خبرهای داغ:
مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعت سپاه حضرت جوادالائمه (ع)خراسان شمالی گفت: کاهش ۶۰ درصدی ساخت و ساز در خراسان شمالی باعث رکود صنایع شده است.
کد خبر: ۹۲۹۰۹۴۴
|
۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعت سپاه حضرت جوادلائمه(ع)خراسان شمالی اظهار کرد: با توجه به گستردگی قشر مهندسان، جامعه هدف ما شامل مهندسان ساختمان و معدن و فارغ تحصیلات در قالب این رشته ها حدود دو هزار نفر است که اکنون ۴۰ درصد از این مهندسان جامعه هدف استان در بسیج مهندسان عضو هستند که از این تعداد مهندسان عضو بسیج ۲۰ عضو نخبه هستند که دارای مقاله، کتاب و اختراعات مختلف می باشند.

محمدرضا قائنی افزود: در حال حاضر بسیج مهندسین در اسفراین،شیروان و بجنورد دارای کانون است و با توجه به اینکه نیاز است تا در کل استان این فعالیت افزایش یابد در نظر داریم تا در شهرستان مانه و سملقان نیز یک کانون افتتاح شود تا به گستره سازمان افزوده شود.

قائنی گفت: هدف این سازمان برگزاری گروه های آموزشی،برگزاری اردوهای جهادی و سازماندهی مهندسین برای کمک وخدمت به واحدهای تولیدی در استان است.


وی با اشاره به این که فعالیت های این سازمان از سال ۹۷ به سمت رویکرد علمی تغییر یافت و اکنون نیز به سوی علمی تر شدن فعالیت ها می رویم اظهار کرد:بعد از تشکیل سازمان کلینیک صنعت، زیر گروه جهادی صنعت یار را راه اندازی کردیم تا با بازدید از واحدهای صنعتی و معدنی استان، عارضه یابی و نواقص واحدها را کشف و درصدد رفع نواقص و موانع تولید در واحدهایی صنعتی هستم.

وی گفت: با وجود تشکل هایی مختلف همچون پارک علم و فناوری و سایر نهادها در این زمینه در استان، برای فعالیت منسجم و همکاری بیشتر با این تشکل ها برنامه ریزی شده است که به دنبال یکپارچه سازی و فعالیت منسجم هستیم.

محمدرضا قائنی ادامه داد: قرار شده تا با عقد تفاهم نامه بین شرکت شهرک های صنعتی، پارک علم و فناوری و بسیج مهندسان صنعت که تمام این تشکل ها در قالب کلینیک کسب و کار در شهرک صنعتی بیدک مستقر شوند تا علاوه بر عارضه یابی واحدها،تمام فعالیت های در جهت افزایش تولید و رفع موانع تولید در استان با استفاده از ظرفیت مهندسان داشته باشیم.

قائنی افزود: تاکنون از ۴۲ واحد صنعتی در استان بازدیدکردیم و در مرحله بعد در قالب کلینیک صنعت قرار است تا در جمع مشاوران مشکلات این واحدها مطرح و به دنبال رفع مشکلات آنها هستیم.

مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعت سپاه حضرت جوادلائمه(ع)خراسان شمالی اظهار کرد: در این زمینه می توان از ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری و ستاد تسهیل رفع موانع تولید در کنار این کلینیک کمک بگیریم.



وی با بیان اینکه در حال حاضر تعداد واحد های دارای مجوز در استان ۴۵۶ واحد است که از این تعداد ۳۱۲ واحد موفق به اخذ پروانه بهره برداری شدند و شروع به فعالیت کردند، افزود: تاکنون ۶۱ واحد اعلام کردند که ما مشکل داریم و اعلام امادگی کردند تا گروه جهادی مهندسین ما برای عارضه یابی از این واحدها بازدید کنند.

وی اضافه کرد: طبق بررسی ها از ۳۱۲ واحد فعال استان ۱۳۷ واحد معادل ۴۴ درصد از حجم صنایع استان مربوط به صنعت ساختمان است که تاکنون با توجه به سیاست های دولت ها مغفول واقع شده است و آنچنان که باید رشد نداشته است.



وی به کاهش ۶۰ درصدی ساخت و ساز در استان اشاره کرد و تصریح کرد: از سال ۹۳ تا ۹۸ متراژ پروانه های اخذ شده از ۴۸۹ متر مربع به ۲۸۹ متر مربع کاهش یافته است که نیاز به توجه بیشتر به این واحد های صنعتی دارد تا منجر به رونق تولید در این بخش شود.

او گفت:هدف سازمان بسیج مهندسین در مرحله اول احیاء صنعت ساختمان و سایر صنایع که در زمینه تولید و در جهت رونق تولید در استان فعالیت می کنند تا امسال شاهد رشد و جهش تولید باشیم.

مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعت سپاه حضرت جوادلائمه(ع)خراسان شمالی در پایان گفت:هدف سازمان بسیج مهندسین صنعت کمک و رونق تولید واحدهای صنعتی کوچک و متوسط در استان است و اما فعالیت در زمینه ساخت و ساز تولیدات خانگی و تولید صنایع تولیدی و تبدیلی برای جلوگیری از خام فروشی در استان و سایر فعالیت ها می تواند در اهداف دیگر این سازمان دنبال شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها