در جلسه پیشکسوتان و نام آوران کشتی شهرستان ری با دکتر یزدیخواه مطرح شد؛
جلسه هم اندیشی پیشکسوتان و نام آوران کشتی شهرستان ری با حضور یزدیخواه، نماینده مردم تهران، ری و شمیران در مجلس شورای اسلامی در محل سرای محله سرتخت برگزار شد.
کد خبر: ۹۲۸۹۳۵۹
|
۰۹ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۷

دکتر یزدیخواه نماینده مردم تهران، ری وتجریش در مجلس شورای اسلامی دراین همایش با اشاره به اینکه عضو کمیسیون ورزش مجلس نیز هست، گفت: ما خادم مردم هستیم و تلاش می کنیم تا برطرف شدن معضلات، پیگیر موضوعات ودرخواستهای مردم باشیم.

وی با بیان اینکه از دانش آموزان مقطع ابتدایی تست سلامت گرفته شده و 31 درصد دانش آموزان کشور چاق هستند، گفت: این کودکان وقتی به سن بزرگسالی برسند به هزار بیماری مبتلا می شوند. لذا تلاش کردیم برای سلامتی جوانان ومبارزه با آسیب های اجتماعی طرحی را اجرا کنیم که بچه ها در هر دوره یک آموزش تخصصی ورزش فرا بگیرند در دوره اول یا دوم ابتدایی ژیمناستیک، دوره سوم شنا، سال چهارم طناب زنی، سال بعد تنیس روی میز سال بعد آمادگی جسمانی، اسب سواری، تیراندازی و... تمرین کنند؛ اما متاسفانه دولت بسیاری از طرح ها از جمله این طرح، طرح مسکن مهر، کارت سوخت و... را کنارگذاشت.

وی افزود: ما 13 میلیون دانش آموز داشتیم در 12 سال که می توانستیم استعدادیابی خوبی در زمینه ورزشی داشته باشیم. اما دولت گفت اینها را کناربگذارید. البته در ارتباط با ماده88 به وزیرورزش اعتراض کردم.

وی با اشاره به اینکه در شهرری از هر 1500 نفر یک نفر مدال آوراست، گفت: تربیت بدنی شهرری 27 سالن وآموزش و پرورش 10 سالن دارد، برای جذب جوانان به ورزش وپیشگیری از آسیبها و شناسایی استعددها صبح ها اجازه بدهید مدارس از سالن ها استفاده کنند وبعدازظهرها آزادباشد.

یوسف زاده رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان ری هم در سخنانی گفت: با توجه به وجود 53 هیات   در شهرستان ری ما نمی توانیم سانس رایگان در اختیار آنها قرار دهیم ونمایندگان باید لایحه ای به مجلس ببرند تا ماده 88 در حوزه ورزش مستثنی شود.

وی ادامه داد: شهرری افتخار دارد 5 قهرمان المپیک را در خود جای داده و شهر المپیکی کشور است اما از محل عوارض  ارزش افزوده و الایندگی ها اعتباراتی به این شهر نمی دهند این در حالی است که شهرستان های اطراف از محل ارزش افزوده و آلایندگی اعتبارات خوبی کسب کرده و امسال 6 سالن ورزشی در آنها افتتاح می شود.

همچنین از محل یک درصد مالیات شرکت ها یک خوابگاه برای میزبانی از تیم ها  پ در این شهرستان احداث شود. 

 

    محسن سبزعلی، رئیس کانون پیشکسوتان شهرستان ری در ابتدای این جلسه گفت: الگوی ما مولا علی، پوریای ولی و تختی هستند هدف ما این است که دست کسی را بگیریم نه اینکه کسی را زمین بزنیم. وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه بسیاری از کارخانه های بزرگ استان تهران در حوزه سرزمینی شهرستان ری قرار دارند، تاکید کرد: جوانان و قهرمانان بسیاری در شهرری بیکار هستند و باید 10 درصد از نیروهای شرکت ها و واحد های صنعتی شهرستان به افراد بومی شهرستان ری اختصاص یابد.

وی همچنین ماده 88 را یکی از معضلات ورزش کشور دانست و گفت: براساس ماده 88 اداره باشگاه ها و سالن ها به بخش خصوصی واگذار شده و افرادی که در مزایده برنده می شوند و این اماکن را در اختیار می گیرند باید هزینه های باشگاه داری، استهلاک وسایل و زندگی خود را تامین کنند این در حالی است که طبق قانون اساسی آموزش و پرورش باید رایگان باشد.این منطقه محروم است اما عوارض آن با شمال تهران یکی است.

 

ارسال نظرات