بیانیه سپاه ثارالله استان کرمان به مناسبت هفته وحدت

سپاه ثارالله استان کرمان به مناسبت هفته وحدت بیانیه صادر کرد
کد خبر: ۹۲۸۹۵۸۵
|
۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۱
به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان، سپاه ثارالله استان کرمان به مناسبت هفته وحدت بیانیه‌ای شرح ذیل صادر کرد.


**إِنَّ هَذِهِ أُمَّتُکُمْ أُمَّةً وَاحِدَةً وَأَنَا رَبُّکُمْ فَاعْبُدُونِ/ سورة مبارکة انبیاء آیة شریفة ۹۲
این است امت شما که امّتی یگانه است و منم پروردگار شما پس مرا بپرستید.

روز میلاد نبی اعظم (ص) روز بزرگی است که خداوند با خلق بنده‌ای بزرگوار، به انسان‌های مظلوم و مستضعف؛ وعدة ظهور منجی عادل را اعطا کرد و رسولی را آفرید که بتواند؛ در دورانی که ظلم و بی‌عدالتی، تبعیض و فساد و جهل و نادانی بیداد می‌کرد با وحدت‌آفرینی در میان مستضعفان بار سنگین رسالت الهی را بر دوش کشد و با تحمل ناملایمات و مشکلات برای احقاق حق و عدالت و برپایی حکومت اسلامی، تلاش کند.

نامگذاری دوازدهم تا هفدهم [ربیع‌الاوّل]را به عنوان هفته‌ی وحدت محض نیست، یک حرکت سیاسی و تاکتیکی هم نیست؛ بلکه این اعتقاد و ایمان قلبی است لذا باید در این راه مجاهدانه عمل کرد چرا که همه‌ی مقصود‌های بزرگ محتاج مجاهدتند. هیچ مقصود بزرگی نیست که بدون مجاهدت حاصل شود. اتحاد بین مسلمان‌ها هم بدون مجاهدت حاصل نخواهد شد. وظیفه‌ی ماست که برای اتحاد دنیای اسلام مجاهدت کنیم. این اتحاد میتواند بسیاری از گره‌ها را باز کند؛ میتواند جوامع اسلامی و ملت‌های مسلمان را عزیز کند

آنچه از سیره امام خمینی رحمت الله علیه که منبعث از سیره پیامبران و ائمه اطهار علیهم السلام بود حرکت در جهت ایجاد وحدت بین مسلمین جهان بود؛ رهبر معظم انقلاب امام خامنه‌ای (مد ضله العالی) هم همیشه بر این نکته تاکید داشته و در اکثر سخنانشان تاکید بر وحدت کلمه مشهود و هویدا است؛ آنجا که می‌فرمایند:امروز وظیفهٔ امت اسلامی تنها این نیست که به یادبود ولادت پیغمبر جشن برپا کند، این کار کوچک و کمی است نسبت به آنچه وظیفهٔ او است. دنیای اسلام امروز وظیفه دارد مثل خود اسلام و مثل خود پیغمبر، روحی در این دنیا بدمد. فضای جدیدی ایجاد کند، راه تازه‌ای را باز کند. ما به این پدیده‌ای که در انتظار آن هستیم می‌گوییم "تمدن نوین اسلامی" ما باید دنبال تمدن نوین اسلامی باشیم برای بشریت

امروز جهان اسلام در اوج محبوبیت و عزت در جهان معاصر همچون خورشیدی فروزان پرتوافشانی کرده و مسلمانان عالم باید بدانند که حفظ و تحکیم اتحاد و همدلی رمز اصلی و انکارناپذیر این عزت و سرافرازی می‌باشد وامسال که هفته وحدت با یوم الله ۱۳ آبان «روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و در رأس آن آمریکای جهانخوار واسراییل غاصب»، تلاقی پیداکرده است نشانه و چراغ راهی است تا مسیر هدایت و سعادت مسلمانان جهان بیش از پیش نمایان گردد.

سپاه ثارالله استان کرمان با گرامیداشت یاد شهدای وحدت از جمله آن بزرگ مرد جهان اسلام حاج قاسم سلیمانی که در تقریب مذاهب اسلامی مجاهدانه تلاش نمود و همچنین تبریک فرا رسیدن هفته وحدت به مردم ولایی و بصیر استان به ویژه هموطنان اهل سنت، یکبار دیگر هرگونه اهانت به ساحت نورانی پیامبر راستین خداوند (ص) و حمایت‌های رسمی و غیررسمی برخی دولت‌مردان کشور‌های اروپایی را به‌شدت محکوم کرده و تاکید می‌کند هرگونه بی‌حرمتی به پیامبران الهی و اعتقادات بیش از یک میلیارد مسلمان جهان به هر بهانه‌ای غیرقابل توجیه و بخشش بوده و بی‌شک اینگونه حرکات شرورانه و تفرقه‌انگیز جریانات افراطی اسلام‌ستیز در برخی کشور‌های اروپایی به‌ویژه کشور فرانسه بی‌پاسخ نخواهد ماند.
ارسال نظرات