مسئول بسیج دانش آموزی آذربایجان شرقی از آغاز پویش «امریکا باید از منطقه برود» همزمان با هفته بسیج دانش آموزی خبر داد.
کد خبر: ۹۲۸۸۳۷۵
|
۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۶

به گزارش خبرنکار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، وحید فرشباف در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر افزود: هفته بسیج دانش آموزی از هفتم تا 13 آبان امسال در شرایط کرونایی و مجازی و با شعار «دانش آموز انقلابی، مقاومت و استکبازستیزی» برگزار می شود.

وی ادامه داد: در این پویش هر یک از دانش آموزان با سر دادن شعار مرگ بر امریکا و ثبت و ضبط فیلم خود و یا نقاشی و متن نویسی در خصوص استکبارستیزی می توانند شرکت و تصاویر و آثار متنی و طراحی و نقاشی خود را به واحدهای دانش آموزی از طریق فضای مجازی ارسال کنند.

فرشباف در ادامه با بیان اینکه 40 برنامه محوری همزمان با هفته بسیج دانش آموزی برگزار می شود، تاکید کرد: همه این برنامه ها به صورت مجازی و آن لاین و برخی محتواسازی ها صورت خواهد گرفت تا ضمن بزرگداشت این هفته و یاد و خاطره شهید فهمیده دستورالعمل های بهداشتی برای مصونیت دانش آموزان نیز لحاظ شود.

آغاز پویش «امریکا باید از منطقه برود» همزمان با هفته بسیج دانش آموزی

وی در ادامه به فعالیت بسیج دانش آموزی همزمان با شیوع کرونا اشاره و بیان کرد: بسیج دانش آموزی نیز در کنار دیگر اقشار در این خصوص فعالیت خود را با تولید ماسک، تهیه بسته های معیشتی، کمک به ضدعفنونی معابر آغاز کرد و هم اکنون نیز در برخی عرصه ها چون تهیه و اهدای لوازم التحریر، تبلت و کارت های هدیه به دانش آموزان نیازمند فعال است که اهدای یکهزار و 280 کارت هدیه از آن جمله است.

فرشباف در بخش دیگر سخنان خود به فعالیت گروه های جهادی نیز اشاره کرد و گفت: یکهزار گروه جهادی در واحدهای دانش آموزی استان فعالیت دارند که 780 گروه آن در اطلس بسیج دانش آموزی کشور ثبت شده است و اهم فعالیت این گروه ها در اوضاع کرونایی و در تابستان امسال تولید ماسک، بهسازی و مرمت مدارس بود.

 وی اجرای طرح بهنام محمدی را از دیگر برنامه های مهم و محوری بسیج دانش آموزی برای تربیت دانش آموزان با تکیه بر سه رکن «منزل، مدرسه و مسجد» نام برد و اظهارداشت: این طرح در 200 مدرسه استان در حال اجراست و تلاش می شود دانش آموزان در این طرح ارتباط تنگاتنگی بین مدرسه و منزل و مساجد داشته باشند تا کادری متعهد از آن تحویل اجتماع شود.

آغاز پویش «امریکا باید از منطقه برود» همزمان با هفته بسیج دانش آموزی

فرشباف توجه به بعد علمی دانش آموزان را از دیگر فعالیت های بسیج دانش آموزی برشمرد و افزود: دانش آموزان مستعد در تیم های پنج نفره در قالب لیگ علمی پایا به فعالیت می پردازند که سال گذشته تیم های آذربایجان شرقی در رقابت های بین المللی و بین 13کشور توانستند 13 مدال طلا، نقره و برنز را ازآن خود کنند.

وی از برگزاری این مسابقات در شرایط کنونی به صورت آنلاین خبر داد و اضافه کرد: مرحله منقطه ای و استانی آن برگزار شده و برای مرحله کشوری 12 تیم معرفی شدند که با تیم های دیگر استان ها به رقابت خواهند پرداخت.

فرشباف راه اندازی کانال « همسنگر» را از دیگر فعالیت های مهم بسیج دانش آموزی در خصوص راهیان نور نام برد و افزود: امسال با توجه به شرایط کنونی کشور که برگزاری اردوهای راهیان نور مقدور نیست با ایجاد این کانال و تولید محتوا و ارسال تصاویری از دوران دفاع مقدس تلاش می کنیم حال و هوای دوران دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت همچنان بین دانش آموزان ترویج شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها