افتتاح 1310 واحد مسکن مهر

تمام واحدهای افتتاح شده در شهرهای جدید، واحدهای مسکن مهری بودند که در قالب طرح اقدام ملی عرضه شد.
کد خبر: ۹۲۸۸۲۳۶
|
۰۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۲
 
 
به گزارش خبرگزاری بسیج،  با گذشت 14 ماه از آغاز طرح اقدام ملی تنها 4 درصد واحدهای مسکونی این پروژه افتتاح شده است. در این بین، بررسی‌ها نشان می‌دهد تمام 1310 واحد افتتاح‌شده در شهرهای جدید، واحدهای مسکن مهری بود که در قالب طرح اقدام ملی عرضه شد. 
 5 شهریور 98 پس از گذشت 6 سال از عمر دولت تدبیر و امید، طرح اقدام ملی مسکن با دستور رئیس‌جمهور آغاز به کار کرد. این طرح تنها پروژه جدی دولت‌های یازدهم و دوازدهم در حوزه تولید انبوه واحد مسکونی به حساب می‌آید. در حالی که 4 میلیون و 300 هزار واحد مسکونی در قالب مسکن مهر برای مردم ساخته شد، طرح اقدام ملی مسکن با ساخت تنها 400 هزار واحد مسکونی آن هم طی 2 سال، فعالیت خود را آغاز کرد. 
به استناد جرئیات مطرح شده از سوی متولیان این طرح، ساخت واحدهای مسکونی طرح اقدام ملی تا پایان سال 1400 به اتمام خواهد رسید. پس از گذشت 14 ماه از شروع طرح اقدام ملی مسکن، مراسم افتتاح 11 هزار و 600 واحد مسکونی طرح اقدام ملی با حضور رئیس‌جمهور برگزار شد. به استناد جزئیات مطرح شده از واحدهای افتتاح شده، 6 هزار واحد مسکونی افتتاح شده در قالب پروژه‌های واقع در بافت فرسوده بوده است که وزارت راه و شهرسازی با ارائه تسهیلات نسبت به احیای این بافت اقدام کرده است. در این بین توجه به واحدهای مسکونی واقع در شهرهای جدید بیش از پیش تعجب‌بر‌انگیز است. 
بر اساس گزارش برنامه آغاز عملیات اجرایی و افتتاح پروژه‌های مسکونی طرح اقدام ملی، سهم شهرهای جدید و پروژه‌های ساخته شده به دست دولت از تعداد واحدهای افتتاح شده در آبان‌ماه تنها هزار و 310 واحد مسکونی است. 
نکته جالب‌تر اینکه تمام واحدهای مسکونی افتتاح شده در قالب طرح اقدام ملی، واحدهای مسکن مهری هستند که مطابق ادعای دولت، جزو واحدهای مشکل‌دار و بدون متقاضی طرح اقدام ملی به حساب می‌آمدند. 
در همین راستا، بررسی دقیق واحدهای مسکن مهری که به عنوان طرح اقدام ملی مسکن افتتاح شدند، نشان‌ می‌دهد یکهزار و 214 واحد مسکونی از این بخش در شهر جدید پرند و 96 واحد نیز در شهر جدید هشتگرد استان البرز واقع شده است. 
حسن روحانی ابتدای سال جاری در ارتباط با ساخت 3/4 میلیون واحد مسکونی در قالب پروژه مسکن مهر گفته بود: «تکمیل طرح مسکن مهر یکی دیگر از مسائل بر دوش دولت است؛ بار عظیمی که علاوه بر وزارت مسکن، بر دوش وزارت نیرو، نفت و دستگاه‌های دیگر مانند شهرداری‌ها بود؛ برای اینکه جاده، برق و گاز را به آنجا برسانند، اگرنه نیمه تمام ساخته شده بود». وی اظهار داشت: «حدود ۱۰۰ هزار واحد مسکن مهر نیز هست که دارای مشکل است، حدود ۷۰ هزار واحد آن متقاضی ندارد، یعنی جایی ساخته شده که کسی متقاضی نیست، بخش دیگر نیز دارای مشکلات حقوقی است که در دادگاه‌ها‌ باید به مشکلات آن رسیدگی شود».
 
ارسال به دوستان
ارسال نظرات
آخرین اخبار