خبرهای داغ:
سرهنگ طاهرخانی از سازماندهی 50 گروه جهادی برای مقابله با کرونا خبر داد گفت: این گروه ها در عرصه های مختلف مورد نیاز ورود پیدا می کنند.
کد خبر: ۹۲۸۹۵۶۷
|
۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۹

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، محمد اسماعیل طاهرخانی فرمانده سپاه امام رضا(ع) شهرستان البرز در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان البرز که صبح امروز در مصلی پیامبر اعظم برگزار شد، اظهار کرد : به منظور مقابله با ویروس کرونا گروه های جهادی اقدام به فعالیت در سطح شهرستان کرده اند که در همین راستا 50 گروه بسیج را سازماندهی کرده ایم تا در هر عرصه ای که مورد نیاز است ورود پیدا کنند.

وی افزود : ضد عفونی معابر، غربالگری و اطلاع رسانی از جمله اقداماتی است که طبق ضوابط و دستورالعمل ها انجام می گیرد.

سرهنگ طاهرخانی یادآور شد: تهیه بسته های معیشتی و تهیه جهیزیه برای نو عروسان از دیگر اقدامات در حال انجام است که فردا 20 سری جهیزیه را توزیع خواهیم کرد.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) شهرستان البرز اعلام کرد برای روز 13 آبان هیچگونه تجمع و راهپیمایی نخواهیم داشت و در تلاش هستیم تا حرکت خودرویی را به منظور جشن میلاد پیامبر (ص) و استکبار ستیزی برگزار کنیم تا برنامه ای فرهنگی متناسب با اوضاع کرونایی داشته باشیم.

شورای فرهنگ عمومی جایگاه ویژه ای دارد

محمد نصیری فرماندار شهرستان البرز در این جلسه اظهار کرد : شورای فرهنگ عمومی جایگاه ویژه ای دارد که می‌توان با استفاده درست از ظرفیت این شورا اقدامات فرهنگی موثری را انجام داد.

 

فرماندار شهرستان البرز اعلام کرد : ما نیازمند آن هستیم تا در حال حاضر بر روی باورها و اعتقادات مردم کار کنیم چرا که علی رغم اطلاع رسانی های گسترده در حوزه کرونا آنطور که باید پروتکل ها رعایت نمی ‌شود.

نصیری گفت : باید باورهای مردم را تغییر دهیم و لذا اگر بتوانیم به تغییر باورهای مردم بپردازیم همراهی مردم را بیشتر خواهیم داشت.

ضرورت تصمیمات اجرایی و عملیاتی در شورای فرهنگ عمومی

قندی بخشدار مرکز ی البرز در این جلسه اظهار کرد : شوراهای مختلفی در جامعه وجود دارد که شورای فرهنگ عمومی در راس همه ی آن ها است بنابر این ما باید تلاش کنیم تا در این جلسات تصمیمات اجرایی و عملیاتی مصوب کنیم.

وی افزود : ریشه کنی کرونا یکی از مهمترین دغدغه های ما است از این رو ما هیچ راهی جز افزایش رعایت پروتکل ها نداریم.

قندی اضافه کرد : در راستای ترغیب مردم به رعایت پروتکل ها می توان افرادی را با عنوان آمرین سلامت با لباس های فرم در سطح شهر حاضر کنیم تا به وسیله امر به معروف وارد جامعه شوند و از مردم بخواهند تا به استفاده از ماسک بپردازند.

بخشدار مرکزی البرز تاکید کرد : در حال حاضر هیچ چیز بالاتر از سلامت مردم نیست لذا به نظر می‌رسد شهرداری ها با در اختیار قرار دادن ماسک به آمرین سلامت می توانند در این زمینه یاری رسان باشند.

وی افزود : با توجه به هتک حرمت رئیس جمهور فرانسه به پیامبر اکرم ضمن محکومیت این اقدام خواستار آن هستیم تا یکی از خیابان ها یا بلوار های شهر را به نام مبارک پیامبر تغییر اسم دهند.

بخشدار مرکزی البرز در پایان گفت : با توجه به محدودیت های تحصن و اعتراض با اقدامات بنری نیز می توان به محکومیت هتک حرمت پیامبر در سطح شهر پرداخت و البته با توجه به اینکه در 13 آبان نیز نمی توان همانند سنوات گذشته راهپیمایی برگزار کرد بنابر این باید با استفاده از ظرفیت های موجود از جمله فضای مجازی و برنامه شاد اقدام به مخابره پیام های هفته وحدت کرد.

۱۰۱۰/گ۳۰/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها