نماینده ولی فقیه وامام جمعه زنجان:

اقدامات سختگیرانه سبب کاهش آمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان می شود

نماینده ولی فقیه وامام جمعه زنجان گفت:اجرای اقدامات سختگیرانه در استان با افرادی که بهداشت فردی و اجتماعی را رعایت نمی‌کنند باعث کاهش این بیماری می‌شود.
کد خبر: ۹۲۸۹۹۵۰
|
۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۰۲:۳۱
به گزارش خبرنگار بسیج زنجان؛ آیت الله علی خاتمی شامگاه یکشنبه در جلسه طرح مواسات و همدلی در محل استانداری زنجان، از خدمات شبانه روزی کادر درمانی طی هشت ماهه گذشته قدردانی کرد و گفت: پرستاران و کادر درمانی فرسوده شدند و مردم باید به خاطر کادر درمانی هم که شده پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

وی اظهار کرد: فلسفه تشکیل این جلسه لبیک به ندای مقام معظم رهبری در خصوص اجرای طرح مواسات و دستگیری از نیازمندان است.

نماینده، ولی فقیه در استان زنجان، با بیان اینکه در این استان طرح مواسات و همدلی تاکنون به خوبی اجرا شده است، گفت: در اجرای این طرح نیرو‌های مخلص و داوطلب و جوانان صالح به خوبی خود را نشان دادند.

خاتمی تاکید کرد: نیرو‌های جهادی در ارتباط با توزیع و ضدعفونی مناطق مختلف استان و جمع آوری کمک‌های نقدی و غیر نقدی به نیازمندان جهادی فعالیت کردند و باید این اقدامات تداوم داشته باشد.

وی با بیان اینکه از ظرفیت افراد و جوانان در مراکز درمانی برای کمک به کادر درمانی در استان استفاده نشده است، ابراز داشت: باید نیرو‌هایی تازه نفس برای کمک به کادر درمانی آموزش داده شود چرا که همین کار توسط طلاب در قم انجام می‌شود و در مراکز درمانی حضور دارند.

نماینده، ولی فقیه در استان زنجان گفت: متاسفانه از ظرفیت طلاب در مراکز درمانی استفاده نشده و باید آموزش این افراد در دستور کار قرار گیرد چرا که کادر درمانی دیگر توان ندارند.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه اجرای طرح مواسات و همدلی توسط سپاه، ستاد اجرایی فرمان امام، حسینیه اعظم زنجان و خیریه‌ها دراستان بسیار مطلوب و قابل ستایش است، گفت: بانک اطلاعاتی نیازمندان در استان تشکیل شده و از موازی کاری باید جلوگیری شود.

وی افزود: با تشکیل بانک اطلاعاتی از موازی کاری‌ها کم شده و تمام نیازمندان از کمک‌ها به اندازه بهره مند می‌شوند.

نماینده، ولی فقیه در استان زنجان، از کمک‌های مردمی در قالب محله محور در استان خبر داد و گفت: در رزمایش جدید طرح مواسات باید با بصورت محله محور باشد.

آیت الله خاتمی تصریح کرد: در کمک به نیازمندان باید تمام ارگان‌ها هماهنگ و با مدیریت درست نسبت به توزیع اقلام کمک معیشتی اقدام کنند.

وی بر لزوم ورود جدی هیئت‌های مذهبی برای کمک به نیازمندان در استان تاکید کرد و افزود: در مرحله اول و دوم طرح مواسات و همدلی حسینیه اعظم، زینبیه و هیئت فاطمیون عملکرد بسیار قابل قبولی داشتند.

نماینده، ولی فقیه در استان زنجان، با بیان اینکه بیماری کرونا را خیلی از افراد جدی نمی‌گیرند، افزود: اغنای فکری، اقدامات سختگیرانه و همراهی مردم سه مولفه بسیار مهم در قطع زنجیره کرونا است.

این مسئول افزود: کرونا شوخی بردار نیست و همچنان با ما زندگی می‌کند و در این میان نبود اقدامات سختگیرانه باعث شده تا فوتی‌ها و بیماران مبتلا به کرونا در استان روند افزایشی داشته باشد.

وی عنوان داشت: اجرای اقدامات سختگیرانه در استان با افرادی که بهداشت فردی و اجتماعی را رعایت نمی‌کنند باعث کاهش این بیماری می‌شود.
ارسال نظرات