نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: امروز توسعه موقوفات به عنوان یک جریان اصلی در نظام مدیریتی موقوفات مطرح است.
کد خبر: ۹۲۸۸۲۵۸
|
۰۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، آیت الله علم الهدی، نماینده، ولی فقیه در استان خراسان رضوی امروز در دیدار با مدیرکل، اعضای شورای معاونین و روسای ادارات اوقاف و امور خیریه استان با بیان اینکه امروز توسعه موقوفات به عنوان یک جریان اصلی در نظام مدیریتی موقوفات مطرح است، گفت: توسعه و تحولی که در موقوفه گوهرشاد صورت گرفته ارزشمند است؛ اگر نبود این توسعه ها، هزینه‌های موقوف علیهم قابل تامین نبود.

آیت ا... علم الهدی با اشاره به اینکه ما امروز خوشبختانه در موقوفات گوهر شاد شاهد پیشرفت هستیم هم در موقوف علیهم و هم در موقوفه، تصریح کرد: پیشرفت در موقوف علیهم سبب افزایش هزینه‌ها چه دربخش جاری و چه هزینه‌های تعمیرات و توسعه مسجد و بهره مندی بیشتر موقوف علیهم شده است و پیشرفت در موقوفه باعث رشد عوائد موقوفه گشته است.

وی افزود: اگر توسعه این موقوفه نبود در حال حاضر امکان اجرای کامل نیات واقفه وجود نداشت و این توسعه قابل تقدیر است.

امام جمعه مشهد اظهار کرد: با توجه به شرایط فعلی کشور باید برای توسعه موقوفات و رشد درآمد آن برنامه ریزی کرد تا میزان اجرای نیت واقفین کاهش پیدا نکند.

وی با بیان اینکه واقف موقوفه گوهرشاد هزینه مدیریت آن را در وقف نامه در نظر گرفته، گفت: آنچه امروز برای مدیریت این موقوفه هزینه می‌شود بسیار کمتر از چیزی است که واقف در نظر گرفته و این باعث افزایش سهم اجرای نیت شده است.

آیت ا... علم الهدی با اشاره به اینکه در موقوفه گوهرشاد عملاً چیزی تحت عنوان حق التولیه پرداخت نمی‌گردد. تصریح کرد: حق التولیه تعیین شده در فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی هم راستا با نیات واقفه هزینه می‌شود.

نماینده، ولی فقیه در استان گفت: لازم است همایشی برای متولیان موقوفات برنامه ریزی شود و فعالیت‌های صورت گرفته در احیا موقوفات جهت الگو گیری به متولیان نیز معرفی گردد.

آیت ا... علم الهدی با اشاره به اینکه واقف با وقف خود صدقه جاریه‌ای را ایجاد کرده و ما امروز بابید به کمک این صدقه جاریه بیاییم، گفت: تلاش‌هایی که در توسعه موقوفات صورت گرفته عبادت است و خداوند پاداشی را که به واقف داده به کسانی که سعی در زنده نگه داشتن موقوفات دارند، نیز می‌دهد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها