استاندار بوشهر در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید

پرداخت تنها 8 درصد از تسهیلات ویژه کرونا در بوشهر نشان دهنده ضعف نظام بانکی استان

استاندار بوشهر گفت: هدف از اختصاص تسهیلات ویژه کرونا کمک به بهبود کسب و کار در استان است که با پرداخت نشدن آن هم استانی‌ها و بویژه فعالان حوزه کسب و کار متضرر می‌شوند.
کد خبر: ۹۲۸۸۹۲۵
|
۰۸ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۴

به گزارش سرویس بسیج مهندسین صنعت خبرگزاری بسیج، استاندار بوشهر گفت: بانک‌‏های بوشهر در نسبت منابع به مصارف نیز جایگاه خوبی ندارند چون منابع درآمدی آنها در استان در مقابل مصارف آنها بسیار بالا است.

عبدالکریم گراوند در کارگروه‌های مشترک رفع موانع تولید و اشتغال استان بوشهر افزود: سهم استان بوشهر از تسهیلات کرونایی ۴۸۰ میلیارد تومان است که تاکنون تنها برای ۱۰۶ میلیارد تومان آن تشکیل پرونده شده است.

وی بیان کرد: برخی از بانک‏‌های استان اکنون باید پاسخگو باشند که آیا از جایی برای ندادن تسهیلات کرونایی به آنها سفارش شده و یا عملکرد ضعیف آنها باعث پرداخت بسیار پایین در استان شده است.

استاندار بوشهر گفت: هدف از اختصاص تسهیلات ویژه کرونا کمک به بهبود کسب و کار در استان است که با پرداخت نشدن آن هم استانی‌ها و بویژه فعالان حوزه کسب و کار متضرر می‌شوند.

وی اظهار کرد: بانک‌‏های بوشهر در نسبت منابع به مصارف نیز جایگاه خوبی ندارند چون منابع درآمدی آنها در استان در مقابل مصارف آنها بسیار بالا است.

گراوند تصریح کرد: این روند شایسته نیست که یک بانک در استان تنها نگاه کسب منابع داشته باشد و خود را برای افزایش اشتغال و شکوفایی ظرفیت‌‏های استان بیگانه ببیند.

وی ادامه داد: در ارتباط با تسهیلات اشتغال روستایی نیز باید نشست‏‌های مرتبط با آن به صورت هفتگی برگزار و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز با هدف سرعت بخشی به روند پرداخت نظارت جدی به آنها داشته باشد.

گراوند گفت: در ارتباط با شکایت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری از شرکت سیمان دشتی نیز این موضوع در تضاد با حمایت از تولید است و مدیران باید در چنین مواردی نهایت تلاش خود را به تعامل و همکاری معطوف کنند.

وی افزود: شکایت از واحد تولیدی بدون شک ناشی از ضعف مدیری است که نتوانسته با استفاده از ظرفیت تعاملی مشکل موجود را با شرکت طرف خود برطرف کند.

استاندار بوشهر گفت: از مجموع تسهیلات کرونایی ویژه این استان، بانکها تاکنون تنها ۳۷ میلیارد تومان معادل هشت درصد آن را پرداخت کرده اند که چنین عملکردی زیبنده نظام بانکی استان بوشهر نیست.

انتهای پیام/

ارسال نظرات