مسئول بسیج دانش آموزی آذربایجان شرقی:

«نذر هوشمندانه» مرحله سوم کمک های مومنانه دانش آموزی

مسئول بسیج دانش آموزی آذربایجان شرقی از اجرای مرحله سوم کمک های مومنانه بسیج دانش آموزی استان با عنوان «نذر هوشمندانه» خبر داد.
کد خبر: ۹۲۸۹۲۲۰
|
۰۹ آبان ۱۳۹۹ - ۰۱:۱۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، وحید فرشباف در جمع مسئولان بسیج دانش آموزی در دیدار با امام جمعه تبریز، افزود: مرحله نخست کمک مومنانه با شیوع کرونا در بین دانش آموزان با عنوان «قلک مهربانی» اجرا شد که دانش آموزان پس اندازهای خود را با آن اهدا کردند.

وی ادامه داد: مرحله دوم کمک مومنانه نیز همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید با عنوان «هم کلاسی سلام» اجرا شد.

فرشباف در ادامه با اشاره به برنامه های مختلف قشر بسیج دانش آموزی، تشکل بسیج دانش آموزی را فراگیرترین قشر بسیج خواند و اضافه کرد: 71 درصد دانش آموزان جامعه هدف در استان عضو بسیج بوده و در دوهزار و800 واحد مقاومت فعالیت دارند.

وی تدوین زندگی نامه شهدای دانش آموز را با عنوان «فهمیده های آذربایجان» از مهم ترین برنامه های بسیج دانش آموزی در شناساندن شهدای دانش آموز عنوان و بیان کرد: یکهزار و 850 شهید دانش آموز از 36 هزار دانش آموز شهید کشور متعلق به آذربایجان شرقی است.

فرشباف برگزاری طرح یاوران ولایت را برای تربیت فرماندهان واحدهای مقاومت از دیگر برنامه های بسیج دانش آموزی برشمرد و گفت: این دوره ها امسال با توجه به شرایط کرونایی به صورت مجازی و آنلاین صورت گرفت.

مسئول بسیج دانش آموزی آذربایجان شرقی ایجاد کانال «همسنگر» را از دیگر برنامه های بسیج دانش آموزی در راستای اردوهای راهیان نور برای معرفی شهدا و مناطق عملیاتی به دانش آموزان نام برد.

فرشباف همچنین توجه به اردوهای جهادی و وجود 780 گروه جهادی در مدارس را از اهم برنامه های بسیج دانش آموزی یاد کرد و افزود: در این طرح دانش آموزان به بهسازی مدارس و ... می پردازند و امسال با توجه به شرایط کرونایی در تولید ماسک فعالیت کردند.

وی طرح بهنام محمدی را از مهم ترین برنامه های بسیج دنش آموزی برای تربیت دانش آموزان دانست و تاکید کرد: در این طرح دانش آموزان با توجه به سه رکن منزل، مدرسه و مسجد تربیت می شوند تا بنیه اعتقادی دانش آموزان نیز در کنار بنیه علمی و آموزشی آن ها تقویت شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار