در همایش ملی دانش آموزی پنجاه هشتمین سال جایزه بنیاد البرز، از دو دانش آموز نخبه خراسان رضوی با اهدا جایزه البرز تقدیر شد.
کد خبر: ۹۲۸۸۴۸۵
|
۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، همایش ملی دانش‌آموزی پنجاه و هشتمین سال جایزه بنیاد البرز با هدف تشویق دانش‌آموزان برتر کشور با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه و حجت‌الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری، نماینده، ولی فقیه در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان از طریق ارتباط ویدیو کنفرانس و به صورت همزمان در تهران و ۲۰ مرکز استان از جمله استان خراسان رضوی برگزار شد.

۵۱ برگزیده در همایش ملی بنیاد فرهنگی البرز

در این همایش ابتدا حیدر ارشدی، مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز بیان کرد: در سال جاری شرایط متاثر از شیوع ویروس کرونا منجر به لغو بسیاری از همایش‌ها و جشنواره‌های معتبر علمی و فرهنگی شد، اما با وجود تمام دشواری‌ها و محدودیت‌ها بنیاد فرهنگی البرز به عنوان متولی با سابقه‌ترین جایزه علمی کشور خود را موظف به اجرای این مهم دانست.

وی افزود: این بنیاد تمامی اهتمام خود را بر انجام آن گمارد تا ضمن تحقق نیت مترقی واقف و ترویج فرهنگ وقف علم و فناوری به نحو شایسته‌ای مقام علم و جایگاه آنان را که در مسیر کسب دانش تلاش می‌کنند گرامی داشته و مورد تشویق قرار گیرند.

ارشدی اظهار داشت: با هدف پیشگیری از تجمع و بهداشت همگانی این همایش بدون مشارکت مدعوین و با حضور محدود برگزیدگان تهرانی و استان‌های همجوار و ۲۰ استان به صورت ویدئوکنفرانس برگزار می‌شود.

وی اظهار داشت: برگزیدگان سایر استان‌ها با حضور در محل اوقاف استان خود مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز بیان کرد: در این همایش گزینش انتخاب و معرفی برگزیدگان بر اساس ضوابط و معیار‌های معین صورت می‌گیرد و در نهایت ۵۱ نفر به عنوان برگزیدگان این دوره انتخاب شده اند.

تغییر شکل جغرافیای علمی با تلاش دانش اموزان

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی خاموشی، رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور بیان کرد: ما افتخار می‌کنیم که در محضر دانشمندان آینده کشور هستیم چرا که دانشمندان می‌توانند اوضاع جهان را تعییر دهند.

وی با اشاره به آیات قرآن در این خصوص گفت: قرآن ماهیت علم را از مقوله نور می‌داند و می‌فرماید علم نوری است که خدا در قلب کسی که بخواهد قرار می‌دهد.

حجت الاسلام و المسلمین خاموشی با بیان اینکه ارزش علم به معلوم شما دانش اموزان برگزیده ربط دارد؛ افزود: فردی که به وجود فکر می‌کند فیلسوف می‌گویند و امروز به الهیونی که دارای فلسفه الهی هستند، فیلسوف الهی میگویند.

وی با اشاره به آیات قران که می‌فرماید کسی که جهل دارد در ظلمت است و ظلمت با نور برابر نیست؛ گفت: علم سرچشمه زهد، ایمان، تقوا، قدرت، پیشرفت‌های مادی، صبر و شکیبایی و ترس از خدا است.

حجت الاسلام و المسلمین خاموشی خطاب به برگزیدگان بنیاد البرز گفت: آینده برای شما و از آن شماست و شکل جغرافیای علمی با تلاش شما برگزیدگان تغییر می‌کند.

وی با اشاره به وقف‌های علمی اوقاف؛ اظهار داشت: وقف علمی تجهیزات پزشکی در فارس که کارشان تولید ایمپلنت‌های استخوانی است و در آینده اصلی‌ترین فاز کارخانه ساخته می‌شود.

وی به کار‌های مشارکتی اوقاف در جهت پیشرفت کشور در زمینه علمی اشاره کرد و افزود: برای حفظ انرژی‌های فسیلی با دانشگاه صنعتی شریف قرارداد ساخت موتور‌های برقی امضا کردیم که موجب کاهش آلودگی زیست محیطی و صرفه جویی می‌شود و همچنین در زمینه تجهیزات پزشکی عمل قلب باز نیز اوقاف مشارکت داشته است.

همچنین در ادامه همایش بنیاد فرهنگی البرز، حجت الاسلام و المسلمین حاجی علی اکبری، نماینده، ولی فقیه در اتحادیه اتجمن‌های اسلامی دانش آموزان بیان کرد: برگزاری این همایش حاصل ابتکار یک انسان فهیم از یک سو به عنوان واقف و از سوی دیگر همت جوانان و نوجوانان است.

حجت الاسلام حاج علی اکبری گفت: این موفقیت می‌تواند با همت مضاعف شما حفظ، تکرار، تکثیر شود و ارتقا پیدا کند.

وی به برگزیدگان همایش بنیاد البرز توصیه کرد: نماز را در دستور کار خود قرار دهید و خطر این است که گرفتار بی مراقبتی‌های خود شوید. راه میانبر برای موفقیت شما احترام به پدر و مادر و معلم است.

حاج علی اکبری گفت: روحیه انقلابی داشته باشید یعنی این موفقیت‌های شخصی خود را پایه برای موفقیت‌های علمی و جهانی قرار دهید.

گفتنی است؛ در این مراسم با حضور حجت الاسلام و المسلمین احمدزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی از فاطمه زهرا امیری و مهدیس میرزایی، دو دانش آموز نخبه استان خراسان رضوی با اهدای جایزه البرز تقدیر شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها