فرمانداربهاباد:

پدافند غیر عامل متضمن مصون سازی درمقابل هرگونه تهدید ازجمله زیستی فنی وسایبری محسوب می شود

فرماندار بهاباد گفت: پدافند غیرعامل یک اصل بسیار اساسی برای کاهش آسیب پذیری و متضمن مصون سازی در مقابل هرگونه تهدید از جمله زیستی، فنی و سایبری محسوب می‌شود.
کد خبر: ۹۲۸۹۲۲۷
|
۰۹ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از بهاباد،  محمد مهدی خانی زاده بهابادی به مناسبت هفته پدافند غیرعامل (چهارم تا دهم آبان) در نشستی افزود: انتظار می‌رود جهت به کارگیری اصول پدافند غیرعامل، از ظرفیت نخبگان، استادان و صاحب نظران و ظرفیت‌های موجود در دستگاه‌ها و سازمان‌های شهرستان برای دستیابی به اهداف این مهم استفاده شود.
وی افزود:شعار امسال این هفته «مقاومت فعال، تاب آوری حیرت انگیز، ایران قوی» است، لذا فرصتی برای به کارگیری اصول پدافند غیرعامل برای زمان اضطرار و مدیریت بحران‌هایی نظیر هرگونه تهدید‌های دشمن، حوادث و بلایای طبیعی، بیماری‌های واگیردار در میان آحاد جامعه است، امیدواریم در شرایطی که امروز با شیوع ویروس کرونا مواجه هستیم همه با هم تلاش کنیم تا با سلامت از این بحران عبور کنیم.
فرماندار بهاباد اظهار کرد: تهدید‌های فرهنگی و جنگ نرم در این حوزه بسیار مهم است و دانش آموزان در خط مقدم این جبهه قرار دارند و باید بتوانیم کشور و شهروندان را از آسیب‌های این حوزه مصون نگه داریم.
خانی زاده با بیان اینکه مدارس یکی از مهمترین فضا‌های عمومی تأثیرگذار در بحث ارتقا و هدفمندی برنامه‌ها و اهداف پدافند غیرعامل است تاکید کرد: از این رو آموزش دانش پدافند غیرعامل به دانش‌آموزان زمینه‌ساز فرهنگ‌سازی و دستیابی به اهداف آن در جامعه است.
وی بیان کرد: در این میان آموزش و پرورش هم باید بحث آموزش اصول پدافند غیرعامل به دانش‌آموزان و اولیاء آن‌ها را جدی گرفته و به عنوان یک اصل مهم در سرفصل کتاب‌های درسی قرار دهد.
پدافند غیرعامل به مجموعه‌ای از اقدامات دفاعی غیرمسلحانه در راستای افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب پذیری، ارتقای پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدید‌ها است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار