خبرهای داغ:
فرمانده سپاه بجنورد با بیان اینکه دشمن هزاران راه انحرافی تدارک دیده برای اینکه شما را از مسیر نورانی شهدا جدا کند و هویت و غیرت دینی شما را بگیرد، گفت: بهترین راه استقامت در این مسیر، پرداختن به شهدا است.
کد خبر: ۹۲۸۹۸۰۷
|
۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، «مهدی الهی راد» امروز (11 آبان) در مراسم گلباران و غبارروبی مزار شهدای بجنورد که با حضور جمعی از مسئولان، خانواده شهدا و مردم ولایتمدار این شهرستان برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس و تبریک هفته وحدت، گفت: حضور در مزار شهدا فرصت مناسبی برای تفکر و خلوت کردن با شهدا است.

 

فرمانده سپاه شهرستان بجنورد افزود: باید اندیشه، سیره و زندگی شهدا را مطالعه کنیم و آن ها را الگوی رفتاری خود در زندگی اجتماعی و فردی قرار دهیم.

 

وی اظهار کرد: مزار شهدا در واقع محل بصیرت افزایی، تقرب به شهدا و اتمام حجت با شهدا برای پیمودن راهی است که آن ها با نثار خون خود برای ما مهیا کرده اند.

 

الهی راد با بیان اینکه مسیری که شهدا برای ما ترسیم کردند، مسیر تحکیم ارزش های اسلامی و انقلاب است، افزود: شما دانش آموزان باید مراقبت کرده و در این مسیر ثابت قدم باشید.

 

وی خاطرنشان کرد: هزاران راه انحرافی دشمن تدارک دیده برای اینکه شما را از مسیر نورانی شهدا جدا کند و هویت و غیرت دینی شما را بگیرد و بهترین راه استقامت در این مسیر، پرداختن به شهدا است.

 

فرمانده سپاه بجنورد در ادامه با اشاره به اینکه 13 آبان یادآور سه واقعه مهم در تاریخ معاصر ایران است که در سه دوره مختلف رخ داده و به همین دلیل این روز را در تاریخ کشور به عنوان روزی به یادماندنی ثبت شد، گفت: اولین واقعه در روز 13 آبان 1343 رقم خورد که مأموران رژیم شاه، حضرت امام خمینی(ره) را دستگیر و به ترکیه تبعید و دومین واقعه در روز 13 آبان 1357، دانش آموزان تهرانی در اعتراض به دخالت های آمریکا در ایران، راهپیمایی کردند، ولی دژخیمان رژیم شاه، آنان را به خاک و خون کشید.

 

الهی راد خاطرنشان کرد: سومین واقعه در روز 13 آبان 1358 توسط دانشجویان مسلمان پیرو خط امام رقم خورد که لانه جاسوسی آمریکا را در تهران تسخیر و جاسوسان آمریکایی را به گروگان گرفتند و این روز را به روز «ملّی مبارزه با استکبار» نام گذاری کردند.

 

پایان پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها