در این مراسم دکتر محمد علی مومنی ها معاون بین الملل سازمان بسیج مستضعفین و قائم مقام بنیاد بین المللی تکریم ادیان و مذاهب، مدیریت نشست را بر عهده داشتند.
کد خبر: ۹۲۹۰۱۵۹
|
۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ نشست رسانه‌ای واکاوی جریان اسلام هراسی در پی اهانت به ساحت پیامبر(ص) و اقدام رئیس جمهور فرانسه با حضور محمدحسین رجبی دوانی مورخ و پژوهشگر تاریخ اسلام، سید مسعود شجاعی طباطبایی مدیر خانه کاریکاتور ایران و محمدعلی مومنی‌ها معاون بین‌الملل سازمان بسیج مستضعفین در خبرگزاری فارس برگزار شد.

 

نشست رسانه ای واکاوی جریان اسلام هراسی در اهانت به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص)


دکتر مؤمنی ها بیان کردند؛ در زمانه ای به سر می بریم که دشمنان حقیقت و معنویت به اسم آزادی بیان از هیچ گونه جسارت و اهانت به مقدسات اسلامی دریغ نمی کنند و متاسفانه باعث دلشکستگی و خشم مقدس یک ونیم میلیارد مسلمان و دیگر آزادگان جهان شده است. نکته ای که مورد توجه و جالب است این است، کشوری که خود جزء بزرگترین استعمارگران در صده های اخیر بود و خیلی از کشورهای اسلامی و آفریقایی تحت ظلم و جنایات این کشور قرارگرفتند، متاسفانه جنایات تکویری ها و داعشی ها در سوریه را به کل جهان تعمیم داده است و از نگاه خودشان اسلام و این آیین مقدس را دینی تروریستی و افراطی معرفی می کند.
وی افزود؛ وقتی ما تاریخ چند قرن اخیر فرانسه را مرور می کنیم خیلی زیاد و گسترده آمار و ارقام از جنایات و اقدامات ضد بشری این کشور را می بینیم. برای مثال در اوایل قرن هجدهم میلادی کشور فرانسه و حمله به الجزایر طبق منابع غربی صدها هزار نفر از مردم مقاوم الجزایر را به جرم مقاومت مورد شکنجه و یا قتل قرار دادند و خیلی عجیب است که این کشور امروزه دم از کرامت انسانی و آزادی بیان و فضای حقوق بشری نسبت به دین اسلام و فضای اسلامی دارد.
مبحث اهانت و جسارت به قرآن و ساحت قدسی پیامبر (ص) از همان زمان مبعوث شدن پیامبر ما و از همان آغازین نزول آیات قرآن مورد توجه و به نوعی فضای اهانت به اسلام وجود داشته و متاسفانه امروزه با سوء استفاده از ابزار هنر این فرومایگان به این فضای اهانت گونه ادامه داده اند.
در ادامه نشست، «محمدحسین رجبی دوانی» پژوهشگر تاریخ اسلام که به صورت وبینار به این موضوع پرداخت با اشاره به سابقه اسلام ستیزی در غرب گفت: این سابقه به زمان رسالت پیامبر برمی گردد؛ زمانی که امپراتوری روم برای مسلمانان ایجاد مزاحمت میکردند همین باعث شد پیامبر به قلمرو روم لشکر کشی کنند، اگرچه جنگی در نگرفت اما رومی ها احساس کردند قدرتی در جنوب شرقی آنها ظهور کرده و برای آنها ایجاد مزاحمت میکند. وی با اشاره به ایام پس از رحلت پیامبر(ص) گفت: در زمان خلیفه اول امپراتوری روم به شدت از ناحیه مسلمانان ضربه خورد و شامات که عروس امپراتوری روم بود و پس از آن دمشق و سوریه از دست آنها خارج شد.
رجبی دوانی گفت: این شکست یک شکست ایدئولوژیک بود زیرا مسیحیان به شدت به اسلام گرایش پیدا میکردند؛ برخی از مسیحیان که از اسلام کینه به دل داشتند با نفوذ در دستگاه امویان علیه اسلام فعالیت میکردند و شب نامهھایی را تھیه میکردند، این از ترس گسترش اسلام در ذهن و دل مسیحیان بود. این پژوهشگر تاریخ اسلام با اشاره به اینکه در اواخر قرن اول مسلمانان از طریق جبل الطارق و غرب اروپا وارد این قاره شدند، میلیون ها نفر در اسپانیا و فرانسه به اسلام رو آوردند که باعث وحشت اربابان کلیسا شد تصریح کرد: در این دوره غرب از نظر نظامی و اعتقادی شکست خورده و با اسلام به شدت به مبارزه پرداخت. وی با اشاره به اینکه مسلمانان به راحتی می توانستند کل اروپا را به زیر پرچم اسلام بیاورند ادامه داد: غرب از نظر نظامی و فکری شکست خورد و به شدت به ضد تعالیم اسلام و ارزش ھای اسلامی و مقدسات مسلمانان فعالیت کرد. رجبی دوانی با بیان اینکه در دوران امویان آندلوس در قرن چهارم ھجری اربابان کلیسه به جوانان جاھل و جویای نام مسیحی وعده میدادند که ما بهشت شما را تضمین می کنیم شما جلوی مسجد مسلمانان بروید و به پیامبر آنها اهانت کنید ادامه داد: وعده می دادند که اگر در این راه کشته شوید بهشتی خواهید بود؛ نخستین بار یک دختر جاهل هتاکی این کار هتاکانه را انجام داد و به ساحت قدسی پیامبر اهانت کرد، این کار باعث شد احساسات مسلمانان جریحه دار شود.
این پژوهشگر تاریخ اسلام ادامه داد: دختر هتاک دستگیر شد، قاضی می دانست که این یک فتنه است و سعی داشت به آن دختر القا کند که تو منظورت پیامبر اسلام نبوده تا با این کار جلوی فتنه را بگیرد اما آن دختر با گستاخی در مقابل قاضی به ساحت پیامبر اهانت کرد که چاره ای جز اعدام دختر وجود نداشت. رجبی دوانی گفت: وقتی این دختر اعدام شد پیروان کلیسا با تحریک قدرتهای غربی یک تشییع جنازه برای دختر هتاک برگزار کردند تا آرامش مسلمانان را بر هم بریزند. رجبی دوانی با اشاره به شکست های اروپا از اسلام ادامه داد: تا زمانی که غرب از نظر تمدنی و نظامی و ایدئولوژیک خود را مغلوب اسلام می دانست چنین رفتارهای رذیلانه برای توھین به مقدسات اسلام را در پیش می گرفت اما از وقتی که از نظر تکنولوژی و توسعه دست بتر نسبت به اسلام را پیدا کردند توھین به مقدسات مسلمانان را متوقف کردند. وی با بیان اینکه عدم تعرض به مقدسات مسلمانان تا عصر حاضر ادامه داشت گفت:پس از پیروزی انقلاب اسلامی، تمدن غرب به چالش کشیده شد و باعث شد دوباره سردمداران غربی به وحشت افتاده و احساس کنند اسلام در حال قدرت گرفتن است. این پژوھشگر تاریخ اسلام تصریح کرد: غرب از قدرت گرفتن دوباره اسلام ترسید و اینکه اگر اسلام بار دیگر فرصت پیشرفت داشته باشد بیشتر از قبل تمدن غرب را به شکست وادار خواهد کرد. رجبی دوانی بااشاره به اینکه کسانی که پشت پرده این اهانت ها هستند در نهایت حقارت و رذالت قرار دارند تاکید کرد: غرب برای خباثت ھای خود علیه اسلام در زمانی که به مراتب از نظر فن آوری دست برتر را دارند برای توهین به اسلام به شیوه اجدادشان روی آوردند و مقدسات اسلام را مورد فحاشی قرار می دهند. وی خطاب به مقامات اروپایی گفت: اگر منطق و تمدن دارید با استدلال و منطق پاسخ اسلام را بدهید. این حرکت شما از روی حقارت است و نشان دهنده شکست و بدبختی شماست. رجبی دوانی گفت: امیدوارم خداوند رئیس جمهور فرانسه و صدراعظم آلمان را مورد لعن شدید خود قرار دھد. این پژوھشگر تاریخ اسلام با اشاره به نمونه ھای خصومت فرانسه به مسلمانان گفت: پادشاه فرانسه در سال ١٢ هجری توانست جلوی پیشرفت اسلام را در فرانسه بگیرد و امروز این شخص در اروپا به عنوان یک قھ رمان که توانست جلوی پیشروی مسلمانان را بگیرد یاد می شود. وی ادامه داد: جنگ های صلیبی در فرانسه کلید خورد، در الجزایر یک میلیون نفر به دست فرانسوی ھا کشته شدند، سوریه و لبنان را از عثمانی تجزیه کردند و امروز ھم در لبنان ادعاھایی دارند. رجبی دوانی با بیان اینکه علت گستاخی غرب علیه اسلام تفرقه در جهان اسلام و وجود حکومت ھای فاسد در منطقه است گفت:حکومت ھایی مانند گاو شیرده سعودی که بقای خود را زیر چتر غرب می دانند عامل گستاخی اینها هستند. وی با اشاره به اینکه جای تاسف است رییس جمهور کشورمان تا الان پیامی نسبت به این گستاخی نداده گفت: یک خواننده می میرد آقای روحانی پیام می دھد اما به ساحت پیامبر اسلام جسارت شده و هیچ پیامی از سوی رئیس جمهور داده نشده است؛ البته جای تعجب نیست چون ایشان دولت خبیث فرانسه را دوست می داند.
رجبی دوانی تاکید کرد: اگر ملت های مسلمان دنیا به پاخیزند ھمانطور که امروز کالاھای فرانسوی در کشورھای مسلمان تحریم است سردمداران اروپایی که منافع مالی برایشان اھمیت زیادی دارد عقب نشینی خواھند کرد. به ھنرمندان ما نشان شوالیه می دھند اما ما اجازه نداریم به کسی نشان حاج قاسم بدھیم.
ھمچنین سید مسعود شجاعی طباطبایی، کاریکاتوریست و ھنرمند در این نشست گفت: ھدف از این توھین ھا جراحت دار کردن قلب میلیون ھا مسلمان در دنیا است که به طور ھدفمند برای مقابله با اسلام صورت می گیرد. وی با اشاره به اینکه غرب ادعای آزادی بیان دارد اما در عمل به این ادعا پایبند نیست گفت: اگر کسی کوچکترین تردید درباره ھولوکاست مطرح کند به شدت محکوم و مجازات خواھد شد. شجاعی طباطبایی با بیان اینکه آزادی بیان غربی دوگانه سوز است گفت: کشور فرانسه بدترین رفتار را با مسلمانان این کشور دارد، اگر یک بانو محجبه بخواھد تحصیلات عالی در فرانسه داشته باشد با مشکلات فراوان رو به رو خواھد شد بنابراین ادعای گسترش آزادی بیان مضحک است. این ھنرمند با بیان اینکه مکرون گاف بزرگی داد که گفت دست از حمایت خود از کاریکاتورھا برنمی دارد تصریح کرد: با این ادعا به ما امکان داد که در موضوع ھولوکاست وارد شویم. وی با اشاره به اینکه این بار مسلمانان حتی به غلط کردن مکرون ھم راضی نخواھند شد گفت: دوره بزن در رو گذشته است. وی با انتقاد از منفعل بودن دولت در برابر این گستاخی تصریح کرد از مجلس ھم انتظار داریم طرح تحریم کالاھای فرانسوی با قید سه فوریت اعلام وصول شود. شجاعی طباطبایی خاطرنشان کرد: سفارت فرانسه جرسومه فساد در کشور است، اینھا به خودشان اجازه می دھند به ھنرمندان ما نشان شوالیه بدھند اگر ما به کسی در اروپا نشان حاج قاسم سلیمانی بدھیم اینھا تاب نخواھند آورد. اگر پاسخ عادی سازی روابط با رژیم صهیونیسی داده می شد شاھد اھانت مضاعف امروز نبودیم محمدعلی مومنی، قائم مقام بنیاد بین المللی تکریم ادیان و مذاھب نیز در این نشست با اشاره به اینکه از صدر اسلام فضای اھانت به مقدسات مسلمانان وجود داشته گفت: امروز این شیوه را با استفاده از ابزار ھنر دنبال می کنند. وی با اشاره به اینکه اگر امت اسلامی پاسخ مناسبی به روند عادی سازی برخی کشورھای دست نشانده با رژیم صهیونیستی می دادند امروز شاھد اھانت ھای مضاعف نبودیم گفت: وحدت در جهان اسلام پاسخ محکو و قاطع به هتاکان خواھد داد، چنانچه وعده داده شده است که در آخر الزمان فتح فلسطین و وحدت مسلمانان رقم خواھد خورد. قائم مقام بنیاد بین المللی تکریم ادیان و مذاھب تصریح کرد: تردید نداریم خون بھای حاج قاسم سلیماین فتح فلسطین عزیر و رھایی قدس شریف است. مومنی ها خاطرنشان کرد: دستگاه های فرھنگی کشور و مجامع بین المللی در ماجرای اھانت به پیامبر اکرم (ص) به طور پررنگ حضور پیدا کنند تا پاسخ این ھتاکی داده شود.

ارسال نظرات