خبرهای داغ:
گزارش/

آب شرب و اینترنت مهمترین نیازمندی های مردم روستای زیدر

معلم روستای زیدر، کمبود آب شرب و دسترسی به اینترنت را از مهمترین مشکلات مردم روستا برشمرد و گفت: نیاز 51 دانش آموز جهت ورود به شبکه شاد و 20دانشجوی این روستا جهت برقراری ارتباط اینترنتی با دانشگاه و استاد توجه مسئولین را می طلبد.
کد خبر: ۹۲۸۹۸۳۸
|
۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، روستای زیدر در بخش مود و در فاصله 100کیلومتری مرکز استان و 70کیلومتری شهرستان سربیشه و دارای 80 خانوار جمعیت می باشد.

روستایی که در 5 آبان 1390 در چهارمین سفر ریاست جمهوری دکتر محمود احمدی نژاد رئیس دولت وقت به استان خراسان جنوبی به طور سرزده  در راه بازگشت از شهر درمیان  از آن بازدید کرد و خدمات خوبی به این روستا داده شد.

آذری معلم و نماینده مردم روستای زیدر در گفت و گو با خبرنگار بسیج اظهار داشت: در سفر احمدی نژاد به روستای زیدر خدمات بسیار خوبی برای مردم روستا در نظر گرفته شد از جمله زمین چمن مصنوعی، سنگ فرش معابر روستا و کمک های معیشتی فراوان اما افسوس که درادامه حمایت کم شد.

وی در ادامه مشکلات روستای زیدر را اینگونه به صورت تیتروار و خلاصه بیان کرد و افزود : از جمله کمبود آب شرب که درهفته ای 2الی 3روز بیشتر آب در شبکه جاری نیست. مشکل اینترنت با توجه به نیاز 51 دانش آموز جهت ورود به شبکه شاد و 20دانشجوی این روستا جهت برقراری ارتباط اینترنتی با دانشگاه و استاد، کمبود فضای سبز و پارک کودک برشمرد.

 معلم روستای زیدر به فقدان دبیرستان در منطقه ای که دانش آموز ناچار باید 70کیلومتر راه را تا شهر مود برود و باز برگردد اشاره کرد و گفت: با توجه به شرایط کرونا مدارس هم نیمه فعال و خوابگاه ها تعطیل شده است این یک مشکل بسیارعدیده ای برای خانواده ها شده است، عدم اشتغال جوانان و درخواست از مسئولین جهت پرداخت تسهیلات با درصد کم و بازپرداخت طولانی که جوان بتواند حداقل کسب و کار خود را روی ریل اقتصادی قرار دهد.

آذری در ادامه به کمبود زمین جهت مسکن، نیاز قنات روستا به مرمت و احیا جهت رونق کشاورزی و تامین روشنایی زمین چمن مصنوعی اشاره داشت و از مسئولین جهاد کشاورزی هم درخواست کرد تا مقدار ساعت استفاده از چاه های کشاورزی در دشت مختاران که کاسته شده را اضافه نمایند چون این کاهش ساعت برداشت آب از یک طرف شاید خوب باشد و از طرف دیگر ضربه را به کشاورز و کشاورزی زده است.

مهندس زینلی رئیس اداره مخابرات شهرستان سربیشه گفت : در سال 98 ازشورای اسلامی درخواست شد متقاضیان اینترنت خانگی را به مخابرات اعلام نمایند که تاکنون کسی معرفی نشده است درصورتیکه لیست 40نفر متقاضی واقعی که مودم خریداری نمایند تجهیزات جهت اینترنت نصب خواهد شد.

رئیس اداره مخابرات افزود: سایت همراه در روستای زیدر نیست و فاصله زیاد با سایت مجاور وجود دارد و امکان اینکه اینترنت 4G فعلا نیست ولی باید مردم مطالبه مستقیم از اداره فن آوری واطلاعات استان داشته باشند.

مهندس حاجی زاده رئیس اداره بنیاد مسکن  وانقلاب اسلامی شهرستان سربیشه گفت : در سالهای 90 و 91 مبلغ 21میلیون تومان بابت طرح هادی روستا اعتبار هزینه شده که 6هزار متر سنگ فرش معابر در 2 فاز انجام شده است.

 وی پاسخ به گلایه اهالی زیدر در جهت مسکن و کمبود زمین تصریح کرد: در سال گذشته 665 واحد مسکن سهمیه شهرستان بوده که روستای زیدر یک متقاضی هم نداشته است و در سال جاری هم تسهیلات ساخت اقشار کم درآمد هست که تاکنون فقط یک نفر از این روستا ثبت نام نموده است حال با توجه به اتمام مهلت ثبت نام باز هم اگر متقاضی باشد تا دو هفته مدت را تمدید می نماییم.

مهندس حاجی زاده در بحث کمبود زمین اظهار داشت: در حال حاضر80 قطعه زمین در سمت توسعه روستا جهت واگذاری به متقاضیان در روستای زیدر از زمین های منابع طبیعی بنیاد تملک نموده است و هیچ گونه کمبود زمینی در این روستا وجود ندارد.

وی در پاسخ این سوال که مردم مدعی هستند خانه هایی قدیمی دارند که در داخل طرح های قرار نگرفته و اکنون جهت ساخت و ساز دچارمشکل شده اند گفت: طرح هادی روستا در سال 86 تصویب شده اگر خانه قدیمی داخل محدوده روستا بوده حتما توسط مشاور برداشت شده است قطعا خرابه هایی بوده که خارج روستا قرار داشته و اکنون هم مشکلی نیست تقاضای الحاق داشته باشند مشکل حل خواهد شد.

مهندس امیرآبادی رئیس جهاد کشاورزی شهر مود در پاسخ به درخواست اهالی زیدر جهت مرمت و احیای قنات و کانال کشی مزارع روستا گفت : ابتدا باید مردم طرح مطالعاتی قنات را با مشاوره و معرفی خبره ای از سوی جهاد تهیه نمایند تا در ردیف بودجه و اعتبارات قرار گیرد.

صابری کارشناس اداره برق شهرستان سربیشه در مورد روشنایی برق ورزشگاه زیدر گفت : تاکنون هیچ گونه درخواست و متولی مشخص جهت تامین روشنایی زمین چمن مصنوعی روستای زیدر نداشته ایم و دهیاری یا اداره ورزش و جوانان هر کدام که متولی این زمین ورزشی هستند درخواست نمایند تا جهت تامین روشنایی اقدام شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار