خبرهای داغ:

نرخ ابتلا به کرونا در شاهرود و میامی؛ بیش از میانگین کشوری/فوت ۱۳۷ نفر تاکنون

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: در شهرستان‌های شاهرود و میامی بر اساس گزارش و آمارها، به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر، یک هزار و ۱۸۳ نفر به این بیماری مبتلا می‌شوند که نسبت به میانگین کشوری بالاتر است.
کد خبر: ۹۲۹۰۷۱۲
|
۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۵
نرخ ابتلا به کرونا در شاهرود و میامی؛ بیش از میانگین کشوری/فوت ۱۳۷ نفر تاکنونبه گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، دکتر رضا چمن، با اشاره به آخرین آمار ابتلا به کرونا در حوزه جغرافیایی این دانشگاه اظهار کرد: کل مراجعه به مراکز درمانی با تشخیص کرونا بالغ بر ۹ هزار و ۲۳۵ نفر بوده و دو هزار و ۶۵۴ نفر در بخش‌های اختصاصی بستری شدند.
او گفت: میزان نرخ ابتلا به این بیماری در مجموعه تحت مدیریت دانشگاه علوم پزشکی شاهرود، تقریباً ۱.۵ برابر نرخ کشوری است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود اضافه کرد: در شهرستان‌های شاهرود و میامی بر اساس گزارش و آمارها، به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر، یک هزار و ۱۸۳ نفر به این بیماری مبتلا می‌شوند که نسبت به میانگین کشوری بالاتر است.
چمن بیان کرد: در حال حاضر، در مراکز درمانی زیرمجموعه این دانشگاه، ۲۴۸ نفر به دلیل ابتلا به کرونا بستری هستند که از این تعداد، ۳۳ نفر در بخش‌های ویژه و آی. سی. یو قرار دارند.
او گفت: از ابتدای شیوع همه‌گیری کرونا تاکنون، ۱۳۷ نفر در شهرستان‌های زیرمجموعه تحت مدیریت این دانشگاه به دلیل ابتلا به کرونا فوت کردند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود افزود: دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در شاخص‌های اقدامات مؤثر در حوزه مقابله با این بیماری نسبت به میانگین کشوری، در وضعیت مطلوب‌تری قرار دارد.
چمن بیان کرد: ۶۷ سال میانگین سن فوت‌شدگان بر اثر ابتلا به این بیماری در کل کشور است که این عدد در شاهرود، ۷۳ سال است.
او افزود: درصد فوت به بستری در مجموعه تحت مدیریت دانشگاه علوم پزشکی شاهرود ۹ درصد بوده که این نرخ در کشور ۱۳ درصد است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود اضافه کرد: به‌واسطه استقرار دو دانشگاه علوم پزشکی و وضعیت مطلوب و گسترده‌تر نظارت و پوشش اقدامات این دو مجموعه در سطح استان، آمار شناسایی و گزارش دهی جامع‌تر و کامل‌تر بوده و شرایط بحرانی نیز مشهودتر است.
چمن تأکید کرد: امیدواریم با اقدامات صورت گرفته و در دستور کار، طی چند هفته آتی روند تثبیت و شیب نزولی ابتلا را شاهد باشیم.
او گفت: امروز باید هوشمندانه‌تر از قبل بر فاصله‌گذاری اجتماعی تأکید داشته و در اتاق‌ها و محیط‌های کاری، شغلی، خانگی و اجتماع‌ها، با تهویه مناسب هوا نسبت به رعایت بهتر دستورالعمل‌ها اقدام شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها