خبرهای داغ:
رئیس سازمان بسیج دانش‌‌آموزی قزوین:

استکبار ستیزی باید بخشی از ماهیت وجودی دانش آموزان بسیجی باشد

سرهنگ سرباز گفت: اولین اولویت تربیتی ما در کشور دانش آموزان هستند و لازم است تفکر و ایدئولوژی اسلامی در این قشر نهادینه شود چرا که اجرای عملیات قوی تربیت اسلامی برای دانش‌آموزان اسباب هراس دشمن است.
کد خبر: ۹۲۸۸۱۳۳
|
۰۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، سرهنگ محمد سرباز در میزگرد خبری که با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین و مسئول بسیج فرهنگیان پیش از ظهر امروز (دوشنبه) در سالن جلسات خبرگزاری بسیج برگزار شد اظهار کرد: ۸ آبان روز نوجوان، روز شهادت شهید محمد حسین فهمیده، گرامی‌داشت یاد و خاطره‌ی همه شهدای دانش‌آموز را که در راه حفظ اسلام و انقلاب خون خود را فدای نهال انقلاب کردند گرامی می داریم.

وی افزود: دانش‌آموزان در دوران دفاع مقدس با سن کم پای در میدان نبرد حق علیه  باطل گذاشتند تا نشان دهند رشادت و شهادت به سن و سال محدود نمی‌شود و همانطور که می‌دانیم تعداد شهدای قشر دانش‌‌آموز نسبت به سایر اقشار بسیج عدد قابل توجهی است.

رئیس سازمان بسیج دانش‌‌آموزی اذعان کرد: امروزه ما باید بیش از پیش تلاش کنیم و با ارائه الگوهای قابل لمس نظیر سردار سلیمانی و شهید حججی مفاهیمی نظیر مقاومت، ایثار و شهادت را آنطور که شایسته انقلاب اسلامی است به نسل جدیدمان معرفی نماییم.

وی گفت: حرارت و جاذبه شهدایی که در راه اسلام قدم بر می‌دارند هرگز سرد نمی‌شود و شهدای ما هم از همین دسته‌اند، رشادت ها  نقش شهدای ما در دفاع مقدس بی بدیل و غیر قابل انکار است.

این مقام مسئول ابراز کرد: حدود یک پنجم ازشهدا در دوران دفاع مقدس دانش‌آموز بودند، امروز هم که دشمنان ما از اهداف خود دست بر نداشته اند باید نسلی را تربیت کنیم که ضمن آگاهی از آرمان های انقلاب اسلامی رشادت همان دانش آموزان را نیز به نمایش بگذارند.

وی ادامه داد: دشمن از همه توان برای ضربه زدن به ما در جبهه فرهنگی استفاده می‌کند، در داخل کشور جنگ نیمه سخت از جنس تحریم‌های بی سابقه در حوزه اقتصاد را شاهدیم، جوانان در حوزه‌های تولید با تمام محدودیت ها تا حدودی بر تحریم ها فائق آمده اند.

سرباز تشریح کرد: انقلاب اسلامی پرپمدار یک ایدئولوژی بحق است و عقیده و دیدگاهی را در سراسر جهان مطرح کرده است که درواقع پرچم بر زمین مانده حق بود، لذا طبیعی ایست که مستکبرین جهان نوانند این اقدام را بر بتابند.

این مقام مسئول با اشاره به ازدیاد شبکه‌های اجتماعی برای قشر دانش‌آموز عنوان کرد کرد: دشمن در صدها شبکه ماهواره ای فارسی زبان بر هویت و فرهنگ ما می تازد، این موضوع در  شبکه‌های اجتماعی نیز به چشم می خورد و با شیوع ویروس کرونا و دسترسی بیشتر دانش آموزان به شبکه های مجازی تهدیدات بیشترر هم شده است که باید هر چه زودتر در خصوص این امر تدبیری اندیشیده شود.


وی بیان کرد: اولین اولویت تربیتی ما در کشور دانش آموزان هستند و لازم است تفکر و ایدئولوژی اسلامی بین این قشر نهادینه شود چرا که اجرای عملیات قوی تربیت اسلامی برای دانش‌آموزان اسباب هراس دشمن است.

سرباز با اشاره به عناوین برنامه‌های اجرایی در هفته‌ی بسیج دانش‌آموزی عنوان کرد: به علت شیوع ویروس کرونا بیشتر برنامه‌های ما در فضای مجازی اجرا خواهد شد و ما طبق بیانات رهبر معظم انقلاب که فرمودند" از همان جا که دشمن ضربه می‌زند از همانجا ورود کنید" اجازه نمی‌دهیم عرصه‌ی فضای مجازی که امروز به نقطه‌ی عطف فعالیت دشمن تبدیل شده خالی بماند.

ویدر خاتمه گفت: در هفته‌ی بسیج دانش‌آموزی پویش‌های متعدد و مختلفی در سراسر استان و کشور با شعار "دانش اموز بسیجی، مقاوت و استکبار ستیزی" اجرا می‌شود و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده بسیج دانش‌آموزی در هر روز از ایام این هفته برنامه‌های متنوعی در قالب‌های فرهنگی، علمی، هنری واجتماعی و مسائل مربوط به عناوین هفته از جمله استکبار ستیزی را اجرایی خواهد کرد.

 

1004/گ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها