خبرهای داغ:
جانشین بسیج هنرمندان خراسان شمالی گفت: اختتامیه این جشنواره همزمان با هفته گرامیداشت بسیج برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۹۲۹۰۹۶۲
|
۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، «محمد جواد باقری» با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری فرمودند پیام انقلاب باید به زبان شعر و هنر که اصیل ترین، خالص ترین و گیراترین زبان است منتقل شود، اضافه کرد: هدف از برگزاری این جشنواره شناسایی استعدادهای برتر و کشف و شکوفایی این استعداد ها در رشته های شعر، ادب و هنر است.


جانشین بسیج هنرمندان خراسان شمالی با بیان اینکه این جشنواره چندین بخش و شامل هفت موضوع است، افزود: عنوان موضوع اول این جشنواره رازهایی ارغوانی شامل روایت زنان و مردان حماسه ساز در هشت سال دفاع مقدس، موضوع دوم مکتب سلیمانی، سردار قاسم سلیمانی و مدافعان حرم، مبارزه با استکبار جهانی و تقویت محور مقاومت و موضوع سوم شامل جهش تولید، اقتدار و بالندگی و شکست تحریم های ظالمانه است.

 

وی اضافه کرد: موضوع چهارم  این جشنواره در خصوص ایثار مدافعان سلامت و موضوع پنجم کمک مومنانه در دوران کرونا است.

 

باقری موضوع ششم این جشنواره را زخم های شعله ور که به افشای جنایت های استکبار جهانی و ظلم های علیه مردم مظلوم یمن، سوریه و عراق پرداخته معرفی کرد و گفت: موضوع هفتم  شامل سبک زندگی ایرانی و اسلامی، مسجدمحوری، فرزند آوری، تحکیم بنیان خانواده، مصرف کالای ایرانی، عدالت محور ساده زیستی و غیره و قالب های شعری جشنواره نیمایی، کودکانه، کلاسیک، سرود و غیره است.

 

وی گفت: این جشنواره در دو مرحله استانی و سراسری برگزار و ابتدا اثار در سایت بسیج هنرمندان بارگذاری و یا به دبیرخانه جشنواره شعر ارسال می شود و آثار ارسال شده توسط داوران در حیطه مربوطه دسته بندی و داوری می شود.

 

باقری با بیان اینکه امسال دبیرخانه این جشنواره یک بخش ویژه شاعران جوان زیر ۲۰ سال را اضافه کرده است، گفت: هر شاعری می تواند سه اثر در سه موضوع را انتخاب و در مجموع هر نفر می تواند ۹ اثر به این جشنواره ارسال کند.

 

جانشین بسیج هنرمندان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: ۲۲۱ اثر از خراسان شمالی  در این جشنواره جمع آوری و توسط سه داور استانی بررسی شد.

 

وی با بیان اینکه، منیژه درتومیان، احمد مرجانی و رسول فخر قاسمی سه داور ما در این جشنواره بودند، افزود: آثار امتیاز بندی و در نهایت آثار برگزیده انتخاب و به تهران ارسال شد و در جشنواره سراسری که هفته بسیج به صورت سراسری برگزار می شود، شرکت داده می شود که سال گذشته نیز جزء نفرات برتر در جشنواره سراسری بودیم. 

 

باقری افزود: سال گذشته مجموعه شعر و آثار برگزیده با عنوان کتاب کبوترانه های احساس که شامل آثار برتر برگرفته از آثار این جشنواره بود به چاپ رسید و آثار برگزیده امسال نیز در صورت تامین اعتبار به چاپ خواهد رسید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها