اولین سرمای واقعی پاییز امسال اردبیل از شنبه ۱۷ آذر به تدریج برای ساکنان منطقه احساس خواهد شد.
کد خبر: ۹۲۹۱۰۶۱
|
۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۷

خودنمایی پاییز اردبیل از آذر ماه

به گزارش  خبرگزاری بسیج از اردبیل ، اولین سرمای واقعی پاییز امسال اردبیل از شنبه ۱۷ آذر به تدریج برای ساکنان منطقه احساس خواهد شد.

روند کاهش دما که از ۱۴ آبان با شیب ملایم آغاز شده است با باران در دشت ها و برف در بلندی ها ادامه می یابد اما از اواخر شنبه با نزدیک شدن یک سردچال به مرزهای شمالغرب به یکباره پهنهء گسترده ای از آذربایجان ؛ اردبیل و غرب گیلان زیر هوای سرد و سنگینی میرود که اکنون بر فراز روسیه مستقر است.

همزمان در تراز میانی جو به واسطهء شارشهای ناپایدار ؛ شرایط برای بارندگی فراهم میشود. باران در جلگهء گرمسیر مغان قابل توجه انتظار میرود و در دشت اردبیل و نقاط پیرامون بارش ابتدا به شکل باران و با نفوذ هرچه بیشتر سیستم و سردتر شدن هوا مخلوط برف و باران آغاز میشود. در جاده های کوهستانی امکان اختلال تردد براثر برف و کولاک و لغزندگی هست. بارش اصلی تا عصر یکشنبه ادامه می یابد و‌ از دوشنبه‌ بطور ‌موقت ناپایداری متوقف و آسمان نیمه ابری با وزش باد بطور ‌نسبی شدید میشود.

موج بعدی از عصر سه شنبه با ریزش برف و باران فعالیت خود را در شمالغرب ؛ اردبیل و غرب خزر و با شدت بطور نسبی کم در بخش هایی از غرب ؛ جنوب غرب و شمال و شمالشرق ایران آغاز میکند.

در صورت تثبیت نقشه ها و پیرو پیش آگاهی های قبل ؛ هفتهء پایانی آبان در مناطق یاد شده بسیار سرد و پربرف و باران خواهد بود که میتواند سبب مشکلاتی ‌شود.

پیش بینی دقیقتر به آگاهی خواهد رسید.

هوالعلیم ؛ مسعود وسیله ایردموسی

ارسال نظرات
آخرین اخبار