خبرهای داغ:
صورت گرفت:

افتتاح چهارمین شعبه طلایه داران صلح و سازش شهرک های صنعتی قزوین

حجت الاسلام قدرتی گفت: مردم باید بدانند بهترین راه، با کمترین هزینه و با حفظ حرمت ها جهت کاهش جمعیت کیفری همین طرح طلایه داران صلح و سازش است.
کد خبر: ۹۲۸۹۷۸۳
|
۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۷

به گزارش خبرنگار بسیج قزوین، حجت الاسلام والمسلمین قدرتی درآئین افتتاح چهارمین شعبه طلایه داران صلح و سازش در شهرک صنعتی آراسنج با حضور مسئولین قضایی، اجرایی استان و مسئولین شهرستان بویین زهرا ضمن تبریک هفته وحدت، گفت: در حال حاضر چهار شعبه اصلی در شهرک های صنعتی کاسپین، لیا، آراسنج و خرمدشت به عنوان شعب طلایه داران صلح و سازش در شهرک ها و نواحی صنعتی استان با هدف تسریع در حل مشکلات پرونده های قضایی واحدهای تولیدی و صنعتی و سایر پرونده های قابل سازش علیه کلیه مدیران و کارگران مطرح می شود راه اندازی شده است.

مقام ارشد قضایی استان گفت: با توجه به جایگاه ویژه صلح و سازش در فرهنگ دینی، عرف جامعه، قانون و همچنین تاکید ریاست محترم قوه قضاییه، در سراسر کشور تلاش خوب و مضاعفی نسبت گذشته در جهت استفاده از ظرفیت شوراهای حل اختلاف شروع شد، اما متاسفانه ظرفیت شوراهای حل اختلاف نیز پاسخ گو نبود لذا از استان طرحی تحت عنوان طلایه داران صلح و سازش ارئه شد و مورد تایید و تصویب ریاست محترم قوه قضاییه قرار گرفت و مقرر گردید که به صورت پایلوت در استان قزوین اجرا گردد.

رییس کل دادگستری استان قزوین با اشاره به مزایای این طرح گفت: رایگان بودن و عدم تحمیل هزینه بر بیت المال، عدم رعایت تشریفات قوانین آیین دادرسی در طرح و رسیدگی به دعاوی، سرعت و اثر بخش بودن مذاکرات اصلاحی در این شعب از مهمترین مزیت های این طرح می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین قدرتی بیان داشت: مردم باید بدانند بهترین راه، با کمترین هزینه و با حفظ حرمت ها جهت کاهش جمعیت کیفری همین طرح طلایه داران صلح و سازش است و از مردم خواست به جای طرح شکایت در دادسراها و دادگاه ها، ابتدا به شوراهای حل اختلاف و قبل از آن به شعب طلایه داران صلح وسازش مراجعه نمایند و درخواست سازش نمایند و یا با طرح شکایت کیفری و دعوای حقوقی در همه موارد، در ابتدا خواستار صلح و سازش باشند.

در پایان با ابلاغ رییس کل دادگستری استان قزوین، حمیدرضا خانپور رییس هیئت مدیره شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین به عنوان دبیر شعبه طلایه داران صلح و سازش شهرک های صنعتی انتخاب شد.
۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار