خبرهای داغ:
جلسه ستاد امر به معروف شیروان با حضور نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و فرمانده سپاه شیروان و سایر مسئولین در مصلی نماز جمعه شیروان با رعایت موازین بهداشتی و فاصله گذاری برگزار شد.
کد خبر: ۹۲۹۰۶۳۱
|
۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، آیت الله یعقوبی رييس ستاد امر به معروف و نهي از منكر خراسان شمالی گفت: مهم ترين عامل احياي فريضه امر به معروف و نهي از منكر، فرهنگ سازي اين واجب در بين مردم است.

وی در نشست ستاد احیای امر به معروف و نهی از منكر شیروان گفت:‌ علت بسیاری از آسیب های اجتماعی ناآشنایی با این فریضه الهی است كه باید زمینه نهادینه شدن فرهنگ آن در جامعه فراهم شود.


وی افزود:‌ بزرگترین معروف نماز جمعه است كه تكامل یافته همه نمازها است.


امام جمعه شیروان گفت: هیچ كس از بركات نماز جمعه غافل نیست چرا كه یكی از راه های صدور انقلاب برپایی نماز جمعه بوده است.


فرماندار شیروان نیز گفت: احیای امر به معروف و نهی از منكر از واجبات و فرایض مهم الهی است.


وی افزود: اجرای این فریضه تنها وظیفه یك دستگاه خاص نیست بلكه باید تمام نهادها در اجرای آن مشاركت كنند چرا كه شیروان به عنوان شهرستان منتخب تذكر لسانی در استان خراسان شمالی باید در این بخش فعال تر عمل كند.


فرمانده ناحیه سپاه شیروان نیز گفت: تذكر لسانی در این شهرستان از 15 رمضان امسال آغاز  شده كه در این قالب 20 گروه 10 نفره ساماندهی شده اند كه در هر گروه پنج نفر خانم و پنج نفر آقا انجام وظیفه می كنند.


سرهنگ ریحانی افزود: برای داشتن جامعه و كشوری سالم،‌ اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منكر و عمل به آن در همه نهادها و دستگاه های اجرایی ضروری است.


وی با اشاره به اینكه در این جلسه باید بحث عفاف و حجاب، ویترین های مغازه ها و دیگر شوون فرهنگی پیگیری شود، گفت:‌ اصناف، نیروهای مردمی و حفاظت اجتماعی و كمیسیون بانوان فرمانداری در اجرای این فریضه نقشی محوری دارند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها