تامین سلامت مردم اولویت اول کاری سپاه است

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان افزود: بحث آب و مسائل اقتصادی و معیشتی مردم را دنبال می کنیم و تامین سلامت مردم اولویت اول کاری سپاه است.
کد خبر: ۹۲۸۹۸۶۸
|
۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۴
به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان، سردار حسین معروفی فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان
در دیدار با رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمان ضمن قدردانی از زحمات ۹ ماهه کادر پزشکی از زمان شیوع ویروس کوید ۱۹ تا کنون اظهار کرد: اگر مجاهدت‌های شبانه روزی و نفس گیر کادر درمان نبود ما وضعیت بدتری داشتیم.

وی با بیان اینکه روزی دفاع مقدس داشتیم و امروز جهاد مقدس، گفت: ما ایثارگری ۸ سال دفاع مقدس را در این دوره در نظام درمان به وضوح دیدیم و لمس کردیم.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان افزود: حضرت امام (ره) در زمان دفاع مقدس دغدغه بسیار زیادی داشتند و امروز نیز عین امام آن زمان را شاهد هستیم و دغدغه‌ای که مقام معظم رهبری در رابطه با پشتیبانی از نظام سلامت دارند.

سردار معروفی بیان کرد: مقام معظم رهبری تاکید فراوانی برای فعالیت قرارگاه امام رضا (ع) سپاه و بسیج برای همیاری و همراهی با مجموعه بیمارستان‌ها و کادر پزشکی دارند.

وی تصریح کرد: سپاه استان کرمان نیز همچون سایر سپاه در سطح کشور طرح حوزه غربالگری و بسیج سازندگی را در دستور کار خود قرارداد.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: این طرح در صورت درخواست کادر پزشکی در ۵۴ هزار پایگاه مقاومت سطح کشور و ۲ هزار و ۵۰۰ پایگاه استان کرمان اجرایی خواهد شد.

سردار معروفی خاطرنشان کرد: آن چیزی که حضرت آقا و فرمانده سپاه کشور از ما خواستند آماده همکاری در هر سطوحی که مجموعه دانشگاه علوم پزشکی استان و ستاد مدیریت مبارزه با کرونا درخواست کنند با تمام توان در کنار آنان خواهیم بود.

وی اذعان کرد: در این قرارگاه فرماندهی با دانشگاه علوم پزشکی است و سپاه و بسیج در کنار و همراه آنان خواهد بود.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان افزود: برای اجرای عوامل همکاری و کمک به دانشگاه علوم پزشکی در جهت مبارزه با شیوع کرونا هیچ فرماندهی در هیچ شهری نیاز به مجوز ندارد و می‌تواند به صورت آتش به اختیار وارد عمل شود.

سردار معروفی ادامه داد: آنچه سیاستگذاری استان باشد در ۲۳ شهرستان آمادگی مساعدت و همکاری با علوم پزشکی را داریم ویژه در شهرستان‌هایی که در وضعیت حادتری بسر می‌برند.

وی با تاکید بر اینکه در این شرایط وقت استراحت کردن نیست، خاطرنشان کرد: در این اوضاع آشفته در سپاه کلیه مرخصی‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی لغو شده است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه بحث آب و مسائل اقتصادی و معیشتی مردم را دنبال می‌کنیم، گفت:تامین سلامت مردم اولویت اول کاری سپاه است.

سردار معروفی با اشاره به اینکه خوشحالیم در برخی از شهرستان‌ها وضعیت سفید است، اذعان کرد:باید همت کنیم و کاری جهادی انجام دهیم که این وضعیت سفید همچنان باقی بماند و به دیگر شهرستان‌ها نیز سرایت کند.

وی از نقاهتگاه پیش و بعد بیمارستانی خبر داد و گفت: حاضریم یک حسینیه با ۵۰ الی ۲۰۰ تخت در اختیار کادر پزشکی قرار دهیم.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان بیان کرد: نباید در مردم ایجاد ترس و وحشت کرد بلکه باید حساسیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی را در آنان ایجاد کنیم.

سردار معروفی همچنین از ایجاد ایستگاه امر به معروف و آموزش پروتکل‌های بهداشتی در ورودی‌های شهر‌ها خبر داد و گفت: اگر دانشگاه علوم پزشکی صلاح بدانند بسیج حاضر است در کنترل تردد بین شهری و دورن شهری همکاری کند.

وی با تاکید بر اینکه سلامت شهروندان برای ما مهمتر است، عنوان کرد: همچنین بنا به درخواست دانشگاه علوم پزشکی اگر نیاز باشد بسیج، ضد عفونی سطوح آلوده را به عهده خواهد گرفت.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان خاطرنشان کرد: فراخوانی به تمامی فرماندهان شهرستان‌ها داده شده که پزشکان، پرستاران و بیماربرانی که آماده همکاری هستند با هماهنگی علوم پزشکی آموزش پودمانی داده شوند تا در صورت نیاز به کمک آیند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها