خبرهای داغ:
رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین در مجلس شورای اسلامی

رئیس جمهور پاسخگوی مردم و نمایندگان در مورد گرانی ها نیست/ رئیس مجلس به مردم پاسخ دهد

دکتر سیاهکلی گفت: متاسفانه باید اذعان کرد در 5 ماهی که در مجلس هستیم ما هم به رئیس جمهور دسترسی نداریم و ایشان پاسخگوی نمایندگان هم نیست.
کد خبر: ۹۲۸۹۲۵۲
|
۰۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، دکترلطف الله سیاهکلی در مجلس با انتقاد از پاسخگو نبودن رئیس جمهور به مردم و نمایندگان اظهارداشت: بخشی از فلسفه وجودی نمایندگان این است که صدای مردم باشند چون عامه مردم به مسئولان ارشد دسترسی ندارند و لازم است از طریق نمایندگان صدای خود را به مسئولان برسانند.

وی گفت: اما متاسفانه باید اذعان کرد در 5 ماهی که در مجلس هستیم ما هم به رئیس جمهور دسترسی نداریم و ایشان پاسخگوی نمایندگان هم نیست و در بازگشت به حوزه های انتخابیه خود شرمنده مردم هستیم و پاسخی به سوالات و مطالبات آنها نداریم.

دکترسیاهکلی افزود: امروز باید سوالات خود را با رئیس مجلس و نائب رئیس مطرح کنیم و درخواست داشته باشیم که جواب ما و مردم را بدهند که گرانی های افسار گسیخته اقلام مختلف و ارز و دیگر موارد تا کی ادامه خواهد داشت.

نماینده قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قزوین یک استان کشاورزی و صنعتی است و امروز کشاورزان و دامداران از ما می پرسند نهاده های کشاورزی و دامی را از کجا تهیه کنند و اگر این نهاده ها با ارز آزاد تامین شود با چه قیمتی باید محصولات خود را به فروش برسانند.

وی اضافه کرد: الان زمان کشت پاییزه است و کشاورزان می پرسند آیا کشت پاییزه داشته باشند یا آن را تعطیل کنند و ما جوابی برای آنها نداریم.

دکتر سیاهکلی اظهارداشت: قزوین قطب صنعتی است و ما منطقه کارگر خیز هستیم و کارگران می پرسند با این حقوق اندک چگونه زندگی خود را اداره کنند و این وضعیت گرانی ها تا چه زمانی ادامه دارد و سقف قیمت دلار کجاست؟ چه کسی پاسخگوست و مردم زندگی خود را چگونه تنظیم کنند؟

وی خطاب به نیکزاد که ریاست جلسه را بر عهده داشت گفت: به نظر می رسد باید رئیس مجلس با واسطه از رئیس جمهور سوالات مردم و نمایندگان را مطرح کنند تا جوابی از ایشان داشته باشیم و به مردم ار ائه کنیم.

دکتر سیاهکلی یادآورشد: ما در یک خلا هستیم و به عنوان نمایندگان مردم هیچ پاسخی به مردم نداریم و انتظار داریم از سوی رئیس مجلس پاسخ مناسب دریافت شده و مردم را قانع کنیم.

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین در ادامه این تذکر اضافه کرد: واقعا جای سوال دارد که چرا بعد از 40 سال هنوز نتوانسته ایم کود فسفاته و پتاس رادر داخل تولید کنیم وآیا این کار آنقدر پیچیده و سخت بوده که قادر به تولیدآن نبودیم و هنوز وابسته به خارج برای واردات آن مانده ایم؟

وی بیان کرد: وادرات نهاده ها با قیمت ارز آزاد وضعیت را به شرایطی رسانده که کشاورزان ما در چالش جدی قرار دارند و از رئیس جمهور و وزیر محترم انتظار پاسخگویی و حل این مشکلات را داریم تا کشاورزان از التهاب و نگرانی خارج شوند.

۱۰۱۰/د۳۰/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار