خبرهای داغ:
سردار باخرد از یادگاران هشت سال دفاع مقدس در یادواره یکصد شهید حوزه مقاومت بسیج عمار سپاه شهرستان بجنورد گفت : شهدا ستاره نبودند ، پله پله رفتند به خدا رسیدند و ستاره شدند.
کد خبر: ۹۲۸۹۴۱۱
|
۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار حسن باخرد از رزمندگان دوران دفاع مقدس ضمن تبریک ولادت با سعادت پیامبر مهربانی و رحمه العالمین حضرت نبی مکرم (ص) گفت : کسی که جان خود را برای ملت خویش فدا می کند قهرمان ملی نام دارد و شهدای انقلاب اسلامی " قهرمانان ملی " هستند ، اما ما از این قهرمانان ملی غافل و راه و رسم آنان را فراموش کرده ایم.

وی به کریس کایل بزرگترین تیرانداز تاریخ کشور آمریکا در جنگ با عراق اشاره و افزود : کریس کایل در جنگ آمریکا با عراق 160 شلیک موفق را داشته و صنعت فیلم سازی آنجا به نام هالیوود فیلمی به نام تک تیرانداز تهیه و منتشر نموده است. در صورتی که ما نمونه های بالاتری داریم که هنوز بین جوانان و حتی ملت ایران ناشناخته هستند و نمونه بارز آنها شهید عبدالرسول زرین است که فقط در عملیات کربلای 4 توانسته 700 شلیک موفق داشته باشد و بزرگترین تیرانداز دوران دفاع مقدس است و هنوز برای معرفی این شهدا کاری انجام نداده ایم.

سردار با خرد در ادامه به شهید محمدعلی صفا را یکی از مدافعان خرمشهر نام برده و اضافه کردند : شهید محمدعلی صفا از رزمندگان بجنوردی و در نیروی دریایی ارتش مشغول خدمت بوده و آموزش کوماندویی و چریکی را در مرکز آموزش رویال مارین انگلستان گذرانده و نفر اول این مرکز آموزشی بوده و در دوران دفاع مقدس از مدافعان خرمشهر و بزرگترین شکارچی تانک در دنیا لقب گرفته و بیش از 160 تانک را منهدم نموده است. ایشان وقتی در آبان ماه 1359 به شهادت می رسد مرکز آموزشی انگلستان که دشمن ایران است پرچم این مرکز را به مدت سه روز نیمه برافراشته و مجسمه ایشان را به عنوان یک استوره می سازد ، اما هنوز بچه های بجنوردی و خراسانی اطلاعاتی در مورد ایشان ندارند.

وی شهدا را جزء انسان های معمولی و عادی معرفی و اظهار کرد : شهدا ستاره نبودند انسان های عادی و معمولی بودند که پله پله رفتند و به خدا رسیدندو ستاره شدند.

سردار باخرد در ادامه تصریح کرد : ستاره ها (شهدا) طبق حدیثی ار نبی مکرم اسلام (ص) که مورد تایید اهل تسنن و هم شیعه است ، پنج نشانه دارند که اولین آن این است که هر فردی که می میرد عزرائیل آن را قبض روح می کند اما شهید معرکه را خود خدا قبض روح می نماید ، دومین نشانه اینکه همه اموات را باید غسل داد اما شهید معرکه غسل ندارد ، سومین نشانه این است که همه اموات کفن دارند اما شهید معرکه نیاز به کفن ندارد ، همه افراد می میرند اما شهید معرکه زنده است و نزد خدا روزی می خورد ( عند ربهم یرزقون) نشانه چهارم و آخرین نشانه شهدا این است که همه افرادی که فدرت دستگیری و شفاعت را دارند در روز قیامت توانایی آن را دارند اما شهدا از لحظه ریختن خون خویش بر روی زمین قدرت شفاعت و دستگیری را دارد.

این رزمنده دفاع مقدس در پایان به کوچکترین وصیت نامه شهدا که توسط شهید احمدرضا احدی نوشته شده اشاره و گفت : شهید احمدرضا احدی نفر اول کنکور پزشکی در سال 1364 بوده که کوچکترین وصیتنامه دوران دفاع مقدس را نوشته است و در این وصیتنامه آمده است : " بسمه الله الرحمن الرحیم - فقط ........  نگذارید حرف امام زمین بماند".

در پایان یادواره یکصد شهید حوزه مقاومت بسیج عمار سپاه شهرستان بجنورد از کتاب قاصدک تپه های سور (خاطرات رزمنده دفاع مقدس علیرضا محمدزاده) نوشته عیسی آگاهی با همت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان خراسان شمالی تهیه شده رونمایی گردید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها