مسئول بسیج عشایری کشور در جلسه هم اندیشی و بررسی طرح استفاده از ظرفیت های پشم در جامعه عشایری و روستایی گفت: در صورتی که زنجیره تولید و فرآوری پشم و کرک دام عشایر به درستی پیاده سازی شود، می توان تا 400 درصد ارزش افزوده ایجاد کرد.
کد خبر: ۹۲۸۸۷۹۲
|
۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۸

به گزارش خبرنگار بسیج عشایری ؛ احمد سعیدی مسئول بسیج عشایری کشور در جلسه هم اندیشی و بررسی طرح استفاده از ظرفیت های پشم در جامعه عشایری و روستایی گفت: در صورتی که زنجیره تولید و فرآوری پشم و کرک دام عشایر به درستی پیاده سازی شود، می توان تا 400 درصد ارزش افزوده ایجاد کرد.

وی در ادامه با تاکید بر جلوگیری از خام فروشی محصولات گفت؛ موضوع بدتر از خام فروشی این است که تولیدات پشم دام عشایر بدون هیچ استفاده ای به آتش کشیده می شود، در حالی که می توان با همین پشم ها برای عشایر و روستائیان اشتغالزایی نموده و کسب و کار ایجاد نمود.

سعیدی افزود: بسیج عشایری همگام و همراه با سایر دستگاهها ، نهادها، سمن های و انجمن های مردم نهاد و تمامی کارآفرینانی است که می خواهند در راستای اشتغال زایی در جامعه عشایری و روستایی فعالیت کنند و تمام ظرفیت این سازمان در اختیار اشتغالزایی و خدمت رسانی است و فلسفه این جلسه نیز هم اندیشی و آشکارسازی ظرفیت های نهادهای مختلف و استفاده از نظر کارشناسان و کارآفرینان نمونه کشوری در این حوزه و سایر حوزه های اشتغالزایی روستایی و عشایری است.

در این جلسه پروفسور فدایی استاد دانشگاه صنعتی امیر کبیر به ارائه طرح پیشنهادی پرداخت و سایر اعضای جلسه ، پیشنهادات خود را در خصوص این طرح مطرح نمودند.

دکتر یونچی، کارآفرین برتر و داور مسابقه میدون نیز ضمن تقدیر و تشکر از برگزاری این جلسه از آمادگی برنامه میدون برای معرفی کارآفرینان نمونه خبر داد.

دکتر صحبتی که به عنوان نماینده سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در جلسه حضور داشت، از ظرفیت های این سازمان جهت آموزش داوطلبان فعالیت در این حوزه خبر داد.

گفتنی است، سایر اعضای جلسه نمایندگان سازمان امور دام کشور، بنیاد تعاون سپاه،بسیج جامعه زنان، سازمان امور عشایری، میراث فرهنگی و صنایع دستی کشور و اتحادیه تعاونی های عشایری دامداران متحرک ایرانیان بودند و از ظرفیت هاو توانمندی های سازمان خود جهت اجرای بهتر طرح مواردی را مطرح نمودند.

 

ارسال نظرات