخصیت فردی آن‌ها قوی تر از شخصیت جمعی آن‌ها است و برای همین در ورزش‌های انفرادی مانند کشتی افتخار آفرین هستند، اما در ورزش‌های جمعی مانند فوتبال موفق نیستند، چون فرهنگ ایرانی با کارگروهی و جمعی سازگار نیست.

نماینده ولی فقیه در کاشان ادامه داد: در یک تیم فوتبال ۱۱ نفر برای وارد کردن توپ به دروازه حریف تلاش می‌کنند، اما همه دوربین ها روی آخرین نفری که توپ را شلیک و دروازه حریف را بازکرده زوم می‌کنند و او را قهرمان و قابل تقدیر می‌دانند در حالیکه او حاصل تلاش ۱۰ بازیکن دیگر تیم را به ثمر رسانیده است، همین تبغیض و تفکر است که بقیه اعضای تیم دلسرد و کارجمعی آن‌ها را کم رنگ می‌کند.

آیت الله سلیمانی در ادامه به فعالیت‌های جریان‌های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و یادآور شد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز جریان های متعددی از جمله جبهه ملی غربگرا که برخی از اعضای آن رنگ و لعاب دینی و مذهبی داشتند و مدعی مفسر قرآن بودند و آثاری از کتب مذهبی داشتند اعلام موجودیت کردند و امام راحل برای اینکه حجت را بر آن‌ها تمام کرده باشد در برهه‌ای از زمان قدرت را به آن‌ها داد تا در ادامه مدعی نشوند که اگر ما بودیم چنین و چنان می‌کردیم، اما طی مدت کوتاهی تفکر غربی خود را نشان دادند.

وی با اشاره به اینکه حزب موتلفه اسلامی همیشه تابع مرجعیت بوده است، گفت: حزب موتلفه اسلامی ضمن احترام به مراجع قبل و حاضر در نهایت امام خمینی (ره) را قبله نما و قطب نمای فعالیت‌ها و سیاست‌های خود قرار دادند و موفق هم بودند.

آیت الله سلیمانی همچنین با بیان اینکه حزب موتلفه اسلامی تابلو تمام عیاری برای سلامت جریان انقلاب اسلامی است، ابراز کرد: شخصیت‌های بزرگی در حزب موتلفه اسلامی درخشیده اند و امروز نیز دکتر اسدالله بادمچیان یکی از چهره های شاخص و ممتازی است که از ابتدای تشکیل حزب موتلفه اسلامی تا به امروز منشاء خدمات بیمشاری بوده است.

محمد صفایی دبیر دفتر حزب موتلفه اسلامی کاشان نیز در ابتدای این دیدار گفت: حزب موتلفه اسلامی دفتر کاشان دارای چارت تشکیلاتی سازمانی با معاونت‌های تشکیلات سازماندهی، معاونت تحقیقات، معاونت راهبردی و برنامه ریزی است. 

وی جلسات هفتگی روز‌های جمعه و تحلیل سیاسی روز و تبیین فرمایشات رهبری، برگزاری جلسات و همایش‌های بزرگ در شهرستان از جمله برگزاری یادواره پنج شهید موتلفه اسلامی درهفته دولت، برگزاری جلسه ۲۶ خرداد سالگرد شهادت شهید امانی، صفار هرندی، نیک نژاد و بخارایی، سالگرد شهید نواب صفوی، برنامه‌های سیاسی مذهبی از جمله ۱۳ آذر، ۱۳ آبان، روزقدس، روز ۲۲ بهمن و هفته دفاع مقدس را از جمله برنامه‌ها و فعالیت‌های دفترحزب موتلفه اسلامی در کاشان اعلام کرد.

دبیر دفتر حزب مؤتلفه اسلامی کاشان، چاپ ویژنامه شما و کاشان، نشریات و مقالات، حضور فعال در انتخابات ریاست جمهوری، انتخابات مجلس خبرگان، انتخابات مجلس شورای اسلامی و انتخابات شورای شهر را از دیگر فعالیت‌های این دفتر در کاشان برشمرد.

منبع: رسا
ارسال نظرات